Gå til innhold

Influensavaksine

Anbefalte innlegg

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg skal ta den kl.13.00, men er litt småkvalm. Jeg kan vel ta den likevel?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Nå har jeg allerede tatt den, og det ser ut til å gå greit.

Gjest Influencae
Skrevet

Hvorfor tar du influensavaksine? Er du frisk og rask uten noen spesielle problemer med helsa så trenger du vel ikke det? Bare gamle og svake og folk med nedsatt immunforsvar som egentlig trenger det vel?

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Hvorfor tar du influensavaksine? Er du frisk og rask uten noen spesielle problemer med helsa så trenger du vel ikke det? Bare gamle og svake og folk med nedsatt immunforsvar som egentlig trenger det vel?

Jeg får den gratis på jobben og har takket nei tidligere, men det er nå godt å slippe influensa da.

Sønnen min har immunsvikt, og jeg har tenkt at han skal få ta den også.

Skrevet

Man tar det vel for ikke å få influensa?

Trenger man andre grunner?

Med vennlig hilsen

Gjest Influencae
Skrevet

Man tar det vel for ikke å få influensa?

Trenger man andre grunner?

Med vennlig hilsen

En ellers frisk kropp har ikke vondt av en influensa en gang i året eller så.

Det er ikke sunt å vaksinere seg mot alt mellom himmel og jord.

Skrevet

Hvor har du det fra at det ikke er sunt å vaksinere seg? Hvordan er det "ikke sunt"?

Og hvordan kan du påstå at man ikke har vondt av influensa? Influensa blir man virkelig syk av (i motsetning til forkjølelse). Hvorfor skulle man lide seg gjennom en influensa hvis man kan la være?

Selvpining?

Med vennlig hilsen

Gjest papirtiger
Skrevet

"En ellers frisk kropp har ikke vondt av en influensa en gang i året eller så."

Enig.

"Det er ikke sunt å vaksinere seg mot alt mellom himmel og jord"

Dette må forklare for meg. Hvorfor ikke? Har aldri hørt om dette.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Du bruker det samme argumentet som jeg tidligere har brukt ovenfor kollegaene mine;)

Som sagt, dette er første gangen jeg gir etter. Jeg sa først nei, men ombestemte meg.

Jeg angrer sikkert vet du, og jeg blir liggende. Det passer alltid så dårlig å bli syk når man har 3 unger og jobb.

Dessuten blir jeg så fryktelig dårlig også, når jeg først får influensa.

Gjest Influencae
Skrevet

Hvor har du det fra at det ikke er sunt å vaksinere seg? Hvordan er det "ikke sunt"?

Og hvordan kan du påstå at man ikke har vondt av influensa? Influensa blir man virkelig syk av (i motsetning til forkjølelse). Hvorfor skulle man lide seg gjennom en influensa hvis man kan la være?

Selvpining?

Med vennlig hilsen

Hvorfor ikke vaksinere seg mot alt som man trenger et immunforsvar for å takle?

Nettopp slike ting styrker immunforsvaret.

Hvorfor ikke vaksinere seg mot omgangssyke, kyssesyke, vannkopper, halsbetennelse, ørebetennelse, bihulebetennelse osv. osv.

Skrevet

Hvorfor ikke vaksinere seg mot alt som man trenger et immunforsvar for å takle?

Nettopp slike ting styrker immunforsvaret.

Hvorfor ikke vaksinere seg mot omgangssyke, kyssesyke, vannkopper, halsbetennelse, ørebetennelse, bihulebetennelse osv. osv.

Hvorfor skal du "styrke" immunforsvaret hvis du likevel må bli syk for å styrke det? Da er du jo syk da!

Ja, hvorfor ikke vaksinere mot de tingene du nevner? Hva er argumentet for å være syk?

For øvrig, vaksiner fungerer ved å få immunforsvaret til å produsere antistoffer. Akkurat som sykdommene.

Med vennlig hilsen

Gjest Influencae
Skrevet

Hvorfor skal du "styrke" immunforsvaret hvis du likevel må bli syk for å styrke det? Da er du jo syk da!

Ja, hvorfor ikke vaksinere mot de tingene du nevner? Hva er argumentet for å være syk?

For øvrig, vaksiner fungerer ved å få immunforsvaret til å produsere antistoffer. Akkurat som sykdommene.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg vet ikke jeg, men leger sier ihvertfall at det ikke er _noen som helst slags grunn_ til at ellers friske mennesker skal vaksinere seg mot influensa.

Men du vet kanskje bedre du?

Skrevet

Nei, jeg vet ikke jeg, men leger sier ihvertfall at det ikke er _noen som helst slags grunn_ til at ellers friske mennesker skal vaksinere seg mot influensa.

Men du vet kanskje bedre du?

Grunnen er selvsagt at man ikke ønsker å bli syk (selv om man ikke dør av det).

Det er ubehagelig, og uten noen fordeler.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...