Gå til innhold

Håpløs situasjon

Anbefalte innlegg

Gjest november snart
Skrevet

Vet egentlig ikke hvorfor jeg skriver her, men det vil kanskje føles bedre etterpå??

Er rett og slett drittlei av situasjonen i huset. Bor med foreldrene mine, og krangler med de HVER DAG, for tiden. Er drittlei!!

Flytta for meg selv for noen år siden , og en av grunnene var netopp kranglingen, men måtte flytte hjem av diverse grunner, og alt var fint i begynnelsen, men nå krangler vi hele tiden, og jeg er SÅ sur og irritert pga. det. MEN kan ikke flytte, for jeg har ikke råd. Har jobb,men jobber ikke så mye at jeg kan flytte ut. Hele situasjonen er håpløs. Føler meg som en liten unge, men er 23 år gammel.

Når jeg er på jobb, så vil jeg ikke hjem, netopp fordi jeg vet at vi sikkert kommer til å være uenige i et eller annet.

Vet at jeg må finne meg i det mens jeg bor med de,men jeg har andre problemer også, så dette hjelper akkurat ikke på..

uff..

bare et lite sukk fra

Gjest første spørsmål
Skrevet

Mener ikke å være frekk: men jobber du ikke nok til å kunne betale en hybel?

Gjest november snart
Skrevet

I denne byen hvor jeg bor er det dyrt med hybel, + mat, også har jeg bil, så nei, jeg jobber ikke nok, men er på let etter ny jobb, men er nesten umulig å finne seg fulltidsjobb. Men håpet er ikke ute:)

Gjest andre spørsmål
Skrevet

I denne byen hvor jeg bor er det dyrt med hybel, + mat, også har jeg bil, så nei, jeg jobber ikke nok, men er på let etter ny jobb, men er nesten umulig å finne seg fulltidsjobb. Men håpet er ikke ute:)

kan ikke rommet hos foreldrene dine fungere som hybel? lag middag i en fart og ta med inn på rommet? forklar (og beklag saklig) først hvorfor du vil ha det sånn, at du egentlig ikke vil, men ser at det er best for å bevare litt mer fred i huset, at det ikke er ille ment

Gjest LucySky
Skrevet

Du må prøve å la det foreldrene dine sier gå inn det ene og ut det andre øret.

Med andre ord vise gode miner til slett spill. Så lenge du bor hos dem, kan du ikke unngå at de bryr seg/sier dumme ting/prøver å bestemme. Dette sier jeg som mor til barn som er eldre enn deg.

Uansett om det de sier er rett eller galt, godt eller tåpelig, så kan du ikke hindre dem i å si det, de tror antakelig at de gjør det til ditt eget beste.

For alt jeg veit, så er det til ditt eget beste også. Eller motsatt. Poenget er at du må finne deg i det når du bor der.

Kan du ikke få irritasjonen og sinnet ditt ut andre steder og drite i dem? Hvis du er nødt til å bo der litt til, mener jeg.

Eller går det an å prøve å snakke med dem en gang du ikke er forbanna, og si at du syns det er så vanskelig når det hele tida blir krangler?

Ikke?

Skrevet

Har du ikke en venninne eller kollega du kan dele leilighet med? Det er ikke meningen at man skal bo hjemme så lenge. Klart det blir krøll! Både du og foreldrene dine vil få et bedre liv hvis du finner deg et eget sted. Jeg for min del ville solgt bilen hvis det var det som måtte til for å få råd til å flytte ut.

Gjest november snart
Skrevet

kan ikke rommet hos foreldrene dine fungere som hybel? lag middag i en fart og ta med inn på rommet? forklar (og beklag saklig) først hvorfor du vil ha det sånn, at du egentlig ikke vil, men ser at det er best for å bevare litt mer fred i huset, at det ikke er ille ment

Har tenkt på det,men orker ikke sitte på rommet mitt halve dagen heller. tror jeg heller skal stikke ut for meg selv ,eller med venner så ofte som mulig....

Gjest november snart
Skrevet

Du må prøve å la det foreldrene dine sier gå inn det ene og ut det andre øret.

Med andre ord vise gode miner til slett spill. Så lenge du bor hos dem, kan du ikke unngå at de bryr seg/sier dumme ting/prøver å bestemme. Dette sier jeg som mor til barn som er eldre enn deg.

Uansett om det de sier er rett eller galt, godt eller tåpelig, så kan du ikke hindre dem i å si det, de tror antakelig at de gjør det til ditt eget beste.

For alt jeg veit, så er det til ditt eget beste også. Eller motsatt. Poenget er at du må finne deg i det når du bor der.

Kan du ikke få irritasjonen og sinnet ditt ut andre steder og drite i dem? Hvis du er nødt til å bo der litt til, mener jeg.

Eller går det an å prøve å snakke med dem en gang du ikke er forbanna, og si at du syns det er så vanskelig når det hele tida blir krangler?

Ikke?

Ja, har prøvd å snakke med de,men du vet; "de vet best".. Det var fint da jeg bodde for meg selv, da snakket jeg med de i tlf hver dag, og hadde god tone og alt,men det er jo som regel slik.

Har også prøvd å "la det gå forbi", men neida, det er nesten umulig, for jeg MÅ svare. Hvis jeg svarer "trist el lignende", så maser de og spør hva som er galt.

Jeg vil også gjerne ha litt fred når jeg kommer hjem fra jobb, gjerne slappe litt av foran tv-en,men neida, da skal faren min se noe på tv-en, for han liker ikke noe av det jeg ser på, så vi kan aldri se noe sammen. Det er SÅ mye mas og tjas...

Føler meg så mislykka også da. Uff.

Skrevet

Ja, har prøvd å snakke med de,men du vet; "de vet best".. Det var fint da jeg bodde for meg selv, da snakket jeg med de i tlf hver dag, og hadde god tone og alt,men det er jo som regel slik.

Har også prøvd å "la det gå forbi", men neida, det er nesten umulig, for jeg MÅ svare. Hvis jeg svarer "trist el lignende", så maser de og spør hva som er galt.

Jeg vil også gjerne ha litt fred når jeg kommer hjem fra jobb, gjerne slappe litt av foran tv-en,men neida, da skal faren min se noe på tv-en, for han liker ikke noe av det jeg ser på, så vi kan aldri se noe sammen. Det er SÅ mye mas og tjas...

Føler meg så mislykka også da. Uff.

Skaff deg i det minste eget tv på rommet da!

Gjest november snart
Skrevet

Har du ikke en venninne eller kollega du kan dele leilighet med? Det er ikke meningen at man skal bo hjemme så lenge. Klart det blir krøll! Både du og foreldrene dine vil få et bedre liv hvis du finner deg et eget sted. Jeg for min del ville solgt bilen hvis det var det som måtte til for å få råd til å flytte ut.

Som sagt, bodde for meg selv to år, (flytta ut da jeg var 19) tidligere, og det var helt fantastisk,men måtte flytte hjem. Har ingen akkurat nå jeg kan flytte sammen med, men trives best å bo alene også da, så jeg ville ikke flyttet sammen med noen uansett om jeg hadde hatt råd. Selge bilen kommer ikke på tale, da jeg har lang vei til jobb. Håper jeg snart finner en ny jobb!! Det er også noe som plager meg! uff...ser ut som det er mye ja.

Gjest november snart
Skrevet

Skaff deg i det minste eget tv på rommet da!

ja ikke sant, vurderer det.

Skrevet

Har du ikke vurdert andre områder å bo eller jobbe i? Eller studere?

Du må ikke bo på hjemplassen alltid, vet du.

Gjest Ekstrajobb
Skrevet

Du kan jo søke på en ekstrajobb så får du mer penger til egen bolig.

Gjest november snart
Skrevet

Har du ikke vurdert andre områder å bo eller jobbe i? Eller studere?

Du må ikke bo på hjemplassen alltid, vet du.

Har bodd 600 km fra hjemplassen, helt alene tidligere, men som sagt, måtte flytte hjemigjen..

Gjest november snart
Skrevet

Du kan jo søke på en ekstrajobb så får du mer penger til egen bolig.

Umulig for meg å ha en ekstrajobb, da jeg aldri vet når jeg skal jobbe i denne jobben.. det går fra måned til måned. *ønske seg ny jobb*

Skrevet

Du kan flytte og gå på sosialen - det er ikke noen lov som sier at foreldrene dine skal "fø" på deg. KOM DEG UT!

Skrevet

ja ikke sant, vurderer det.

Du høres litt bortskjemt ut - husk at det er dine foreldres hus, ergo deres regler. - Vær voksen og ikke sutre! :)

Skrevet

Du kan flytte og gå på sosialen - det er ikke noen lov som sier at foreldrene dine skal "fø" på deg. KOM DEG UT!

Det går ikke i Oslo, der får man ikke hjelp på sosialen før fylte 24 og får beskjed om at man kan flytte hjem til foreldrene, Foreldrene kan eventuelt få barnenorm for "barnet" ca 900 kr mnd til utgifter,

Skrevet

Det går ikke i Oslo, der får man ikke hjelp på sosialen før fylte 24 og får beskjed om at man kan flytte hjem til foreldrene, Foreldrene kan eventuelt få barnenorm for "barnet" ca 900 kr mnd til utgifter,

Det høres jo aldeles horribelt ut. DET HADDE JEG NEKTA - det vet du! :)

Da burde jo myndighetsaldren for OSlo vært høyere!

Skrevet

Det høres jo aldeles horribelt ut. DET HADDE JEG NEKTA - det vet du! :)

Da burde jo myndighetsaldren for OSlo vært høyere!

Jeg hadde ganske enkelt ikke hatt råd jeg. Mine bare måtte ut etterat de var ferdige med videregående. Det er helt umulig å fø unger som ikke jobber og kan betale for seg så lenge man ikke får noe penger for dem. Det er helt umulig å fø tre voksne og en unge på den summen man får for en voksen og en unge.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...