Gå til innhold

har jeg rett til noe hjelp?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliter litt nå
Skrevet

Jeg har studert noen år. Deretter sluttet jeg på studiet pga depresjon, og sosial angst. Jeg fikk meg en deltidsjobb, og har søkt på heltid i to år nå. Legen min mener jeg ikke får jobb, fordi jeg er syk, og ikke klarer å gi mitt beste på intervju. Men jeg sliter med økonomien. (får utbetalt 8000 i måneden) Jeg kan heller ikke forstå hvordan jeg skal klare å jobbe heltid. Har jeg rett til noe støtte av noe slag? Kvier meg for å oppsøke kontorer, iallefall hvis jeg skulle bli avvist.

Skrevet

Hvis du er syk og har vært det i 1 år og går til behandling med utsikt til bedring kan du få rehabiliteringspenger, men jeg tviler på at du får mere utbetalt da enn det du gjør nå. Når du går på rehabilitering har du ikke lov til å jobbe eller studere.

Attføring betaler ut samme sum som rehabilitering, men på attføring skal man studere eller ha arbeidstrening.

Snakk med legen din og spørr om han har noen råd til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...