Gå til innhold

I dag blir jeg hjemme fra jobb...

Anbefalte innlegg

Gjest Isbinne
Skrevet

Med kvalme og magepine. Hadde litt vondt i går også, men trodde det skulle gå over. I dag er det en upraktisk dag å bli syk på, og jeg kjenner samvittigheten gnager overfor de andre på jobb. Men hva kan jeg gjøre?

Gi meg noen trøstende ord.

Skrevet

Det er lov å bli syk og at du er hjemme med kvalme og hodepine er verdens naturligste ting. Kollegaene dine har vel ingen grunn til å tvile på deg?

Jeg har måttet holde meg hjemme hele helgen av samme grunn, kvalme og vondt i magen. Skal reise til New York på torsdag og håper bare at jeg blir frisk da så jeg ikke ligger i senga de første dagene hvor jeg skal ha viktige møter. Kan ikke si at jeg liker å være syk de siste dagene hjemme når jeg har så mye å gjøre;)

Gjest Isbinne
Skrevet

Det er lov å bli syk og at du er hjemme med kvalme og hodepine er verdens naturligste ting. Kollegaene dine har vel ingen grunn til å tvile på deg?

Jeg har måttet holde meg hjemme hele helgen av samme grunn, kvalme og vondt i magen. Skal reise til New York på torsdag og håper bare at jeg blir frisk da så jeg ikke ligger i senga de første dagene hvor jeg skal ha viktige møter. Kan ikke si at jeg liker å være syk de siste dagene hjemme når jeg har så mye å gjøre;)

De har absolutt ingen grunn til å tvile på meg. Jeg har vært i jobben i litt iver ett år, og kun tatt ut én egenmelding før. Nei, jeg synes bare selv det er så kjipt, men det er kanskje fordi jeg setter for høye krav til meg selv. Ofte tidligere har jeg gått på jobb selv om jeg strengt tatt burde holdt meg hjemme.

Gjest whiter than snow
Skrevet

De har absolutt ingen grunn til å tvile på meg. Jeg har vært i jobben i litt iver ett år, og kun tatt ut én egenmelding før. Nei, jeg synes bare selv det er så kjipt, men det er kanskje fordi jeg setter for høye krav til meg selv. Ofte tidligere har jeg gått på jobb selv om jeg strengt tatt burde holdt meg hjemme.

Hvis jeg hadde vært så kvalm at jeg måtte holde meg hjemme fra jobb, så hadde jeg aldri i livet orket å sette meg ned foran PC'en og skrive på DOL !!

Gjest Isbinne
Skrevet

Hvis jeg hadde vært så kvalm at jeg måtte holde meg hjemme fra jobb, så hadde jeg aldri i livet orket å sette meg ned foran PC'en og skrive på DOL !!

Oi, der fikk jeg den rett i fleisen! Hvordan DU opplever kvalme og vondt i magen er ditt anliggende. Om jeg klarer å sitte foran pc-en selv om jeg løper på do innimellom, det er strengt tatt mitt problem.

Gjest svaksterk
Skrevet

Hm... javel?

Føler man seg dårlig en dag, er det lov å være hjemme. Man må ta vare på seg selv, og å være syk eller uvel er en personlig vurdering.

Er det virkelig sånn at man skal være nesten død før man blir hjemme fra jobb? Da får vi mange langtidssykemeldte i dette landet etterhvert!

Forøvrig er det tegn på styrke at man kan si at i dag er jeg for dårlig til å gå på jobb, og stå i det. Ikke karre seg av gårde og bli værre!

Skrevet

Hæ? Heldigvis er vi sånn skapt at vi stort sett ikke er kvalme hele tiden når vi har magesjau eller hva det nå er! Fem minutter inne på DOL klarer man selv om man er kvalm, med mindre man er svært pinglete...

Skrevet

Jeg er hjemme også, men jeg har feber og halsbetennelse. Urk.

Når er det egentlig en bra dag å være hjemme på? Du bestemmer jo ikke når du blir syk. God bedring :)

Gjest mirakel*2?
Skrevet

jeg er også kvalm, og klarer utrolig nok å sitte på dol! Det går veldig mye kvalme nå. Flere i familien min har hatt det. Jeg er bare glad med en gang kvalmen melder seg....ps vi holder på å prøve å bli gravid;)

Skrevet

Når du står med hue i doskåla så vet du at du handlet rett! :)

Gjest Isbinne
Skrevet

jeg er også kvalm, og klarer utrolig nok å sitte på dol! Det går veldig mye kvalme nå. Flere i familien min har hatt det. Jeg er bare glad med en gang kvalmen melder seg....ps vi holder på å prøve å bli gravid;)

Får håpe kvalmen din er av det positive slaget!

For min del begynner det å hjelpe nå. Har ikke vært på do på en halvtime nå, og jeg har til og med fått i meg litt mat.

Skrevet

For noe tull. Tror du at det er sammenlignbart at en bussjåfør ikke orker å kjøre en buss og vil ikke utsette passasjerene sine for den faren han gjør hvis han er syk på jobb, og til det at han sitter med laptopen sin et sted.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Er det noe som går?

Jeg sitter her på jobb og er litt småkvalm jeg også.

Gjest Isbinne
Skrevet

Er det noe som går?

Jeg sitter her på jobb og er litt småkvalm jeg også.

Har snakket med venninna mi nå, og hun er også småkvalm og har magesjau. Og flere på hennes jobb. Så det er tydelig at det er et eller annet som går.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...