Gå til innhold

Du kaller ikke en 40-åring "kjæresten"

Anbefalte innlegg

Skrevet

...apropos ordene mongo og corny....slutter man ikke å bruke disse rundt konfirmasjonsalder?

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• DarkPink

4

• Aryane

3

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hva skal jeg kalle kjæresten min som er godt over 40, men likevel noen år yngre enn meg? Ikke er han ektemann, livspartner eller far til mine barn. Han er min venn og min elsker i en og samme person. Jeg har mange venner som ikke er mine elskere, men bare en som er min elsker og min venn. Han er mere enn bare elsker for meg og jeg går ikke på jobb og snakker om han som elskeren min. Hvis jeg snakker om min venn kan det være hvem som helst av mine venner. Tror du må fordype nærmere denne aldersgrensen her. Kjærlighet kjenner ingen grenser heter det, og heldigvis er det slik i våre dager at det er akseptert at vi kan forelske oss til vi dør.

Skrevet

Haha. Livet er jo ikke over selv om man er 40 da =p

Ja det var en trøst.

Gjest heller V
Skrevet

Jeg gikk i byen for et par dager siden, og da var det to eldre damer som møttes tilfeldig på gaten, sikkert nærmere 70 år begge to. Så sier den ene, jeg har ikke tid til å prate nå, for jeg skal møte kjæresten min.

Husker jeg tenkte; så koselig, funnet en ny kjæreste i god voksen alder, også atpåtil bruke ordet kjæreste... :)

Blir man vel ikke for gammel til vel?

Kansje det var mannen sin hun så humoristisk kalte for kjæresten?

Skrevet

"Kjæresten" blir litt for fjortiss i midtlivet, er det ikke "venn" dem sier på de eldre dager(40-50-60)?

Tja, synes det passer bedre, men at man samtidig presiserer at man har funnet hverandre.

Jeg er ikke en eldre dame og hvorfor i alle dager skal jeg kamuflere at jeg har en kjæreste. Jeg er i slutten av 40-årene og synes ikke at det er noen grunn til at jeg skal si venn for å late som vi ikke er sexuelle partnere. For all del vi har da sexuelle behov som aldri før når vi er over 4o, spesielt vi damer;)

Gjest heller V
Skrevet

Hva skal jeg kalle kjæresten min som er godt over 40, men likevel noen år yngre enn meg? Ikke er han ektemann, livspartner eller far til mine barn. Han er min venn og min elsker i en og samme person. Jeg har mange venner som ikke er mine elskere, men bare en som er min elsker og min venn. Han er mere enn bare elsker for meg og jeg går ikke på jobb og snakker om han som elskeren min. Hvis jeg snakker om min venn kan det være hvem som helst av mine venner. Tror du må fordype nærmere denne aldersgrensen her. Kjærlighet kjenner ingen grenser heter det, og heldigvis er det slik i våre dager at det er akseptert at vi kan forelske oss til vi dør.

Kavaler må du gjerne kalle han :)

Skrevet

Kansje det var mannen sin hun så humoristisk kalte for kjæresten?

Eller kanskje hun hadde en ny kjæreste. Skulle hun si vennen min for ikke å støte de unge? Nei og nei igjen.

Skrevet

Hvilke andre valg har man om man ikke er samboer eller gift? Typen kan høres litt for dumt ut over 40, men ikke kjæresten. Elskeren er det kvalmeste jeg hører voksne folk bruke (de mener som regel bare kjæreste da, men).

Kjæresten min er elskeren min, men han er min venn også. Når han er begge deler blir han en kjæreste. Jeg går ikke på jobb og snakker om elskeren min til kollegaer og antyder at vi har bare sex sammen;)

Skrevet

Kavaler må du gjerne kalle han :)

Det er noe annet igjen. Han er kjæresten min, ikke kavaleren min. Han kan gjerne være kavaler, elsker og venn i en og samme person som blir da til kjæreste.

Gjest heller V
Skrevet

Jeg er ikke en eldre dame og hvorfor i alle dager skal jeg kamuflere at jeg har en kjæreste. Jeg er i slutten av 40-årene og synes ikke at det er noen grunn til at jeg skal si venn for å late som vi ikke er sexuelle partnere. For all del vi har da sexuelle behov som aldri før når vi er over 4o, spesielt vi damer;)

Glad jeg slipper å være tilskuer ;)

Skrevet

Jeg synes kjæreste er passende uansett alder. Hva skal man ellers si? Darlingen? Kaillen? Min nære venn? Den siste der høres veldig skaphomo ut:-)

Skrevet

Glad jeg slipper å være tilskuer ;)

Ja det er jeg også hvis du mener at han er elskeren min;) Jeg kunne aldri tenkt meg noen tilskuere, og vil ikke være tilskuer til noen aldersgrupper.

Gjest heller V
Skrevet

Det er noe annet igjen. Han er kjæresten min, ikke kavaleren min. Han kan gjerne være kavaler, elsker og venn i en og samme person som blir da til kjæreste.

Kavaler passer nok best i de 40 har jeg kommet frem til. En kavaler er navn på en kjærest i moden alder, og da passer det best(nikker)

Skrevet

Kavaler passer nok best i de 40 har jeg kommet frem til. En kavaler er navn på en kjærest i moden alder, og da passer det best(nikker)

Har du funnet en definisjon av ordet kavaler og funnet ut at det har noe med alder å gjøre? En kavaler er en som oppvarter deg, en som åpner døra på bilen, hjelper deg av og på med kåpa, trekker ut stolen for deg og smaker på vinen. Tror du det er aldersavhengig?

Skrevet

Jeg synes kjæreste er passende uansett alder. Hva skal man ellers si? Darlingen? Kaillen? Min nære venn? Den siste der høres veldig skaphomo ut:-)

*lol*

Gjest heller V
Skrevet

Ja det er jeg også hvis du mener at han er elskeren min;) Jeg kunne aldri tenkt meg noen tilskuere, og vil ikke være tilskuer til noen aldersgrupper.

Nei, takk og pris, 40 er nok grensen for litt av hvert, også for hva som er vakkert eller ikke for øyet ;x

Skrevet

Tja, er "gubben" eller "kjerringa" noe bedre da synes du?

Gjest heller V
Skrevet

Har du funnet en definisjon av ordet kavaler og funnet ut at det har noe med alder å gjøre? En kavaler er en som oppvarter deg, en som åpner døra på bilen, hjelper deg av og på med kåpa, trekker ut stolen for deg og smaker på vinen. Tror du det er aldersavhengig?

Kavaler betyr også kjæreste, sjekk linken:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=KAVALER&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Jeg synes kavaler passer bra når paret begynner å bli middelaldrende. Gubben, mann eller kaillen går også an, avhengig av om forholdet er langt eller kort.

Skrevet

Nei, takk og pris, 40 er nok grensen for litt av hvert, også for hva som er vakkert eller ikke for øyet ;x

Det ville ikke vært vakkert for mitt øye å se noen ungdommer rulle seg rundt i sexuelt et eller annet som de ikke nyter eller behersker. La meg da heller se noen 70-åringer som vet hva de holder på med.

Gjest heller V
Skrevet

Tja, er "gubben" eller "kjerringa" noe bedre da synes du?

Jeg synes det også er greit jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...