Gå til innhold

hva bør jeg gjøre

Anbefalte innlegg

Gjest eowyn_80
Skrevet

min rettsak som gjelder voldtekt kommer opp nå om 14 dager ca. Jeg sa nei til å slippe å se han når jeg vitnet. I min skrudde logikk. Og sånn jeg er nå for tida er at jeg liker ikke å ha noen bak meg. Ikke gåing. jeg ligger alltid med hodet den veien sånn at jeg har oversikt over hvis noen kommer inn i soverommet etc. Har litt tvangstanker på akkurat det.

Men det jeg lurer på er om jeg skal følge rettsaken. Vet jeg må vitne.. Men satt av to dager til rettsaken. Og en person i nær familie skal vitne dagen etterpå. Og jeg fikk beskjed at etter jeg hadde vitnet fikk jeg være i rettsalen

Egentlig har jeg lyst.

men spørsmålet er om jeg bør , og skal gjøre det. Lyst til å høre avslutsningsprosedyren til forsvarsadvokaten hans. Hvordan alle løgnene blir forklart etc.

Jeg hadde det sinnsykt tøft rett etter at det skjedde. Men nå går det bedre . Dessverre var jeg litt skadet før det her skjedde. Elendig selvfølelse og følte meg som et null . Stygg og ubrukelig. Ingenting verdt. Så er vel på status que nå.

men hva bør jeg altså gjøre.

det tøffeste blir jo å bli spurt av aktoratet og advokaten hans. Så å sitte å observere resten kan da umulig være så mye verre? eller?

foresten er jeg sjokkertjente fra lenge siden her. Kommet langt siden det heldigvis.

Gjest en kald verden
Skrevet

heisann.

VANSKELIG VALG. og er nok bare deg som kan føle hva du vil akkurat den dagen...

men jeg sier det jeg tenker: jeg ville kanskje vert der etterpå. For da viser jeg han liksom at jeg er oppreist på en måte. viser han at han ikke har klart og ødelegge meg på en måte. (selv om han har jo det) men tror det er viktig og vise seg at jeg liksom er "tøffere" enn han....

Det er sikkert KJEMPE KJEMPE KJEMPE TØFFT der og da, men når du kommer deg i tiden etterpåog ser tilbake på det, kanskje du vil være kjempe stolat av deg selv og glad for at du gjorde det.

Dette er noe du selv må føle på og velge. jeg bare kommer med et lite innspill.

KJEMPE tøft blir det uan sett.

tenker på deg

Skrevet

Huff stakkars deg. Jeg blir så forbannet over disse tullingene som voldtar andre for en egen tilfredsstillelses skyld.

Men disse personene er noen små kryp, som du ikke skal la deg knekke av, hvis at du er sterkere enn dem.

Dette er personer som lider av noe og det eneste de klarer er å hevde seg med voldtekt.

Jeg mener du skal vise styrke ovenfor dette kreket og møte opp, se han inn i øynene og vis forakt.

Men bare hvis du klarer selv selvsagt. Det er klart det blir tøft, men det er også en mulighet for at du kommer styrket ut av det.

Han gruer seg helt sikkert til rettsaken og da kan du se hvordan han krymper sammen og er dritnervøs.

Godt å høre at du har kommet deg et langt skritt videre. Ønsker deg lykke til fremover:-)

Skrevet

Godt å høre at det går bedre med deg.

Jeg blir kvalm av sånne voldtektsforbrytere. Avskum.

Må du ta standpunkt til det nå? Kan du ikke bare avvente til øyeblikket er det, og ta beslutningen da?

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å ikke være tilstede når du er ferdig med din forklaring. Det blir veldig tøft - og du må være forberedt på at det blir sagt mye du er uenig i.Jeg jobber som advokat, så jeg vet av erfaring hvor tøft det kan være for enkelte.

Vær sterk når du gir din forklaring, og forlat så stedet. Jeg tror helt ærlig at det vil være tøffere for deg å sitte der og høre eventuelle løgner som kommer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...