Gå til innhold

Hva hjelper mot sure oppstøt?

Anbefalte innlegg

Gjest sur i magen
Skrevet

er sur i magen. Har tatt to tabletter med syrenøytraliserende (Gaviscon)

men det hjelper ikke.

klarer ikke å konsentrere meg pga surheten i magen (hvis det er det jeg tror det er )

Noe jeg kan spise/drikke som hjelper?

bor langt unna et apotek

Gjest spise mindre?
Skrevet

spise mindre? kan få sure oppstøt når man spiser mer enn man har godt av

Gjest LucySky
Skrevet

Mandler og melk er kjerringråd...

Noen ganger blir jeg mer sur i magen av melk, andre ganger mindre, men mandler er bankers.

En fortalte (var det her???)at hun hadde lært å drikke et glass cola med litt sitron oppi! Poenget skulel visst være at det ble så mye syre at magesyra ga opp og gikk ...

Men jeg mener at mange sa det hjalp, at de hadde prøvd det.

Mandler tar vi her i huset, en skikkelig håndfull.

Skrevet

Begynn å se på hva du spiser/drikker, og forsøk å kutt ut en og en ting i noen dager, og se om det endrer seg.

Jeg hadde voldsomme problemer med sur mage - så mye at jeg ikke fikk sove, og fant ut at problemet var trakterkaffe og presskannekaffe. Etter at jeg gikk over til pulverkaffe forsvant det. Jeg brukte også noen tabletter, som jeg ikke husker hva het, som "legger et lokk over magesekken og hindrer syren i komm opp i spiserøret". De hjalp en del, men det forsvant ikke før jeg kuttet ut kaffen.

".........................................."

Skrevet

Spis/drikk mindre og i små mengder ad gangen. Hold deg slank og i form

Skrevet

Mye vann, helst med kullsyre!

Jeg har brokk på spiserøret og det lager av og til problemer med magekatarr, kramper og sure greier. Tar en Pepcidintablett (uten resept) noen ganger, men ellers hjelper det å drikke mye.

Var mer plaget tidligere, men da var jeg ganske stor. Har erfart at det hjalp godt å ta av noen kilo.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...