Gå til innhold

Aetat med småpsykopater

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møt opp til møtet, ellers får du ikke dagpenger!

En arbeidsledig 50-årig kvinne med depresjoner og liten selvtillit får brev om å møte opp. Saksbehandleren er ikke god, hun regelsrett mobber kvinnen fordi hun ikke har søkt nok jobber og gir henne en liste med jobber hun skal søke på, ellers vil hun miste dagpengene/stønad. Jeg ser ikke en eneste jobb på lista som hun er kvalifisert for.

Fire uker etter får hun innkalling igjen, tør ikke gå dit. Og mister stønaden.

Hun er altså ikke blitt tilbudt noen jobber og ikke noen tiltak.

Nå skal det skrives klage som kanskje skal til sivilombudsmannen? Klage til Aetat ble ikke besvart.

Hva er egentlig Aetats oppgave?

Skrevet

man er selv ansvarlig for å få seg jobb, og vise til at man søker - for å motta dagpenger, tror jeg. er man syk (depresjon) så skulle man vel vært på attføring eller noe annet?

Skrevet

Hvis hun er syk bør det søkes attføring eller rehabilitering.

Jeg er en annen
Skrevet

"Fire uker etter får hun innkalling igjen, tør ikke gå dit. Og mister stønaden."

Enig i at det ofte er liten vits i å ha noe med aetat å gjøre hvis man faktisk ønsker enn jobb. Men kvinnen har vel også et ansvar selv; hvis hun har så alvorlig angst at hun ikke tør å møte opp på møtet må hun skaffe seg en legeattest og informere om dette. En annen ting er om hun egentlig burde vært sykemeldt.

ikke fast nick
Skrevet

Jeg mener Arbeidsdirektoratet er Aetats "overordnede", for å si det slik. Kan være det hjelper å klage til dem.

Kommunal- og arbeidsdepartementet (eller hva de kaller seg nå) kan også være et sted å henvende seg med klager.

Gjest trokke det
Skrevet

Resultatet av testen deres er alltid at du trenger kurs. Du er alltid forstyrret, samme pokker:

http://www.scientology.org/oca.htm

http://www.ukeavisenledelse.no/cgi-bin/ukeavisen/imaker?id=62896

Å gå løs på arbeidsledige må være et marked?

Jeg har en fryktelig "lack of accord" i hvertfall, men jeg kan få vite med hvis jeg møter opp i Adelaide i Australia for en utførlig samtale om mine feil. Not.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...