Gå til innhold

Hvordan bli kvitt depresjon?

Anbefalte innlegg

Gjest gutt på 26

Jeg sluttet med antidepressiva etter mange års bruk for et par måneder siden. Vil absolutt ikke begynne på igjen. Men nå føler jeg at alt er et kjempeork, og jeg er ikke så glad som jeg var tidligere.

Er dette vanlig når en slutter med AD? Vil det bli bedre igjen etterhvert?

Finnest det andre måter å bli kvitt depresjoner på? Glem fysisk aktivitet. Å lufte bikkja er også et stort ork.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/203759-hvordan-bli-kvitt-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale å bruke tran. Ta 25 ml. to ganger daglig inntil depresjonen forsvinner og vedlikehold med 20-25 ml.x 1.

Gratulerer med at du har kuttet ut antidepressiva. Kroppen og ikke minst hjernen din vil takke deg.

Jeg har selv for et halvt års tid siden seponert Efexor etter flere års bruk og brukte tran istedetfor. Nedturen ved seponering forsvant etter 2 uker med tran og har ikke vist snurten av seg siden.

Hold hjulene i gang; stå opp om morgenen, stell deg og spis frokost. gå en tur ut. Treff noen mennesker du kjenner.Lag et enkelt program for dagen/ uka som er realistisk og som du tror du greier å gjennomføre. Du må ikke sette for høye krav til hva du skal prestere, men være fornøyd med alt du greier. Det er viktig å holde seg gående og ikke legge seg til, Det er veldig lett å gjøre når man er deprimert. Men senga og isolasjonen er veldig dårlige hjelpere i din situasjon.

Spis sunn mat, gjerne ekstra B-vitamin. Vær forsiktig med alkohol, den er en dårlig venn når man er lei seg.

Hvis du har en venn kan det være lurt å be om at han/hun ringer eller kontakter deg av og til og evt. gjøre noe sammen. Det er ikke flaut å være deprimert. .

Gjest gutt på 26

Jeg vil anbefale å bruke tran. Ta 25 ml. to ganger daglig inntil depresjonen forsvinner og vedlikehold med 20-25 ml.x 1.

Gratulerer med at du har kuttet ut antidepressiva. Kroppen og ikke minst hjernen din vil takke deg.

Jeg har selv for et halvt års tid siden seponert Efexor etter flere års bruk og brukte tran istedetfor. Nedturen ved seponering forsvant etter 2 uker med tran og har ikke vist snurten av seg siden.

Jøss, tran? Sikker på at det hjelper? Skader vel ikke å prøve...

Jeg holder hjulene i gang, men for første gang på mange år har jeg begynt å grue meg til å gå på jobb. Er pokker så irriterende...

Jøss, tran? Sikker på at det hjelper? Skader vel ikke å prøve...

Jeg holder hjulene i gang, men for første gang på mange år har jeg begynt å grue meg til å gå på jobb. Er pokker så irriterende...

Ja, både tran og B-vitaminer er bra for deg. Du trenger å fylle opp lagrene. Sørg også for å få nok dagslys i den mørke årstiden.

Tenk at du er din beste venn og viser deg selv omsorg.Skjem deg selv litt bort.

Skriv en lapp og sett opp på kjøleskapet;

Ti ting som jeg er flink til:

Så lister du opp gode ting du synes selv og /eller som du har hørt av andre.Alle er flinke til noe!

Dette leser du hver dag.

Gå på jobben selv om du gruer deg litt. Hvis dette er kommet opp i det siste har det kanskje med depressivt tankemønster å gjøre, ikke at jobben er blitt verre?

Aksepter at du ikke har det helt bra for tiden, men at det skal bli bedre. Kanskje du ganske enkelt har "voksesmerter"; at du er på vei inn i en ny fase i livet. Det kan være vondt det...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...