Gå til innhold

Minnebrikke til HP digitalt kamera.

Anbefalte innlegg

Gjest HP-kamera
Skrevet

Er det noen som vet hvor det lønner seg å kjøpe minnebrikke til et HP Photosmart R707 digitalkamera? Evt. hvordan jeg finner lett ut av hvor det er billigst?

På forhånd takk!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Sjekk prisguiden på www.akam.no, der finner du nok billigste alternativ.

Gjest HP-kamera
Skrevet

Flott, tusen takk for raskt svar!

Gjest HP-kamera
Skrevet

Men hvordan vet jeg hva slags minnebrikke som passer til mitt kamera?

Skrevet

Ta ut minnebrikken som fulgte med kameraet og se hva som står på den.

Gjest HP-kamera
Skrevet

Ta ut minnebrikken som fulgte med kameraet og se hva som står på den.

Det er det som er problemet, jeg har ingen minnebrikke til kameraet, det er derfor jeg skal kjøpe en :-) Skjønner jo såpass at jeg kunne tatt ut den jeg eventuelt hadde hatt for å se hva som sto på den :-)

Hittil har jeg nemlig bare lagret bildene rett på kameraet, det er plass til 18 bilder, men nå er jeg lei for det er så lite.

Skrevet

Det er det som er problemet, jeg har ingen minnebrikke til kameraet, det er derfor jeg skal kjøpe en :-) Skjønner jo såpass at jeg kunne tatt ut den jeg eventuelt hadde hatt for å se hva som sto på den :-)

Hittil har jeg nemlig bare lagret bildene rett på kameraet, det er plass til 18 bilder, men nå er jeg lei for det er så lite.

Ta med deg kamera dit du kan få kjøpt brikker, så ordner de resten. De koster vel mellom 400 til 600 tror jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ser Aryane har tipset deg. Men det bruker altså et Secure Digital (SD) minnekort. Eller du kan ha et MultiMedia Card (MMC). Jeg vil anbefale at du bruker førstnevnte.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Forresten: Fant opplysningene på linken jeg anbefalte deg. :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ta med deg kamera dit du kan få kjøpt brikker, så ordner de resten. De koster vel mellom 400 til 600 tror jeg.

Man kjøper ikke slikt i butikken (Elkjøp o.l.) med mindre man med vitende og vilje ønsker å bli flådd. Minnebrikker er som oftest mye billigere på nettet.

Gjest HP-kamera
Skrevet

Ser Aryane har tipset deg. Men det bruker altså et Secure Digital (SD) minnekort. Eller du kan ha et MultiMedia Card (MMC). Jeg vil anbefale at du bruker førstnevnte.

Ok, takk, skal se etter SD-kort!

Gjest HP-kamera
Skrevet

Håhåhåhå, prøver du å lure meg du?

Detta va dyrt, jeg har iallefall ikke tenkt å betale så mye.

Det var jo derfor jeg skrev innlegget in the first place, eller så vet jo jeg også at det bare er å gå på en butikk å kjøpe :-)

Skrevet

OK, da er det jo verre, i midt kamera fulgte det med et lite minne kort (16 mb) Står det ikke noe i bruksanvisningen da? Jeg har SD-kort til mitt Canon kamera, og en venninne som har HP lånte det da hun var på ferie, så det er mulig at det ville passet til ditt også, men det er jo best å være på den sikre siden dersom du skal bestille på nett.

Skrevet

Håhåhåhå, prøver du å lure meg du?

Detta va dyrt, jeg har iallefall ikke tenkt å betale så mye.

Det var jo derfor jeg skrev innlegget in the first place, eller så vet jo jeg også at det bare er å gå på en butikk å kjøpe :-)

Jeg betalte 699,- for et SD 128mb kort hos Elite Foto, så det lønner seg helt klart å kjøpe på nett.

Gjest nett er lett
Skrevet

Jeg betalte 699,- for et SD 128mb kort hos Elite Foto, så det lønner seg helt klart å kjøpe på nett.

Det var ekstremt dyrt. Elite foto er vel ikke akkurat kjent for sine billige priser ; )

Jeg kjøpte et SD kort på 256 mb til ca 500 kr i fjor jul(japan photo).

Nå er samme kort nede i ca 300 kr.

Kikk litt rundt, og man kommer oftest rimligst ut av det ved å kjøpe på nett. (bare ikke glem å legge til portoen i tillegg)

Gjest HP-kamera
Skrevet

Å fy! Det var dr. dyrt.

Vet du hvordan jeg regner ut hvor mange bilder det er plass til på et minnekort?

Kameraet mitt har 5.1 MP.

Skrevet

Man kjøper ikke slikt i butikken (Elkjøp o.l.) med mindre man med vitende og vilje ønsker å bli flådd. Minnebrikker er som oftest mye billigere på nettet.

Enig med deg i det, men faren er da at man ikke får rett type. Hva koster disse på nettet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig med deg i det, men faren er da at man ikke får rett type. Hva koster disse på nettet?

Det er jo ikke verre enn at man går inn og sjekker hva slags kort kameraet skal ha og så bestiller ut fra det. Har aldri opplevd å få et kort som ikke passer, men så har jeg kanskje _litt_ greie på akkurat det der. Det jeg ikke vet på forhånd finner jeg fort ut ved å sende en mail til aktuelle butikker.

Her er priser på 512 MB SD-kort:

http://produkt.akam.no/vis_produkt.php?product_id=2296

Gjest HP-kamera
Skrevet

Hei, nå har jeg kjøpt en minnebrikke på 256 MB på www.pcutstyr.no. Det var www.vaagenconsulting.no som var billigst, men de skulle ha 95 kr. i porto!!! Det sto _antatt_ frakt, men siden man må betale inn beløpet på kontoen deres på forhånd, så blir det jo 95 kr. man må betale da jo.... 95 spenn for å sende en minnebrikke?!?!

Det kom på totalt kr. 222,- hos www.pcutstyr.no. Får håpe det er en ok pris. Sjekket pris i butikken, og det var nærmere 400 kr.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...