Gå til innhold

Jeg vil ikke kjønnskvoteres!

Anbefalte innlegg

Skrevet

javel, så du vil ha et samfunn uten statsstøttede barnehager, svangerskapspermisjon, og kontantstøtte? Uten skattelegging og fellesgoder, og i stedet inntekt uten skattelegging, og barnefamilier som må betale det det koster å ha barnepass, fordi staten ikke spytter inn?For ikke å snakke om alt annet som må endres, for å sikre at staten ikke påvirker på folks hverdag?

I så fall er vi veldig uenige, ja.

Tullekopp

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

19

• Patsi

8

• favn

6

• Nellie

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden. Men når jeg ser slike debatter og leser om kjønnskvotering. Er alltid spørsmålet jeg sitter igjen med: Hva er å være best kvalifisert?

Er ikke "kvalifisering" et relativt spørsmål?

Og hvem er det som bestemmer om du er kvalifisert eller ikke?

Kan det eksempelvis være slik at standarden er satt, allerede før kvoteringen skjer?

Jeg tror på mange måter "kvalifisering" blir benyttet som dekkbegrep, for ikke å ta inn kvinner i verv og arbeid.

Uansett og nesten alltid er det menn som får denne plassen, fordi det som oftest er menn som bestemmer.

Slik er det bare.

Gjest kalendria
Skrevet

Tullekopp

Er du klar over at du bedriver hersketeknikk ved å stadig referer til andres innlegg som tullete?

Jeg satte definitivt saken på spissen, ja - men dersom du virkelig mener at "staten" overhodet ikke skal påvirke valgene fok gjør (inkl. på hjemmebane), så innebærer det også at "staten" ikke kan sette i verk ordninger som vrir menneskers handlemåte på den ene eller andre måten.

Du evner tydligvis ikke verken å tenke langt nok eller å tenke prinsippielt. Noe du deler med Karita Bekkemellom, for øvrig....

Gjest kalendria
Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden. Men når jeg ser slike debatter og leser om kjønnskvotering. Er alltid spørsmålet jeg sitter igjen med: Hva er å være best kvalifisert?

Er ikke "kvalifisering" et relativt spørsmål?

Og hvem er det som bestemmer om du er kvalifisert eller ikke?

Kan det eksempelvis være slik at standarden er satt, allerede før kvoteringen skjer?

Jeg tror på mange måter "kvalifisering" blir benyttet som dekkbegrep, for ikke å ta inn kvinner i verv og arbeid.

Uansett og nesten alltid er det menn som får denne plassen, fordi det som oftest er menn som bestemmer.

Slik er det bare.

Nettopp!

Skrevet

Er du klar over at du bedriver hersketeknikk ved å stadig referer til andres innlegg som tullete?

Jeg satte definitivt saken på spissen, ja - men dersom du virkelig mener at "staten" overhodet ikke skal påvirke valgene fok gjør (inkl. på hjemmebane), så innebærer det også at "staten" ikke kan sette i verk ordninger som vrir menneskers handlemåte på den ene eller andre måten.

Du evner tydligvis ikke verken å tenke langt nok eller å tenke prinsippielt. Noe du deler med Karita Bekkemellom, for øvrig....

javel ! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...