Gå til innhold

Økonomiske problemer, og skatt på toppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Sverige krever det offentlige inn kr 800 for prosessen når en sak kommer til rettslig inkasso og det tas utlegg i f eks lønn.

I Norge tar samme myndighet 6000! kr for samme jobb. Det skal skremme folk til å betale. Jeg vet ikke om en eneste som har fått utlegg som har visst om at de skal ha så mye, eller at de skla ha noe i det hele tatt, og ikke en eneste som har klart å gjøre opp for seg før utlegget. De som kommer så langt at de må betale denne summen har ikke mulighet til å gjøre opp for seg.

Jeg betrakter mer og mer våre myndigheter som grådige "åtseletere", avgifter og skatter rammer så urettferdig mange ganger at jeg blir målløs. Saksbehandlere er skamfulle eller pinlig berørt. Mange må selge barndomshjemmet til halv pris på grunn av urimelig høyt fastsatte arveskatter, men først kommer en kjemperegning fra byskriveren i dokumentavgift. Politiet er pålagt å gi så høye bøter at de slutter å gi bøter, de orker ikke "se flere kvinner grine over fartsbøter, eller få mer kjeft av menn".

Skrevet

Helt enig! Svenskene har skjønt at man ikke kan tegle "etellerannet" ut av en trebukk -eller hva fanken det ordspråket var....som hadde passet så fint inn her. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...