Gå til innhold

Du kaller ikke en 40-åring "kjæresten"

Anbefalte innlegg

Gjest heller V
Skrevet

Tja, er "gubben" eller "kjerringa" noe bedre da synes du?

Jeg synes det også er greit jeg :)

• Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

5

• DarkPink

4

• Aryane

3

• favn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kavaler betyr også kjæreste, sjekk linken:

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=KAVALER&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Jeg synes kavaler passer bra når paret begynner å bli middelaldrende. Gubben, mann eller kaillen går også an, avhengig av om forholdet er langt eller kort.

Hvis du leser definisjonen som du legger ut så ser du at det betyr beundrer og har ingenting med alder å gjøre.

Skrevet

Jeg synes kjæreste er passende uansett alder. Hva skal man ellers si? Darlingen? Kaillen? Min nære venn? Den siste der høres veldig skaphomo ut:-)

Darlingen er teit, og min nære venn er idiotisk.

Gjest heller V
Skrevet

Det ville ikke vært vakkert for mitt øye å se noen ungdommer rulle seg rundt i sexuelt et eller annet som de ikke nyter eller behersker. La meg da heller se noen 70-åringer som vet hva de holder på med.

Versågod! :)

Men stå over middagen etterpå...

Skrevet

Versågod! :)

Men stå over middagen etterpå...

Ja hvis jeg ser på ungdommene som spyr fordi de vet ikke hva de holder på med så står jeg gjerne over middagen.

Skrevet

Ælig talt, hvem er du for en ung spirevipp som mener noe så tåpelig og umodent?!

Jeg kaller min kjære for kjæreste til vi blir nitti, jeg! Det er jo det han er, min kjæreste, det betyr rett og slett den som er kjærest.

Hva du måtte mene om det, bryr vel ikke jeg meg noe om.

Men ta vare på innlegget ditt du, så vil du le av deg selv når du blir seksti!

:-)

Gjest heller V
Skrevet

Hvis du leser definisjonen som du legger ut så ser du at det betyr beundrer og har ingenting med alder å gjøre.

kavale'r m1 (fra fr, it. 'ridder', av lat. caballus 'hest') beleven og galant herre være k- til fingerspissene / mannlig selskapspartner bordk- / KJÆRESTE, beundrer hun har fått seg en ny k-

Det kan bety kjæreste også!

Du kan være kavaler uansett alder, men jeg og mange andre synes det passer best fra de middelaldrende og oppover(40+ eller deromkring).

kjæreste/kjærste passer til fjortisene og litt oppover.

Skrevet

kavale'r m1 (fra fr, it. 'ridder', av lat. caballus 'hest') beleven og galant herre være k- til fingerspissene / mannlig selskapspartner bordk- / KJÆRESTE, beundrer hun har fått seg en ny k-

Det kan bety kjæreste også!

Du kan være kavaler uansett alder, men jeg og mange andre synes det passer best fra de middelaldrende og oppover(40+ eller deromkring).

kjæreste/kjærste passer til fjortisene og litt oppover.

Du og de andre kan ikke bestemme hva vi 40+ mener. Kavaler er en galant herre og brukes ikke om damer. Kjæresten min kan umulig si kavaleren min om meg.

Gjest heller V
Skrevet

Du og de andre kan ikke bestemme hva vi 40+ mener. Kavaler er en galant herre og brukes ikke om damer. Kjæresten min kan umulig si kavaleren min om meg.

Nei det kan han klart ikke, han kan kalle deg for røya si ;D

*spøk*

Men "min kjære venninde" foreksempel, eller hun som jeg oppvarter og kurtiserer, eller hun jeg har funnet kjærligheten med i moden alder? :)

Gjest heller V
Skrevet

Ælig talt, hvem er du for en ung spirevipp som mener noe så tåpelig og umodent?!

Jeg kaller min kjære for kjæreste til vi blir nitti, jeg! Det er jo det han er, min kjæreste, det betyr rett og slett den som er kjærest.

Hva du måtte mene om det, bryr vel ikke jeg meg noe om.

Men ta vare på innlegget ditt du, så vil du le av deg selv når du blir seksti!

:-)

Ler nå også jeg..

Gjest heller V
Skrevet

Ja hvis jeg ser på ungdommene som spyr fordi de vet ikke hva de holder på med så står jeg gjerne over middagen.

Ja kvalmt det også, men på en litt annen måte...

Gjest heller V
Skrevet

...apropos ordene mongo og corny....slutter man ikke å bruke disse rundt konfirmasjonsalder?

Ja akkurat :)

Gjest heller V
Skrevet

Haha. Livet er jo ikke over selv om man er 40 da =p

Nei men det går over i en annen fase, middelalderen, fasen før den siste fasen alderdommen.

Det passer ikke med samme kjærestebetegnelsen i alle fasene akkurat.

Hver sin smak og mening!

Skrevet

Nei det kan han klart ikke, han kan kalle deg for røya si ;D

*spøk*

Men "min kjære venninde" foreksempel, eller hun som jeg oppvarter og kurtiserer, eller hun jeg har funnet kjærligheten med i moden alder? :)

Min kjære venninde lyder meget unaturlig for en innvandrer;)

Skrevet

...apropos ordene mongo og corny....slutter man ikke å bruke disse rundt konfirmasjonsalder?

Jo det gjør man alltid. Noe som forteller om alderen eller i hvert fall utviklingsstadiet til den vi diskkuterer med;)

Skrevet

Darlingen er teit, og min nære venn er idiotisk.

Hvorfor er han da din nære venn?

HAHA.

Skrevet

Ja kvalmt det også, men på en litt annen måte...

Mye kvalmere å tenke på unge spirrevipper enn modne mennesker som nyter livet.

Gjest smutthull
Skrevet

Du ønsker en diskusjon...Det verste er at du har fått det. Jeg gidder ikke;o)

Skrevet

Hvorfor er han da din nære venn?

HAHA.

Han er kjæresten min, og det innebærer at han er min nære venn og elsker.

Skrevet

Det hender jeg kaller min for Ruslebiffen! ;o) Han syntes det var morsomt heldigvis! :o)

Nå ler jeg høyt....ruslebiffen....det var et genialt navn!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...