Gå til innhold

Det snør.....

Anbefalte innlegg

Gjest telemarkingen
Skrevet

....jeg så det:-)

Men nå er jeg på jobb...og kom hel frem. Satser på at det meste er borte til jeg skal hjem igjen!

Det kom jo ikke overraskende da.

Værmeldingene igår meldte jo snø, så at de i nedre Telemark er så overrasket skjønner jeg ikke.

Vi i øvre Telemark var fullstendig klar over det :o)

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• MsSophie

10

• flisa

6

• Åsemor

6

• Goliath

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ikke fast nick
Skrevet

Typisk at det snør den dagen jeg har time til omlegging av dekk på bilen! Det slår aldri feil.

Jaja, timen er ikke før i ettermiddag og heldigvis ikke langt unna, og det kan jo hende det smelter på veiene innen den tid. *optimist*

Skrevet

Ja, snøen kommer jo overraskende nok i oktober i år også!

Kan ikke fatte at folk bor i norge og huffer og stønner over snøfall i oktober. Når det skjer år etter år etter år må man vel si at det er ganske vanlig?

Skrevet

....jeg så det:-)

Men nå er jeg på jobb...og kom hel frem. Satser på at det meste er borte til jeg skal hjem igjen!

Du kan håpe, men det er ikke helt sikkert at det forsvinner.

Det er meldt forholdsvis mye nedbør i form av snø, og forholdsvis kaldt vær - så du skal i hvert fall ikke langt opp i høyden før snøen ganske sikkert blir liggende.....:-(

Skrevet

Det er meldt forholdsvis mye nedbør i form av snø, og forholdsvis kaldt vær - så du skal i hvert fall ikke langt opp i høyden før snøen ganske sikkert blir liggende.....:-(

...men jeg har ikke tenkt meg i høyden, jeg holder meg her nede ved kysten jeg....:-)

Skrevet

skifta dekk da det begynte å fryse på i forrige uke. Tok ikke sjansen i år...

Snøen kom dalende i går formiddag hos oss

Skrevet

...men jeg har ikke tenkt meg i høyden, jeg holder meg her nede ved kysten jeg....:-)

Skrevet

Snakket nettopp med en kjøreleder for et transportfirma i Oslo på telefon nå.

Fullstendig kaos var hans knappe beskrivelse før han måtte kaste seg over arbeidet igjen...:-)

Skrevet

Snakket nettopp med en kjøreleder for et transportfirma i Oslo på telefon nå.

Fullstendig kaos var hans knappe beskrivelse før han måtte kaste seg over arbeidet igjen...:-)

Jammen jeg bor ikke i Oslo, og akkurat her hos meg så smelter alt bort nå:-)

Dessuten så har jeg akkurat pratet med "garasje-mekanikeren" min - og han skifter dekk for meg etter jobb i dag!

Alt "årnær sæ" for di snille jentene vet du;-)

Skrevet

jeg SNEGLET meg på jobb i dag -først til Son i et møte -og det er småveier! glatte veier! og folk sto strødd i grøftene...men det gikk bra - -nå vet jeg ike om det regner eller snør - men det blir vinterdekk på i kveld ja!

Skrevet

Ja, snøen kommer jo overraskende nok i oktober i år også!

Kan ikke fatte at folk bor i norge og huffer og stønner over snøfall i oktober. Når det skjer år etter år etter år må man vel si at det er ganske vanlig?

Vanlig er det - men plutselig kommer det jo uansett - det snør ikke litt og litt...

Skrevet

Det kom jo ikke overraskende da.

Værmeldingene igår meldte jo snø, så at de i nedre Telemark er så overrasket skjønner jeg ikke.

Vi i øvre Telemark var fullstendig klar over det :o)

De er ikke overrasket -de er forbanna! :)

Skrevet

Det snør her også, men er to varmegrader og bakken er varm. Så alt smelter med en gang det kommer på bakken, dermed er det ikke noe problem med sommerdekk.

Lønner seg forøvrig å ha piggfrie vinterdekk, så er man litt friere mht når man legger om.

Det var is hos oss - og GLATT som helvete!!! - og gubben hadde reist en TIME før meg og da var det ikke så ille -jeg hadde helt vondt i nakken da jeg kom på jobb i ren anstrengelse - følte meg ikke som noen ansvarlig sjåfør da nei..

Skrevet

Her laver det ned! Hurra!

jeg synes det er kjempegøy, for da åpner snart skisenteret.

-og med 4-hjulstrekker og vinterdekk kjører vi pent og kontrollert forbi alle som står i grøfta og venter på Falken...

Skrevet

Jammen jeg bor ikke i Oslo, og akkurat her hos meg så smelter alt bort nå:-)

Dessuten så har jeg akkurat pratet med "garasje-mekanikeren" min - og han skifter dekk for meg etter jobb i dag!

Alt "årnær sæ" for di snille jentene vet du;-)

:-)

Skrevet

Vanlig er det - men plutselig kommer det jo uansett - det snør ikke litt og litt...

ja, som julekvelden på kjerringa..hihi

Ørkenvandreren
Skrevet

Det var is hos oss - og GLATT som helvete!!! - og gubben hadde reist en TIME før meg og da var det ikke så ille -jeg hadde helt vondt i nakken da jeg kom på jobb i ren anstrengelse - følte meg ikke som noen ansvarlig sjåfør da nei..

Jaså, måtte man ikke lenger "nordover" før det ble problemer....

Jeg skal til verksted i indre enfold og hente bilen (m/sommerdekk) i løpet av uken, satser på væromslag før det..... :-)

Skrevet

ja, som julekvelden på kjerringa..hihi

...som julenissen på kjerringa! hehe

Skrevet

Jaså, måtte man ikke lenger "nordover" før det ble problemer....

Jeg skal til verksted i indre enfold og hente bilen (m/sommerdekk) i løpet av uken, satser på væromslag før det..... :-)

...du kan jo ta en hvilepause hos oss da - så kan vi høre litt på "Vinsjan på kaia" hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...