Gå til innhold

Nyheter og giftige edderkopper

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men hvorfor går vi rundt og tror det da? Hva med skorpioner???? de må da være farlige -de er RÅEKLE: Edekopper syns jeg går an.

Ja sa jo ikke at det ikke finnes dødelige edderkopper - tarantellaer er ikke farlige. Sort Enke, verdens giftigste edderkopp, er vel 16 ganger så giftig som en klapperslange - som er potensiellt dødelig. Det finnes også meget giftige skorpioner, men hvor mange ev dem som er dødelige for mennesker vet jeg ikke.

Grunnen til at mange tror tarantellaen er farlig er nok at det ofte er de som _ser_ farligst ut - store, hårete etc. I tillegg har de blitt mye som dødelige edderkopper i filmer.

"..........................................."

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

14

• Prozak

12

• flisa

11

• Patsi

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva er det tristeste dyret i skogen da?

Hmmmmm den kan jeg visst ikke! ;-)

Men hvilken fugl er det lurest å ha om vinteren da? *S*

Skrevet

kan de bli "albino" også?

Albinisme kan forekomme hos en god del dyrearter, men hvorvidt det samme som menneskelig albinisme finnes hos kattedyr vet jeg faktisk ikke. Det finnes oppdrettere i usa som aler opp "albino cats", men jeg er usikker på om det er det samme som albinisme. Imidlertid er det en relativt vanlig "mellomting" - helt hvite katter ofte være døve/blinde eller har dårlig hørsel/syn.

".........................................."

Skrevet

Neeeida...de er så søte, så :-)

"......................................."

Å FY....hvordan kan du si sånt? De er det absolutt verste som fins i hele verden, spiller ingen rolle om det er svære taranteller eller bittesmå edderkopper, alt er like ille... Kan du tenke deg for et helvete jeg hadde da jeg gikk i regnskogen? Jeg så dem kun i tankene, men hadde jeg truffet på en virkelig hadde jeg ikke levd i dag. Det er garantert!

Skrevet

Men hvorfor går vi rundt og tror det da? Hva med skorpioner???? de må da være farlige -de er RÅEKLE: Edekopper syns jeg går an.

Kjære Flisa, du har misforstått, det er motsatt....

Skrevet

Å FY....hvordan kan du si sånt? De er det absolutt verste som fins i hele verden, spiller ingen rolle om det er svære taranteller eller bittesmå edderkopper, alt er like ille... Kan du tenke deg for et helvete jeg hadde da jeg gikk i regnskogen? Jeg så dem kun i tankene, men hadde jeg truffet på en virkelig hadde jeg ikke levd i dag. Det er garantert!

Det er jo en fobi som er innebygd i veldig mange, til en viss grad. Slanger, edderkopper, skopioner etc. Du vil ikke komme og hilse på slangene og edderkoppene mine, altså? :-)

"........................................."

Skrevet

si om det er en edderkopp, for da klikekr ikke jeg på den tråden....

Det er en tiger og en panter, "Tiger og panter" er tittelen på bildet så jeg lurte på hva slags art den panteren egentlig er. :o) Ingen edderkopper - jeg lover!

Skrevet

Kjære Flisa, du har misforstått, det er motsatt....

Helt enig, her har Flisa virkelig misforstått.

Skrevet

Det er en tiger og en panter, "Tiger og panter" er tittelen på bildet så jeg lurte på hva slags art den panteren egentlig er. :o) Ingen edderkopper - jeg lover!

OK, jeg er helt ekstremt redd edderkopper, en gang hadde jeg kjøpt et ukeblad, og der stod det om en dame som hadde en tarantell til kjæledyr...bladet føk veggimellom og sønnen min måtte klippe ut bildet, og gå ut med søppla.

Jeg vet jo så godt at jeg er helt teit, men klarer allikevel ikke beherske meg :o)

Skrevet

Helt enig, her har Flisa virkelig misforstått.

Den dagen jeg eventuelt har kjelleren full av skorpioner skal jeg uttale meg om flisa egentlig har rett! ;-)

Nå har jeg "kun" edderkopper der, og da synes jeg selvsagt at edderkopper er verst! :-)

Skrevet

Det er jo en fobi som er innebygd i veldig mange, til en viss grad. Slanger, edderkopper, skopioner etc. Du vil ikke komme og hilse på slangene og edderkoppene mine, altså? :-)

Slangene kan jeg godt hilse på, men så lenge det er edderkopper i nærheten kommer jeg ikke.

En gang jeg skulle kjøpe mat til katten stod det en gullfiskbolle på disken, så ut som den var tom med bare noen steiner i, plutselig våknet udyret som så ut som en stein og det viste seg å være en edderkopp. Jeg kastet lommeboken i ansiktet på hun som stod bak disken og sprang ut, hun kom løpende etter meg oppover gaten med lommeboken og kattematen.....hehe....kan bare ikke hjelpe for det!

Skrevet

Den dagen jeg eventuelt har kjelleren full av skorpioner skal jeg uttale meg om flisa egentlig har rett! ;-)

Nå har jeg "kun" edderkopper der, og da synes jeg selvsagt at edderkopper er verst! :-)

Kjøp Effect spray, det hjelper og holder de ekle krypene unna....

Skrevet

Kjøp Effect spray, det hjelper og holder de ekle krypene unna....

Det er notert! :-)

Det er forresten langt mindre av dem nå enn da vi kjøpte huset for noen år siden. Da krydde det av sånne store svarte husedderkopper der! *grøss*

Tror ikke forrige eier brød seg noe om dette, og derfor ble det en liten koloni der.

Etter noen års iherdig kverking av de ekle krypene dukker de ikke opp så ofte lenger - heldigvis! :-)

Men vi har masse av de bittebittesmå, som spoinner nett både her og der, så effect skal anskaffes! :-)

Skrevet

Det er fint med sånne dyr, du sparer både mat, kaffe, mariekjeks, bailies, kondomer og dopapir hjemme. Damer bruker MYE dopapir.

Skrevet

Slangene kan jeg godt hilse på, men så lenge det er edderkopper i nærheten kommer jeg ikke.

En gang jeg skulle kjøpe mat til katten stod det en gullfiskbolle på disken, så ut som den var tom med bare noen steiner i, plutselig våknet udyret som så ut som en stein og det viste seg å være en edderkopp. Jeg kastet lommeboken i ansiktet på hun som stod bak disken og sprang ut, hun kom løpende etter meg oppover gaten med lommeboken og kattematen.....hehe....kan bare ikke hjelpe for det!

Like greit, iom. at jeg hverken har slanger eller edderkopper. Det passer heller dårlig samme med katter :-)

Skrevet

Det er notert! :-)

Det er forresten langt mindre av dem nå enn da vi kjøpte huset for noen år siden. Da krydde det av sånne store svarte husedderkopper der! *grøss*

Tror ikke forrige eier brød seg noe om dette, og derfor ble det en liten koloni der.

Etter noen års iherdig kverking av de ekle krypene dukker de ikke opp så ofte lenger - heldigvis! :-)

Men vi har masse av de bittebittesmå, som spoinner nett både her og der, så effect skal anskaffes! :-)

Ja den er virkelig effektiv, de dør med en gang, de skikkelig store trenger en ekstra sprut siden de er mer seiglivet, når alle er borte sprayer du rundt omkring en gang i blant så holder de seg unna.

Skrevet

Like greit, iom. at jeg hverken har slanger eller edderkopper. Det passer heller dårlig samme med katter :-)

Ja det er vel ingen god kombinasjon :o)

Katter er fine dyr!

Skrevet

Edderkopper er en misforstått gruppe, de ilegges stadig egenskaper de ikke har. hehe.

Jeg har selv matet en diger tarantella med en siriss. Den kom ut av hullet sitt i en jordskråning ute i skogen på andre sida av kloden. Jeg er ikke redd hverken slanger eller edderkopper, men dumdristig er jeg ikke, så en lokal trollmann/guide var med og sa det var OK. Vanligvis spiste de edderkopper, men han sa at vi heller kunne ta en hotdog på skysstasjonen i dag og la den leve :-)

Den så skummel ut, stor som en håndflate, men var bare interessert i sirissen, og tok den rett fra hånda. Hoggtenna var ca en cm lange, og et lite grøss kunne jeg unne meg, da de spisse hårete bena tuslet opp på hånda.

Trollmannen var imponert over at jeg turde, men jeg har hatt en like stor på hånda i Oslo. Han hadde ikke hørt at noen var blitt bitt noen gang.

Skrevet

Den saken irriterte meg NESTEN like mye som alle fugleinfluensasakene som er OVERALT for tida.

På ene avisa hadde de riktignok en liiten notis nederst om at "...er giftig for folk som er allergisk", hehe.

Vi hadde en skorpion på rømmen på jobben min, ei gammel dame fant den i gangen og, eh, prøvde å plukke den opp ;) Jeg var ikke på jobb den dagen, men dama tok det visst veldig med ro, ble sendt på sykehuset for rutinesjekk mens alle som sto rundt henne var småhysteriske. Skorpionen var selvfølgelig like "farlig" som denne tarantellaen. Utrolig at det ikke kom i avisa egentlig, killer skorpion på rømmen!

Lurer egentlig på hvordan mine araknofobiske (på grensen til det hysteriske) venner vil reagere når de finner ut at edderkoppen min har fått seg plass i stua nå (hun har vært henvist til kjøkkenet i to år, stakkars) :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...