Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja sannelig, nå skal dere få igjen! ;-)

Her er det verken tid eller rom for å :lage: middager de fleste ukedagene (trening, møter, kurs, jobb og div som spiser opp alle ettermiddager slik at vi vakler oss hjem til kvelds-middag).

Nå har jeg oppdaget hermetikk-baccalao. Den er god.

Autentiske fiskekaker er også bra.

Tips til sunn, ikke-lage-middag?

PS: Et av barna spiser ikke pølser. Det er jo bra, men nå kunne jeg tenkt meg at livretten hadde vært pølser, omtrent.

Veldig takknemlig for svar - og på forhånd tusen takk til deg.

Skrevet

Hva skal jeg si, favorittmiddagen hos mine barn er Pizza Grandiosa med peperoni.

Det sier vel mer om mine kokkekunster enn om deres matsmak...., men uansett - en livredder i hverdagen det har den blitt....!

Ellers så er dette lettvint....kok ris, ta opp i ferdiggrillet kyllingkjøtt samt grønnsaker som mais, brokkoli etc. bland løst i sammen og server.

Funker ekstra godt med en riskkoker, da putter du alt opp i rett før risen er ferdig, så "koker" du grønnsakene sammtidig.

Samme rett kan også serveres med fiskepinner....stek fiskepinnene, del de i biter og bland det sammen med ris og grønnsaker.

Lettvint og ikke så "aller værst".

Skrevet

Hva skal jeg si, favorittmiddagen hos mine barn er Pizza Grandiosa med peperoni.

Det sier vel mer om mine kokkekunster enn om deres matsmak...., men uansett - en livredder i hverdagen det har den blitt....!

Ellers så er dette lettvint....kok ris, ta opp i ferdiggrillet kyllingkjøtt samt grønnsaker som mais, brokkoli etc. bland løst i sammen og server.

Funker ekstra godt med en riskkoker, da putter du alt opp i rett før risen er ferdig, så "koker" du grønnsakene sammtidig.

Samme rett kan også serveres med fiskepinner....stek fiskepinnene, del de i biter og bland det sammen med ris og grønnsaker.

Ok, det går i en og annen pizza, her og. Jeg hadde bare lyst å si det ;-)

Ellers takk for tips.

Skrevet

Herregud, jeg hadde bare IKKE lyst å si det. Hehe...

Skrevet

Hva i all verden er autentiske fiskekaker??!???

hare1365380455
Skrevet

Det går fort med en pose potetstappe og så kan du steke kyllingpanetter med ost og ha til.

hare1365380455
Skrevet

Tomatsuppe med makkaroni i og egg er kjempegodt!

Skrevet

Kjøp kjøttdeig på tilbud, og en dag du har god tid (søndag formiddag??) steker du kjøttkaker....MASSE kjøttkaker. Så deler du det opp i porsjonsposer og fryser dem, ta opp en pose om morgenen. Det er fort gjort å koke poteter og lage saus. Evt kan du jo lage opp saus og ha i frysen også.

Skrevet

wok er nydelig og lettvint og tar nesten ikke noe tid.

Skrevet

Hva i all verden er autentiske fiskekaker??!???

Hehe... fiskekaker laget av fisk og andre skikkelige ingredienser, ikke søttogførti konserveringsmidler, smaksforsterkere, farger etc.

Skrevet

Er rett som er populær hos ungene mine er; båndspaghetti med tomatsaus, grønnsaker og stekt laks. det tar ikke så altfor lang tid å lage. Noen ganger bytter vi ut laksen med vegetarnuggets(sesamnuggets heter de visst) Ungene synes de er mye bedre enn kyllingnuggets, og det synes jeg også.

Skrevet

Dette er kjempegodt og raskt:

Kok pasta.

Kylling i biter stekes + en finhakket løk. Tøm over et glass med ferdig pestosaus så sausen blir varm.

Når pastaen er ferdig har man kylling og pestoblandingen over, og vips har man ferdig middag. Tar ca 15 min å lage.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...