Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Er det mulig å sende mail eller sms, uten å oppgi sin identitet? Lurer. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Mail ja, sms nei. Dvs. du kan ikke ha en uregistrert mobil lengre, men det er mulig du kan ha hemmelig nummer. 0 Siter
Prozak Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ja og nei. Det finnes nettjenester for å send sms, som ikke er knyttet til den enkelte persons nummer. F.eks har kommunen i oslo muligheten for de ansatte å sende sms via mailsystemet - nummeret som kommer som avsender da er et "standard-nummer" (F.eks 500). Hvis man har hemmelig nummer, så vet jeg ikke - men det er mulig sms-ene blir anonyme også da. "............................................" 0 Siter
Gjest doss Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Planer om å plage noen anonymt, Eller hva er grunnen? 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ja og nei. Det finnes nettjenester for å send sms, som ikke er knyttet til den enkelte persons nummer. F.eks har kommunen i oslo muligheten for de ansatte å sende sms via mailsystemet - nummeret som kommer som avsender da er et "standard-nummer" (F.eks 500). Hvis man har hemmelig nummer, så vet jeg ikke - men det er mulig sms-ene blir anonyme også da. "............................................" Vi kan sende sms via kommunens nett, men vi er ikke spesielt anonyme av den grunn, avsendernummeret blir nemlig kontorets telefonnummer... 0 Siter
Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Planer om å plage noen anonymt, Eller hva er grunnen? Du så ditt snitt til å tolke spørsmålet mitt, ja? 0 Siter
Gjest doss Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Du så ditt snitt til å tolke spørsmålet mitt, ja? Ja, synes det var et rart spørsmål, er det så merkelig? Hvorfor vil du ikke vise deg som avsender? 0 Siter
Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ja, synes det var et rart spørsmål, er det så merkelig? Hvorfor vil du ikke vise deg som avsender? Jeg tenkte å ta utskrift av svarene, ditt inklusivt, å tørke meg i ræva med. Fornøyd med svaret? 0 Siter
Gjest doss Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg tenkte å ta utskrift av svarene, ditt inklusivt, å tørke meg i ræva med. Fornøyd med svaret? Har du glemt å tatt pillene dine i dag? 0 Siter
Prozak Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Vi kan sende sms via kommunens nett, men vi er ikke spesielt anonyme av den grunn, avsendernummeret blir nemlig kontorets telefonnummer... Ah, logisk nok :-) "........................................." 0 Siter
Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Har du glemt å tatt pillene dine i dag? Ja, det hender fra tid til annen. Skal ta den nå. 0 Siter
Gjest doss Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ja, det hender fra tid til annen. Skal ta den nå. Ta dem før du sender de planlagte mails og sms da, det høres ikke ut som du er noe trivelig å få slike av når du er pillefri! 0 Siter
Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Ta dem før du sender de planlagte mails og sms da, det høres ikke ut som du er noe trivelig å få slike av når du er pillefri! ;-)) Har ikke tenkt å sende noe, bare lurte på om det er mulig. Vet at man ikke kan ha mobil uten identitet, men med mail er det fullt mulig, som noen sa tidligere her. Bare ta det med ro, du skal ikke få noen. Anonymt maskinskrevet brev, er forresten et alternativ. 0 Siter
Platina Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Man kan jo sende gratis sms fra diverse nettsteder. Jeg har aldri prøvd det selv, men mener da jeg har fått noen sånne hvor det ikke har stått noen avsender... Det er lenge siden da, så det er mulig jeg tar feil. 0 Siter
Lillemus Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Man kan jo sende gratis sms fra diverse nettsteder. Jeg har aldri prøvd det selv, men mener da jeg har fått noen sånne hvor det ikke har stått noen avsender... Det er lenge siden da, så det er mulig jeg tar feil. Står avsender på de jeg får via slike gratis-nettsteder i alle fall. 0 Siter
Gjest sattata Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Man kan jo sende gratis sms fra diverse nettsteder. Jeg har aldri prøvd det selv, men mener da jeg har fått noen sånne hvor det ikke har stått noen avsender... Det er lenge siden da, så det er mulig jeg tar feil. Propaganda.net har, men de er utgått på dato. 0 Siter
Platina Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Står avsender på de jeg får via slike gratis-nettsteder i alle fall. Jammen, hvordan fungerer det da? Da kan man vel legge inn hvilket navn man vil da? Det er jo ikke koblet til telefonnummeret ditt. 0 Siter
Lillemus Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Jammen, hvordan fungerer det da? Da kan man vel legge inn hvilket navn man vil da? Det er jo ikke koblet til telefonnummeret ditt. Aner ikke, har aldri brukt dem selv, men sannsynligvis må du oppgi telefonnummeret ditt når du registrerer deg. Kanskje? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.