flisa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 javel, så du vil ha et samfunn uten statsstøttede barnehager, svangerskapspermisjon, og kontantstøtte? Uten skattelegging og fellesgoder, og i stedet inntekt uten skattelegging, og barnefamilier som må betale det det koster å ha barnepass, fordi staten ikke spytter inn?For ikke å snakke om alt annet som må endres, for å sikre at staten ikke påvirker på folks hverdag? I så fall er vi veldig uenige, ja. Tullekopp 0 Siter
Gjest printa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har ikke lest hele tråden. Men når jeg ser slike debatter og leser om kjønnskvotering. Er alltid spørsmålet jeg sitter igjen med: Hva er å være best kvalifisert? Er ikke "kvalifisering" et relativt spørsmål? Og hvem er det som bestemmer om du er kvalifisert eller ikke? Kan det eksempelvis være slik at standarden er satt, allerede før kvoteringen skjer? Jeg tror på mange måter "kvalifisering" blir benyttet som dekkbegrep, for ikke å ta inn kvinner i verv og arbeid. Uansett og nesten alltid er det menn som får denne plassen, fordi det som oftest er menn som bestemmer. Slik er det bare. 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Tullekopp Er du klar over at du bedriver hersketeknikk ved å stadig referer til andres innlegg som tullete? Jeg satte definitivt saken på spissen, ja - men dersom du virkelig mener at "staten" overhodet ikke skal påvirke valgene fok gjør (inkl. på hjemmebane), så innebærer det også at "staten" ikke kan sette i verk ordninger som vrir menneskers handlemåte på den ene eller andre måten. Du evner tydligvis ikke verken å tenke langt nok eller å tenke prinsippielt. Noe du deler med Karita Bekkemellom, for øvrig.... 0 Siter
Gjest kalendria Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har ikke lest hele tråden. Men når jeg ser slike debatter og leser om kjønnskvotering. Er alltid spørsmålet jeg sitter igjen med: Hva er å være best kvalifisert? Er ikke "kvalifisering" et relativt spørsmål? Og hvem er det som bestemmer om du er kvalifisert eller ikke? Kan det eksempelvis være slik at standarden er satt, allerede før kvoteringen skjer? Jeg tror på mange måter "kvalifisering" blir benyttet som dekkbegrep, for ikke å ta inn kvinner i verv og arbeid. Uansett og nesten alltid er det menn som får denne plassen, fordi det som oftest er menn som bestemmer. Slik er det bare. Nettopp! 0 Siter
flisa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Er du klar over at du bedriver hersketeknikk ved å stadig referer til andres innlegg som tullete? Jeg satte definitivt saken på spissen, ja - men dersom du virkelig mener at "staten" overhodet ikke skal påvirke valgene fok gjør (inkl. på hjemmebane), så innebærer det også at "staten" ikke kan sette i verk ordninger som vrir menneskers handlemåte på den ene eller andre måten. Du evner tydligvis ikke verken å tenke langt nok eller å tenke prinsippielt. Noe du deler med Karita Bekkemellom, for øvrig.... javel ! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.