Gå til innhold

Homeparty og pengeinnkreving

Anbefalte innlegg

Gjest regning eller kontant
Skrevet

Jeg er konsulent og driver med homeparty. Jeg liker godt å drive på med dette og får nesten bare positiv tilbakemelding på det jeg selger. Men det er håpløst å få folk til å ha demoer, selv om de får verdifulle gaver.

Nå lurer jeg på om jeg skal ta sjangsen på å dele ut regninger i stede for at vertinnen samler inn kontant.

Tror dere det da vil være lettere å få demoer? Er det denne pengeinnkrevingen som er den verste jobben med dette?

Skrevet

Hvis en av ti ikke betaler, eller venter til du må sende torpedoer på døra før de betaler, tror jeg du får mer bismak enn god ettersmak av arbeidet ditt.

Min bedre halvdel har drevet litt med slikt på si', og jeg så at tiden som gikk bare til å sanke inn penger var godt nok argument til heller å ta seg en ekstrajobb på lokalbutikken. :-))

Skrevet

Nei, jeg synes nå ikke at pengeinnkrevingen er det verste.

Jeg tror rett og slett folk nøler litt med å ha demo hos seg fordi de føler seg presset til å kjøpe noe selv om de kanskje ikke hadde tenkt det.

Jeg nøler iallefall litt med å gå på demo til venninner fordi jeg føler at jeg liksom _må_ kjøpe noe for konsulentens skyld.

Jeg vet at man ikke _må_ kjøpe noe, men jeg føler det nå sånn da.

Skrevet

Jeg har både Tupperwparty og hudpleieparty hvert år og sliter aldri med pengeinnkreving. I min nabo og vennekrets har de fleste med penger når de kommer på party og betaler der og da til meg. Jeg har aldri måtte ringe for å minne folk på betaling så aldri vært noe problem for meg. Holdt på med dette i mange år.

At noen vegrer seg for å ha party tror jeg kommer av at de synes det er vanskelig å invitere nok folk og at de som sier ja kommer.

Ingen av konsulentene jeg har hos meg er påtrengende så vi føler ikke at vi MÅ kjøpe noe hver gang vi er på party.

skorpionfisken
Skrevet

Mitt problem er ikke pengene som skal samles inn. Mitt problem er å få invitert noen. Utrolig mange har alt mulig annet de skal ha gjort akkurat den dagen.

Om jeg ellers har venner nok har jeg kanskje bare to den dagen det er snakk om homeparty.

Skrevet

Problemet med å få demoer til slikt er vel at mange helst vil unngå å bruke venner og familie til å tjener penger o.l. Hvorvidt en selger er pågående eller ikke har nok lite å gjøre med hvorvidt enkelte føler et press om å kjøpe på slike tilstelninger. Heldigvis er jeg feil kjønn til slikt, men jeg hadde også hatt mye annet å gjøre hvis en kompis inviterte til noe slikt, eller ba meg være vert.

"............................................"

Skrevet

Har vært på noen sånne party'er og der blir det alltid servert alt mulig godt. Å stå og bake en halv dag er noe jeg sjelden har tid til, derfor vegrer jeg meg ofte for å si ja til å ha party hjemme hos meg. Tror det passer best for hjemmeværende husmødre som ikke har altfor mye å gjøre.

Skrevet

Har vært på noen sånne party'er og der blir det alltid servert alt mulig godt. Å stå og bake en halv dag er noe jeg sjelden har tid til, derfor vegrer jeg meg ofte for å si ja til å ha party hjemme hos meg. Tror det passer best for hjemmeværende husmødre som ikke har altfor mye å gjøre.

Jeg serverer bare Fedonsaker jeg - nøtter, aprikos, diper, gulerøtter, kjeks etc. etc. :) alle liker det! :)

Skrevet

Problemet med å få demoer til slikt er vel at mange helst vil unngå å bruke venner og familie til å tjener penger o.l. Hvorvidt en selger er pågående eller ikke har nok lite å gjøre med hvorvidt enkelte føler et press om å kjøpe på slike tilstelninger. Heldigvis er jeg feil kjønn til slikt, men jeg hadde også hatt mye annet å gjøre hvis en kompis inviterte til noe slikt, eller ba meg være vert.

Kunne du tenkt deg å komme på neste party hos meg? ;) du rekker vel ikke Tupperwar'en i kveld?

Skrevet

Kunne du tenkt deg å komme på neste party hos meg? ;) du rekker vel ikke Tupperwar'en i kveld?

Javisst. Jeg kan drikke meg plagsomt full og sitte og slenge med leppa :-)

"..........................................."

Skrevet

Jeg har både Tupperwparty og hudpleieparty hvert år og sliter aldri med pengeinnkreving. I min nabo og vennekrets har de fleste med penger når de kommer på party og betaler der og da til meg. Jeg har aldri måtte ringe for å minne folk på betaling så aldri vært noe problem for meg. Holdt på med dette i mange år.

At noen vegrer seg for å ha party tror jeg kommer av at de synes det er vanskelig å invitere nok folk og at de som sier ja kommer.

Ingen av konsulentene jeg har hos meg er påtrengende så vi føler ikke at vi MÅ kjøpe noe hver gang vi er på party.

Jeg lurer også på om noen kunne mere tenke seg å ha demo om de slapp å samle inn pengene.

Jeg har pleid å la vertinnen samle inn pengene i en konvolutt så får jeg de når jeg leverer henne tingene. Men nå vurderer jeg altså å gjøre det slik som deg.

Skrevet

På flere av demoene jeg har hatt har de servert lefser og kaker kjøpt på butikken. Du trenger da ikke servere så mye.

Gjest regninger eller kontant
Skrevet

Mitt problem er ikke pengene som skal samles inn. Mitt problem er å få invitert noen. Utrolig mange har alt mulig annet de skal ha gjort akkurat den dagen.

Om jeg ellers har venner nok har jeg kanskje bare to den dagen det er snakk om homeparty.

Hva med å sende meldinger til naboer? Tlf. nr. finner du på nettet. Be dem svare innen en frist.

Skrevet

Javisst. Jeg kan drikke meg plagsomt full og sitte og slenge med leppa :-)

"..........................................."

*noteres*

Skrevet

På flere av demoene jeg har hatt har de servert lefser og kaker kjøpt på butikken. Du trenger da ikke servere så mye.

Enig, i mine partyer og de jeg er hos er det enkel servering.

Skrevet

Jeg jobber selv med homeparty, men på en litt annen måte enn du gjør.

Hos oss er det firmaet som står bak som tar seg av pengeinnkreving og utsendelse, og konsulenten slipper å ha noe med dette å gjøre.

Vertinnen slipper jobben med å samle inn penger, alle får tilsendt sine varer i oppkrav. Jeg hadde et prøveprosjekt på mine vertinner om å sende det til vertinnen, slik at hun samlet inn penger og portoen ble lavere. Uten unntak var det ingen av vertinnene som ønsket den løsningen. Om noen på et party ønsker å gå sammen om en ordre, er det selvfølgelig helt i orden, de sparer porto og vertinnen slipper fortstatt jobben.

Da firmaet jeg jobber for startet opp for noen år siden, sendet de også ut varene som postpakke med giro. Dette viste seg ganske fort som et rent tapsprosjekt, det ble ganske mange penger utestående til slutt. Dessverre.

Forøvrig har jeg ingen problemer med å skaffe partyer, har i snitt i løpet av en tre måneders periode ca. 45. Men det må sies at fordelen min er at jeg jobber i en bransje hvor målgruppen trenger nye produkter hvert halvår, dermed har jeg stort sett de faste vertinnene hver sesong.

skorpionfisken
Skrevet

Hva med å sende meldinger til naboer? Tlf. nr. finner du på nettet. Be dem svare innen en frist.

Om jeg hadde fått invitasjon fra en tilfeldig fremmed nabo vet jeg ikke om jeg hadde orket å svart engang innen en gitt frist.

Jeg hadde nok bare ikke dukket opp tenker jeg.

Homeparties må man overtales til å gå på, og man går bare for å være snill med en god venninne.

Skrevet

"Heldigvis er jeg feil kjønn til slikt"

Heldiggris...

Skrevet

Om jeg hadde fått invitasjon fra en tilfeldig fremmed nabo vet jeg ikke om jeg hadde orket å svart engang innen en gitt frist.

Jeg hadde nok bare ikke dukket opp tenker jeg.

Homeparties må man overtales til å gå på, og man går bare for å være snill med en god venninne.

Du skriver: "Homeparties må man overtales til å gå på, og man går bare for å være snill med en god venninne." Akkuratt det tror jeg ikke noe på. Før jeg ble konsulent selv gikk jeg på homeparty mest fordi jeg var interesert i det de solgte og fordi det var kvalitetsvarer som man bare får på homeparty. Dessuten synes er det bra og få ordentlig informasjon om varene. De produktene jeg selger får man ikke kjøpt i noen butikker.

skorpionfisken
Skrevet

Du skriver: "Homeparties må man overtales til å gå på, og man går bare for å være snill med en god venninne." Akkuratt det tror jeg ikke noe på. Før jeg ble konsulent selv gikk jeg på homeparty mest fordi jeg var interesert i det de solgte og fordi det var kvalitetsvarer som man bare får på homeparty. Dessuten synes er det bra og få ordentlig informasjon om varene. De produktene jeg selger får man ikke kjøpt i noen butikker.

Jeg har vært vertinne flere ganger for diverse varer som man ikke får kjøpt i butikker, ingen av varetypene utmerket seg med at det kom flere på demo enn på andre tilsvarende party. Selv om man ikke får kjøpt akkurat det merket i butikkene, så finnes det alltid alternativer i butikkene til en langt lavere pris. Om kvaliteten er det samme kan jo diskuteres, men ofte er den det om man bruker like mye penger på det.

Jeg har også vært selger av et populært home-party produkt. Jeg så der at det ikke var bare meg som slet med å få kunder til partyene. Det hadde også mine vertinner problem med. I og med at jeg solgte et produkt mange ville ha, opplevde jeg at det største salget hadde jeg fordi mange visste at jeg solgte. De ringte meg for å få meg til å bestille det og det, men de ville ikke ha party selv. Jeg spedde bra på inntektene da jeg var student, men orket ikke å fortsette etterpå rett og slett fordi markedet ble mettet. Det var ikke flere som orket å ha party.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...