Gå til innhold

antidepresiva mot ecstasy ettervirkninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Jeg brukte tidligere mye ecstacy.(hver helg i 5 år)Det er nå 4 år siden. Jeg sliter fortsatt med angst og depresjoner i tillegg til så godt som å ha mistet kortidshukomelsen.... :-(

Har brukt diverse antidepresiva kontinuerlig siden jeg sluttet, med noen få mislykkede forsøk på seponering.

Bruker idag en kombinasjon av Tolvon (30 mg)og Cipramil (30 mg.) Dette letter hverdagen betraktelig men ønsker noe som kan hjelpe meg enda mer.

Mitt spørsmål er: finnes det noen antideppresiva eller lignende med spessielt god effekt på tidligere ecstacy brukere? Er ikke så mange i helsevesentet med kunnskap om dette.

Setter meget stor pris på tips.

Mvh. Mu.29

Skrevet

Du har rett i at helsevesnet vet lite om dette problemet.Det er så mange som sliter med ettervirkninger av ecstasy at en skulle tro legene visste mer om dette.Men som med andre problemer innen rus er det jo legene som vet best,skulle ønske legene snart begynnte å høre på de som har opplevd dette og vet hva de snakker.Men tilbake til det du lurte på.Har vært i kontakt med to som er i samme situasjon og der har antipsykotske midler vært til stor hjelp.Zyprexa har hjulpet på å få "roen"og tankene på plass.Nozinan om kvelden for å sove hele natten.Vet fra flere i samme situasjon at anpsykotiske middler er bedre enn antidepresiva i en slik situasjon.Jeg vet ikke hva som er best for deg,men ville fortelle om den erfaringen jeg har sett.

Jeg håper du får hjelp og ønsker deg alt godt.

• 2 uker senere...
Gjest braformeg
Skrevet

Du har rett i at helsevesnet vet lite om dette problemet.Det er så mange som sliter med ettervirkninger av ecstasy at en skulle tro legene visste mer om dette.Men som med andre problemer innen rus er det jo legene som vet best,skulle ønske legene snart begynnte å høre på de som har opplevd dette og vet hva de snakker.Men tilbake til det du lurte på.Har vært i kontakt med to som er i samme situasjon og der har antipsykotske midler vært til stor hjelp.Zyprexa har hjulpet på å få "roen"og tankene på plass.Nozinan om kvelden for å sove hele natten.Vet fra flere i samme situasjon at anpsykotiske middler er bedre enn antidepresiva i en slik situasjon.Jeg vet ikke hva som er best for deg,men ville fortelle om den erfaringen jeg har sett.

Jeg håper du får hjelp og ønsker deg alt godt.

Jeg bruker zoloft etter mange års bruk av ecstasy og amfetamin i helger. Dette funker kjempebra for meg. Har gått på de i snart 2 år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...