favn Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Noe så råttent, jeg er helt riktig sjokkert. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=294704 0 Siter
flisa Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 De skulle SNUDD hele tv-askjonen til å gjelde denne katatrofen -og kjørt Tv-aksjoner over hele verden - Melodi Grand Prix - for de som fryser.... det er nok av folk til å gi. Men det finnes ikke nok telt i verden til å huse alle 3.3 mill mennesker som er rammet - - hva skal man da med nok penger til telt? Kan man sy fler? og bla, bla, bla. Hvilke grunner har f.eks Finland til ikke å gi? 0 Siter
favn Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 De skulle SNUDD hele tv-askjonen til å gjelde denne katatrofen -og kjørt Tv-aksjoner over hele verden - Melodi Grand Prix - for de som fryser.... det er nok av folk til å gi. Men det finnes ikke nok telt i verden til å huse alle 3.3 mill mennesker som er rammet - - hva skal man da med nok penger til telt? Kan man sy fler? og bla, bla, bla. Hvilke grunner har f.eks Finland til ikke å gi? De har ingen grunn. Men dette har jeg jammen meg notert om Finland, Belgia, Frankrike, Østerrike, Hellas, Portugal og Spania. FY! 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Man kan jo lure på om dette skyldes TV-påvirkning. Eller mangel på sådan. Fra tsunamien fikk vi mange spektakulære bilder fra folks amatøropptak fra de ulike stedene de befant seg på, og dette ble vist om og om igjen på TV. Da skjønner folk, og også regjeringer/nasjonalforsamlinger, at dette virkelig er en forferdelig katastrofe. Katastrofer uten spektakulære bilder blir lettere glemt, dessverre. Uten sammenligninhg forøvrig så merket jeg litt av dette etter Åsta-ulykken. Folk jeg kjenner både i USA og på kontinentet hadde sett de dramatiske tv-bildene med de to togene som brant, og ringte/mailet og spurte om jeg var OK. Og hva er egentlig sjansen for at jeg skulle være blant de 19 av 4,5 mill som befant seg ombord på dette toget??? Men da Sleipner sank bare noen måneder før hørte jeg ikke et pip fra de samme folkene. Det var tydelig at utenlandske tv-stasjoner ikke brydde seg med å rapportere om en ulykke langt unna når tv-bildene kun var mørkt hav... 0 Siter
favn Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Man kan jo lure på om dette skyldes TV-påvirkning. Eller mangel på sådan. Fra tsunamien fikk vi mange spektakulære bilder fra folks amatøropptak fra de ulike stedene de befant seg på, og dette ble vist om og om igjen på TV. Da skjønner folk, og også regjeringer/nasjonalforsamlinger, at dette virkelig er en forferdelig katastrofe. Katastrofer uten spektakulære bilder blir lettere glemt, dessverre. Uten sammenligninhg forøvrig så merket jeg litt av dette etter Åsta-ulykken. Folk jeg kjenner både i USA og på kontinentet hadde sett de dramatiske tv-bildene med de to togene som brant, og ringte/mailet og spurte om jeg var OK. Og hva er egentlig sjansen for at jeg skulle være blant de 19 av 4,5 mill som befant seg ombord på dette toget??? Men da Sleipner sank bare noen måneder før hørte jeg ikke et pip fra de samme folkene. Det var tydelig at utenlandske tv-stasjoner ikke brydde seg med å rapportere om en ulykke langt unna når tv-bildene kun var mørkt hav... At vi vanlige folk påvirkes av media, er jo ikke rart. Men at et lands regjering med de kontakter og informasjon man antar at disse har om verdens tilstand ikke lar seg affisere, er direkte skremmende. 0 Siter
morsan Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 At vi vanlige folk påvirkes av media, er jo ikke rart. Men at et lands regjering med de kontakter og informasjon man antar at disse har om verdens tilstand ikke lar seg affisere, er direkte skremmende. Ja, jeg er selvsagt helt enig i det. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 De skulle SNUDD hele tv-askjonen til å gjelde denne katatrofen -og kjørt Tv-aksjoner over hele verden - Melodi Grand Prix - for de som fryser.... det er nok av folk til å gi. Men det finnes ikke nok telt i verden til å huse alle 3.3 mill mennesker som er rammet - - hva skal man da med nok penger til telt? Kan man sy fler? og bla, bla, bla. Hvilke grunner har f.eks Finland til ikke å gi? "Hvilke grunner har f.eks Finland til ikke å gi?" De bruker pengene på sprit i stedet :-) "..........................................." 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.