Gå til innhold

Mensen og gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Bekymret eple
Skrevet

Hvis man ikke får mensen fordi man har gått lenge på p-pille, kan man da ikke bli gravid?

Hvorfor får jeg ikke mensen?! Noe jeg kan gjøre? Jeg er ikke gravid...

Skrevet

Hvor lenge er det siden du sluttet på pillen da? Det er ikke uvanlig at kroppen bruker mer enn et halvt år på å komme i gjenge igjen.

Gjest Bekymret eple
Skrevet

Hvor lenge er det siden du sluttet på pillen da? Det er ikke uvanlig at kroppen bruker mer enn et halvt år på å komme i gjenge igjen.

Gikk sammenhengende på den i sommer, og sluttet for et par-tre uker siden da jeg ikke fikk igjen mensen. Ingen planer om å bli gravid, men tenkte jeg skulle få kroppen tilbake i gjenge. Redd for at jeg plutselig ikke skulle kunne få barn hvis jeg ikke får mensen på rett kjøl igjen.

Gjest LucySky
Skrevet

Gikk sammenhengende på den i sommer, og sluttet for et par-tre uker siden da jeg ikke fikk igjen mensen. Ingen planer om å bli gravid, men tenkte jeg skulle få kroppen tilbake i gjenge. Redd for at jeg plutselig ikke skulle kunne få barn hvis jeg ikke får mensen på rett kjøl igjen.

Ei jente i min familie hadde nytte av å gå til homeopat med det.

Tok noen måneder, så var det i orden og har vært mer eller mindre i orden siden.

Gjest Bekymret eple
Skrevet

Ei jente i min familie hadde nytte av å gå til homeopat med det.

Tok noen måneder, så var det i orden og har vært mer eller mindre i orden siden.

Men hva sa "vanlig"legen da? Er det sånn at man kan "ødelegge" kroppen og at jeg bør vente på mensen? Eller kan jeg begynne på pillen igjen? Jeg vil virkelig ikke "ødelegge systemet", for min største drøm er barn. Bare ikke akkurat nå....

Skrevet

Da kan du ta det med knusende ro noen mnd til og se om mensen ikke kommer. Du kan jo ta en test nå, du kan jo ha hatt en eggløsning og greid å bli befruktet da?

Gjest Bekymret eple
Skrevet

Da kan du ta det med knusende ro noen mnd til og se om mensen ikke kommer. Du kan jo ta en test nå, du kan jo ha hatt en eggløsning og greid å bli befruktet da?

Men jeg vil jo helst ikke bli befruktet, he he. Ikke nå. Skal jeg likevel vente og se om mensen kommer før jeg begynner på pillen?

Skrevet

Men jeg vil jo helst ikke bli befruktet, he he. Ikke nå. Skal jeg likevel vente og se om mensen kommer før jeg begynner på pillen?

Du kan risikere å måtte vente i flere mnd og du kan få mensen i morra, umulig å si.

Begynner du på pillen nå så må du vel bruke kondom i tillegg i 14 dager for å være sikker, sjekk pakningsvedlegget for pillene dine.

Når du en gang vil ha barn så slutt med pillene i god tid (6-12 mnd) før dere planlegger å begynne å prøve å få barn og bruk kondom en tid. Som du nå vet trenger kroppen av og til litt tid på å komme på rett kjøl igjen.

Gjest Bekymret eple
Skrevet

Du kan risikere å måtte vente i flere mnd og du kan få mensen i morra, umulig å si.

Begynner du på pillen nå så må du vel bruke kondom i tillegg i 14 dager for å være sikker, sjekk pakningsvedlegget for pillene dine.

Når du en gang vil ha barn så slutt med pillene i god tid (6-12 mnd) før dere planlegger å begynne å prøve å få barn og bruk kondom en tid. Som du nå vet trenger kroppen av og til litt tid på å komme på rett kjøl igjen.

Men du tror ikke det vil ødelegge noe å begynne på pillen igjen nå? Er så redd for det...

Skrevet

Men du tror ikke det vil ødelegge noe å begynne på pillen igjen nå? Er så redd for det...

Neida, det vil det ikke. Hadde man blitt steril eller fått store problemer med å bli med barn om man en tid brukte pillen så ville den ikke vært på markedet.

Tidligere anbefalte man en pillepause etter noen år, men det har man gått bort fra nå.

Gjest ikke så bekymret eple lenger
Skrevet

Neida, det vil det ikke. Hadde man blitt steril eller fått store problemer med å bli med barn om man en tid brukte pillen så ville den ikke vært på markedet.

Tidligere anbefalte man en pillepause etter noen år, men det har man gått bort fra nå.

Puh. Takk for hjelp! Da kan jeg begynne å knaske igjen og slippe å hoppe av i svingen, he he...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...