Gå til innhold

Skal, skal ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært hjemmeværende husmor i sju år nå. Jeg har hatt litt deltidsarbeid inni mellom, men har stort sett gått hjemme med ungene.

Minsten har blitt ett år, og jeg begynner å kjenne at jeg trenger en utfordring. Det har vært en del turbulens på hjemmefronten i det siste, og det hadde vært godt å få noe annet å tenke på, og noe annet å gjøre.

Jeg har alltid vært facinert av tanken på å kjøre store kjøretøy, og har lyst å melde meg på kurs for klasse D (stor buss). Dette koster jo en del, men gir meg også muligheten til å få jobb etter hvert. Jeg har ingen annen utdannelse.

Mannen min synes imidlertid dette er litt unødvendig, selv om han sier at det er greit for han hvis jeg gjør det. Han mener at dette kan umulig være noe for meg. Dessuten koster det jo 20-30.000,-

Jeg agumenterer tilbake med at han tok lastebilsertifikat for seks år siden, da vi hadde kun en brøkdel av den inntekten vi har nå - og han hadde heller ikke noen jobb for hånden. Han gjorde det fordi han alltid har vært interessert i lastebiler. Da er det vel ikke noen mindre grunn til at jeg kan ta bussertifikat uten å ha dårlig samvittighet?

Så hva synes dere? Skal jeg ta en utfordring og melde meg på kurs - eller er det en dårlig ide?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ta kurset!

Du har ingenting å tape på å kline til!

Skrevet

Vet at A-etat har betalt for slike kurs dersom det er stor mulighet for at du får jobb etterpå. Kanskje det kan være veien å gå?

Og generelt synes jeg man skal følge instinktene sine og gjøre litt mer av det man har lyst til. Tror liksom man blir gladere da:-)

Skrevet

Hopp i det!

Hvis ikke, er det mulig du vil angre resten av livet.

Og du kommer sikkert ikke til å angre på at du tok det!

Skrevet

Ta kurset!

Er enig med speak,ta kontakt med Aetat.

Skrevet

Hopp i det!

Hvis ikke, er det mulig du vil angre resten av livet.

Og du kommer sikkert ikke til å angre på at du tok det!

Nei, sies det ikke at det i såfall er bedre å angre på noe man _har_ gjort enn noe man _ikke_ har gjort? Og jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre på det, da.

Jeg har meldt meg på nå :-)

Skrevet

Vet jo ikke hvordan det er der du bor, men her er det slik at det er mangel på buss-sjåfører. Tror jeg. Selskapet står for kostnadene til busslappen hvis man binder seg til jobben en periode. Full lønn da selsagt.

Sjekk det du der du bor, så kanskje du er buss-sjåfør om noen måneder. Kult!

:-))

Brom brom

Skrevet

GJØR DET DU!

Ja, jeg hadde vel egentlig bestemt meg for det - men trengte det siste lille "dyttet" for å gjøre det.

Har meldt meg på nå :-)

Skrevet

Vet at A-etat har betalt for slike kurs dersom det er stor mulighet for at du får jobb etterpå. Kanskje det kan være veien å gå?

Og generelt synes jeg man skal følge instinktene sine og gjøre litt mer av det man har lyst til. Tror liksom man blir gladere da:-)

"Vet at A-etat har betalt for slike kurs dersom det er stor mulighet for at du får jobb etterpå. Kanskje det kan være veien å gå?"

Kanskje ikke så dumt å sjekke muligheten i hvert fall. Det hadde ikke gjort noe å spare noen tusenlapper, akkurat.

"Og generelt synes jeg man skal følge instinktene sine og gjøre litt mer av det man har lyst til. Tror liksom man blir gladere da:-)"

Enig. Man lever jo bare en gang! Så nå har jeg meldt meg på :-)

Skrevet

Ta kurset!

Nei, jeg har jo ikke det, så nå har jeg klint til og meldt meg på :-)

Skrevet

Er enig med speak,ta kontakt med Aetat.

Verdt et forsøk, ja :-)

Skrevet

Vet jo ikke hvordan det er der du bor, men her er det slik at det er mangel på buss-sjåfører. Tror jeg. Selskapet står for kostnadene til busslappen hvis man binder seg til jobben en periode. Full lønn da selsagt.

Sjekk det du der du bor, så kanskje du er buss-sjåfør om noen måneder. Kult!

:-))

Brom brom

Hehe :-D

Ja, jeg har også forstått det slik at det er en grei sak å få jobb som bussjåfør. Det er ofte stor gjennomtrekk av sjåfører i busselskap.

Hadde vært moro og prøvd ja, så nå har jeg meldt meg på kurs :-)

Skrevet

Meld deg på kurs - selvfølgelig! Jeg tror ikke mannen din, eller noen andre for den del, klarer å spa opp ett eneste godt argument for at du ikke skal! :o)

Skrevet

Nei, sies det ikke at det i såfall er bedre å angre på noe man _har_ gjort enn noe man _ikke_ har gjort? Og jeg tror heller ikke jeg kommer til å angre på det, da.

Jeg har meldt meg på nå :-)

The way to go, girl!!!

Er det ikke greit med dol, sånn at man kan få litt oppbacking uten "trynefaktor"?!

Liker dol, jeg!

Skrevet

Har du lyst til dette og du har økonomi til det, så synes jeg du skal gjøre det.

En annen utdannelse koster mye penger det også.

Skrevet

The way to go, girl!!!

Er det ikke greit med dol, sånn at man kan få litt oppbacking uten "trynefaktor"?!

Liker dol, jeg!

Helt enig :-)

Skrevet

Meld deg på kurs - selvfølgelig! Jeg tror ikke mannen din, eller noen andre for den del, klarer å spa opp ett eneste godt argument for at du ikke skal! :o)

Nei, han gjorde i grunnen ikke det - så nå er jeg påmeldt :-)

Skrevet

Har du lyst til dette og du har økonomi til det, så synes jeg du skal gjøre det.

En annen utdannelse koster mye penger det også.

Ja, ikke sant!

Også er det jo gøy å kunne realisere en drøm da (om å kjøre store kjøretøy), selv om jeg ikke nødvendigvis vil være bussjåfør resten av livet.

:-)

Skrevet

Ja, ikke sant!

Også er det jo gøy å kunne realisere en drøm da (om å kjøre store kjøretøy), selv om jeg ikke nødvendigvis vil være bussjåfør resten av livet.

:-)

Enelte drømmer skal realiseres og dette er noe du ikke vil angre på, så stå på og lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...