Gjest eljo Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Er det noe å gjøre for å redde dem? Det er blitt en sånn "melkehvit" ring på et par gamle glass (jadda, vet at jeg burde vasket dem for hånd, men gjort er gjort og spist er spist...). 0 Siter
keinstein Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Det er blyet i glasset som er oksidert. Jeg tror de bruker diamantpasta når de skal pusse opp/polere glass. Men spør en glassblåser/sliper. 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Det er blyet i glasset som er oksidert. Jeg tror de bruker diamantpasta når de skal pusse opp/polere glass. Men spør en glassblåser/sliper. Nettopp! Takk for tips, tror ikke jeg prøver å få tak i diamantpasta selv... :-) 0 Siter
keinstein Skrevet 25. oktober 2005 Skrevet 25. oktober 2005 Nettopp! Takk for tips, tror ikke jeg prøver å få tak i diamantpasta selv... :-) Du får det her, så vidt jeg vet: http://www.micronova.no/ 0 Siter
Gjest eljo Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Takk for tips, men jeg prøvde et kjerringråd: Sette dem i eddikvann over natta, så polere med et rent glasshåndkle. Det fungerte, de ble mye bedre! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.