Gå til innhold

Om å ha julebesøk

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

7

• Mrs. Wallace

3

• morsan

2

• DarkPink

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Innskrivers svigerinne var jo også 3 :-)

Men bare en voksen.

Skrevet

"Hvis du skal ha pinnekjøtt så er det vel også noe som kan tilberedes noen dager i forveien?"

Pinnekjøtt lager seg egentlig selv. Det er nok ikke der den største jobben ligger.

Ja, pinnekjøtt er veldig grei rett å lage! :-) Den verste jobben er å dele opp kålrabien før koking! *he he*

Men som vi alle vet så er det nok av andre ting å gjøre som vertinne... ;-)

Skrevet

Jeg og! Skal ha mange gjester i år, og har slett ikke lyst!

Når julen først kommer synes jeg det er koselig, men før jul er det alltid et pes med å "fordele" besteforeldre hit og dit!

Jeg vokste opp med at det ene sett besteforeldre alltid var hos oss, fordi min søskenflokk var deres eneste barnebarn. Det var så deilig og forutsigbart og en fast og god tradisjon.

Nå vet vi aldri hva som skjer. Annenhver hit og annenhver dit funker ikke når det ikke er tobarnsfamilier! ;-) Og så skal det koordineres med familien til hver av søsknenes ektefeller etc etc.

Det hadde jo vært enklest hvis vi alltid dro HJEM til svigers eller til min familie, men så synes jeg det er mest naturlig å ha julaften hjemme hos oss selv nå, og da kompliseres det også etc etc.

Faktisk synes jeg at det er sånt pes å få kabalen til å gå opp, og sure miner blant den som synes en kommer dårlig ut av fordleingen, at jeg gladelig skulle gitt avkall på min kjære mor hver jul mot at jeg var garantert svigers hver jul! ;-)

For jeg vil heller ha forutsigbarhet enn det jeg har nå, og moren min kan jeg jo ha hyggelig samkvem med når som helst ellers, så kan søstrene mine "sloss" om henne! :-)

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Far til hennes yngste barn kunne hun feiret med. Hun kunne også besøkt foreldrene sine (hun er velkommen dit).

Men hvis hun har andre alternativer, så faller jeg tilbake til det første svaret mitt. At dere allerede er invitert bort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...