Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei. jeg har en lymfefeil (Precox) fikk dette når jeg var 15 år. Ble sendt hit og dit for prøver men ingen skjønte noen ting.I 2001 kom jeg til en fysoterapaut som hadde en mistanke om at det kunne være precox og vidresendte meg til en spesialist i Oslo. Og det var endelig noen som satt en diagonose på meg kjempe lettet, men så har jeg ett spørsmål etter mange år med slit å mye smerter har jeg begynt å slite med angst måtte nemelig slutte i den jobben som jeg hadde jobbet i 16 år, nederlag for meg men ser jo at kroppen har godt av hvile, har du noen forslag om noe alternativ behandling som kan få angsten vekk og at jeg kan begynne å omgå andre menesker igjen.Precox er lymfeødem som er kronisk og som desverre ikke blir bedre med årene. Håper på ett svar og ett alternativ som jeg kan prøve. Hilsen Pia

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203499-lymfe%C3%B8dem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

negative tanker, som angst og depresjoner, er det TFT Tankefelt terapi er best på. hjelper også for mange flere ting. Sjek nettsiden tft-norway og finn en behandler nær der du bor. lykke til!!

Hørte på deg pekka og fant tft norway!

Det var jammen spennende og lese om tankefeltterapi det er noe som fikk meg til å øyne ett håp, har hatt veldig hjelp av Refleksologi når ting ikke har vært så bra. Tipp om jeg skal prøve tft da!!!!!!

Igjen takk for tipset og ha en strålende kveld!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203499-lymfe%C3%B8dem/#findComment-1458530
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg kjenner dessverre lite til din sykdom, men det er bra at du har fått en forklaring på ditt problem. Det finnes en egen tilleggsutdanning for fysioterapeuter innen lymfedrenasje og lymfødembehandling, men jeg regner med at du allerede har fått kontakt eller blitt henvist. Innen alternativ brukes flere metoder for å behandle psykiske problemer inkludert NLP (nevro lingvistisk programmering), TFT (tankefeltterapi), gestaltterapi, rosenmetoden, urtemedisin (f.eks johannesurt)osv. Det er vanskelig for meg å gi et helt spesifikt råd om hvilken metode som vil være best for deg. Du bør også tenke over om samtaler med en psykolog kan være et alternativ og hvis du blir henvist fra din fastlege betaler Folketrygden en del av regningen. Etter som du har fått psykiske plager etter en sykdom har du rett til behandling innen det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203499-lymfe%C3%B8dem/#findComment-1458783
Del på andre sider

Jeg kjenner dessverre lite til din sykdom, men det er bra at du har fått en forklaring på ditt problem. Det finnes en egen tilleggsutdanning for fysioterapeuter innen lymfedrenasje og lymfødembehandling, men jeg regner med at du allerede har fått kontakt eller blitt henvist. Innen alternativ brukes flere metoder for å behandle psykiske problemer inkludert NLP (nevro lingvistisk programmering), TFT (tankefeltterapi), gestaltterapi, rosenmetoden, urtemedisin (f.eks johannesurt)osv. Det er vanskelig for meg å gi et helt spesifikt råd om hvilken metode som vil være best for deg. Du bør også tenke over om samtaler med en psykolog kan være et alternativ og hvis du blir henvist fra din fastlege betaler Folketrygden en del av regningen. Etter som du har fått psykiske plager etter en sykdom har du rett til behandling innen det offentlige helsevesen.

Ja den informasjonen du ga meg har jeg heldig vis fått , har en som har spesialisert seg ang precox pasienter har også en egen pulsator hjemme som er til begge ben og opp til bringa.bruker den daglig. Fikk jo ett tips ang tft behandling og har i dag fått kontakt med ei som ikke bor så langt unna her så tipp om jeg skal prøve dette. Ha en strålende helg!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203499-lymfe%C3%B8dem/#findComment-1459863
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...