Gå til innhold

sms eller mail uten oppgitt identitet?

Anbefalte innlegg

Gjest sattata
Skrevet

Er det mulig å sende mail eller sms, uten å oppgi sin identitet?

Lurer.

Skrevet

Mail ja, sms nei. Dvs. du kan ikke ha en uregistrert mobil lengre, men det er mulig du kan ha hemmelig nummer.

Skrevet

Ja og nei. Det finnes nettjenester for å send sms, som ikke er knyttet til den enkelte persons nummer. F.eks har kommunen i oslo muligheten for de ansatte å sende sms via mailsystemet - nummeret som kommer som avsender da er et "standard-nummer" (F.eks 500).

Hvis man har hemmelig nummer, så vet jeg ikke - men det er mulig sms-ene blir anonyme også da.

"............................................"

Skrevet

Ja og nei. Det finnes nettjenester for å send sms, som ikke er knyttet til den enkelte persons nummer. F.eks har kommunen i oslo muligheten for de ansatte å sende sms via mailsystemet - nummeret som kommer som avsender da er et "standard-nummer" (F.eks 500).

Hvis man har hemmelig nummer, så vet jeg ikke - men det er mulig sms-ene blir anonyme også da.

"............................................"

Vi kan sende sms via kommunens nett, men vi er ikke spesielt anonyme av den grunn, avsendernummeret blir nemlig kontorets telefonnummer...

Gjest sattata
Skrevet

Planer om å plage noen anonymt,

Eller hva er grunnen?

Du så ditt snitt til å tolke spørsmålet mitt, ja?

Skrevet

Du så ditt snitt til å tolke spørsmålet mitt, ja?

Ja, synes det var et rart spørsmål, er det så merkelig?

Hvorfor vil du ikke vise deg som avsender?

Gjest sattata
Skrevet

Ja, synes det var et rart spørsmål, er det så merkelig?

Hvorfor vil du ikke vise deg som avsender?

Jeg tenkte å ta utskrift av svarene, ditt inklusivt, å tørke meg i ræva med.

Fornøyd med svaret?

Skrevet

Jeg tenkte å ta utskrift av svarene, ditt inklusivt, å tørke meg i ræva med.

Fornøyd med svaret?

Har du glemt å tatt pillene dine i dag?

Skrevet

Vi kan sende sms via kommunens nett, men vi er ikke spesielt anonyme av den grunn, avsendernummeret blir nemlig kontorets telefonnummer...

Ah, logisk nok :-)

"........................................."

Gjest sattata
Skrevet

Har du glemt å tatt pillene dine i dag?

Ja, det hender fra tid til annen.

Skal ta den nå.

Skrevet

Ja, det hender fra tid til annen.

Skal ta den nå.

Ta dem før du sender de planlagte mails og sms da, det høres ikke ut som du er noe trivelig å få slike av når du er pillefri! ;)

Gjest sattata
Skrevet

Ta dem før du sender de planlagte mails og sms da, det høres ikke ut som du er noe trivelig å få slike av når du er pillefri! ;)

;-))

Har ikke tenkt å sende noe, bare lurte på om det er mulig. Vet at man ikke kan ha mobil uten identitet, men med mail er det fullt mulig, som noen sa tidligere her.

Bare ta det med ro, du skal ikke få noen.

Anonymt maskinskrevet brev, er forresten et alternativ.

Skrevet

Man kan jo sende gratis sms fra diverse nettsteder. Jeg har aldri prøvd det selv, men mener da jeg har fått noen sånne hvor det ikke har stått noen avsender... Det er lenge siden da, så det er mulig jeg tar feil. :)

Skrevet

Man kan jo sende gratis sms fra diverse nettsteder. Jeg har aldri prøvd det selv, men mener da jeg har fått noen sånne hvor det ikke har stått noen avsender... Det er lenge siden da, så det er mulig jeg tar feil. :)

Står avsender på de jeg får via slike gratis-nettsteder i alle fall.

Gjest sattata
Skrevet

Propaganda.net har, men de er utgått på dato.

Skrevet

Står avsender på de jeg får via slike gratis-nettsteder i alle fall.

Jammen, hvordan fungerer det da? Da kan man vel legge inn hvilket navn man vil da? Det er jo ikke koblet til telefonnummeret ditt.

Skrevet

Jammen, hvordan fungerer det da? Da kan man vel legge inn hvilket navn man vil da? Det er jo ikke koblet til telefonnummeret ditt.

Aner ikke, har aldri brukt dem selv, men sannsynligvis må du oppgi telefonnummeret ditt når du registrerer deg. Kanskje?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...