Gå til innhold

Retten mener hun fortjente å bli sparket og spyttet på

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Uenig. Ingen fortjener å bli sparket og hvor skal man sette grenser for hvor hardt det er lov å sparke?

Selvfølgelig oppførte hun seg som en psykopatisk jævel og burde "dyttes" :o) på hue og ræva ut av huset.

Skrevet

Tja... Dreier det seg om et enkelt leggspark bare? Jeg mener ikke at noe egentlig gir noen lov til å slå og sparke andre, men.... Hun hadde fortjent noe mye verre enn et leggspark og ei spyttklyse spør du meg!

Å si at man vil skilles er greit nok, men samtidig å si at hun har hatt sitt livs kjærlighetshelg sammen med den nye kjæresten sin er å gå aaaaalt for langt. Uten at det gir ham lov til å sparke.

Skrevet

Det er altfor få opplysninger til at jeg kan ta stilling til det. Det er nok en god grunn til berettiget harme de har sett -og derfor burde vi vite mer om hva hun konkret har gjort, og hvordan, og hvor hardt han sparket.

Jeg er en annen
Skrevet

Ut fra det som står i artikkelen høres dette helt greit ut.

Skrevet

Vold er vel aldri noen god løsning. Det fins andre måter å løse ting på. Skjønner godt at han var sint og såret, men det beste hadde vel vært å hevet hodet og komt seg videre i livet.....selv om det ofte er lettere sagt enn gjort da.

Skrevet

Uenig. Ingen fortjener å bli sparket og hvor skal man sette grenser for hvor hardt det er lov å sparke?

Selvfølgelig oppførte hun seg som en psykopatisk jævel og burde "dyttes" :o) på hue og ræva ut av huset.

Ingen fortjener heller å bli behandlet og provosert slik han ble, så her synes jeg det er helt greit av retten å vise skjønn.

fei1365380229
Skrevet

Ingen fortjener heller å bli behandlet og provosert slik han ble, så her synes jeg det er helt greit av retten å vise skjønn.

Det er klart at hvis hun jøv løs på han først og han gav henne en liten killevink så er det forsåvidt greit nok.

Hadde jeg provosert min mann på det settet og han hadde klappet til meg (noe han aldri har gjort) så hadde jeg nok latt vær å anmelde det for å si det sånn. Jeg føler bare at det må være "litt" alvorlig siden hun anmelder og det havner i retten.

Skrevet

Vel, hadde min kjære utbrodert om sin livs mest fantastiske helg med en annen, og samtidig bedt om skilsmisse...

Så ser jeg ikke bort fra at jeg også hadde svart med et velrettet spark, kanskje noe høyere oppe enn leggen....

Skrevet

Det er klart at hvis hun jøv løs på han først og han gav henne en liten killevink så er det forsåvidt greit nok.

Hadde jeg provosert min mann på det settet og han hadde klappet til meg (noe han aldri har gjort) så hadde jeg nok latt vær å anmelde det for å si det sånn. Jeg føler bare at det må være "litt" alvorlig siden hun anmelder og det havner i retten.

Slik hun allerede har oppført seg mot han, så kan det like godt være at hun anmeldte han kun for å "gi han inn" enda mer.

Her sitter retten på mer detaljer enn hva vi gjør, og ut i fra det lille vi vet så synes jeg fremdeles det virker riktig at retten viser skjønn og kommer til en slik beslutning.

Gjest amparro
Skrevet

Selfølgelig fortjente hun ikke det! Sparke og spytte hører ikke noe sted hjemme. Iallefall ikke i min verden.

Skrevet

Selfølgelig fortjente hun ikke det! Sparke og spytte hører ikke noe sted hjemme. Iallefall ikke i min verden.

Han hadde det sikkert ikke som vane han heller...det passet sikkert ikke inn i hans verden det hun kom med heller.

Skrevet

Jeg bruker ikke hodet mitt på å ta stilling til en artikkel som ikke sier meg hele historien. Ingen fortjener å bli sparket og spyttet på og jeg tror ikke et øyeblikk på at retten mente det.

Skrevet

Jeg bruker ikke hodet mitt på å ta stilling til en artikkel som ikke sier meg hele historien. Ingen fortjener å bli sparket og spyttet på og jeg tror ikke et øyeblikk på at retten mente det.

Veldig godt poeng.

Retten mente vel snarere at han hadde blitt så sint at han mistet dømmekraften, og at det var forårsaket av hennes handlinger.

Ikke at noen fortjener å bli mishandlet.

Skrevet

Veldig godt poeng.

Retten mente vel snarere at han hadde blitt så sint at han mistet dømmekraften, og at det var forårsaket av hennes handlinger.

Ikke at noen fortjener å bli mishandlet.

Det er klart de må ha mente det - jeg er så lei media noen ganger!

Skrevet

Typisk for medias dustetet måte å gjengi rettsavgjørelser!

Som noen under påpeker mener selvsagt ikke retten at hun fortjente å blir sparket eller spyttet på. Makan til pjatt!

Det er vanskelig å uttale seg om saken på bakgrunn av et kort og feilaktig utdrag fra dommen, men essensen her er provokasjon.

Retten har tatt hensyn til at situasjonen var så spesiell og provoserende at det er _forståelig_ at mannen til en viss grad mister hodet.

Handlingen er selvsagt fortsatt klanderverdig. Retten vil aldri mene eller hevde at hevn er på sin plass, men det kan være situasjoner som er så særegne at ellers straffbare handlinger ikke blir straffet.

Skrevet

Typisk for medias dustetet måte å gjengi rettsavgjørelser!

Som noen under påpeker mener selvsagt ikke retten at hun fortjente å blir sparket eller spyttet på. Makan til pjatt!

Det er vanskelig å uttale seg om saken på bakgrunn av et kort og feilaktig utdrag fra dommen, men essensen her er provokasjon.

Retten har tatt hensyn til at situasjonen var så spesiell og provoserende at det er _forståelig_ at mannen til en viss grad mister hodet.

Handlingen er selvsagt fortsatt klanderverdig. Retten vil aldri mene eller hevde at hevn er på sin plass, men det kan være situasjoner som er så særegne at ellers straffbare handlinger ikke blir straffet.

Sorry, skulle selvsagt stå "det mener retten ikke!"

Skrevet

Tja...hvis det var et spark i leggen, uten noen skader, og spytting, så synes jeg det er så idiotisk å anmelde det at jeg er enig med dommen.

"............................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...