Gå til innhold

Fattig eller feil prioriteringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En unge er MER AVHENGIG AV MAT!

Ikke uenig i det.

To ting - som jeg har skrevet tidligere i debatten.

1. Det er nok ikke røyk som fører til at man ikke har råd til mat - alene. Også andre prioriteringer må ha blitt foretatt på sviktende grunnlag.

2. Få mennesker som røyker har viljestyrken til å kutte tvert. Mennesker med svak økonomi og dårlige rammebetingelser stiller svakere i den kampen enn "Ola Nordmann".

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Hawkwind

9

• Dorthe

7

• Champagne

6

• flisa

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke uenig i det.

To ting - som jeg har skrevet tidligere i debatten.

1. Det er nok ikke røyk som fører til at man ikke har råd til mat - alene. Også andre prioriteringer må ha blitt foretatt på sviktende grunnlag.

2. Få mennesker som røyker har viljestyrken til å kutte tvert. Mennesker med svak økonomi og dårlige rammebetingelser stiller svakere i den kampen enn "Ola Nordmann".

Jeg er gentlig enig med deg ;)

Det er noe annet å sitte midt oppi elendigheta og å stå utenfor og se inn. :)

Gjest fy og fy for dame
Skrevet

Sex har hun også hatt, fattiglusa!

;-))

Skrevet

Er du ute på tur, Keinstein?

*nysgjerrig og reiselysten*

Venezuela, filmoppdrag.

Skrevet

Jeg er gentlig enig med deg ;)

Det er noe annet å sitte midt oppi elendigheta og å stå utenfor og se inn. :)

Jepp.

Mislikte trådstarter her og budskapet ene og alene på grunn av den enorme fordømmelsen som gjennomsyret det første innlegget.

Samt den noe selvforherligende "men dette hadde ikke jeg gjort" undertonen.

Kicker litt på slike tendenser ;-)

Skrevet

Som jeg skrev lenger opp her .- så røyka gubben og jeg bort et helt matbudsjett i mnd....20 ferdigrøyk HVER pr dag. - den gang kostet 20-pakningen 60 - aner ikke hva den koster i dag.

Den koster 25,50 i Sverige ;o)

Skrevet

Er ikke det ganske normalt med 100 kroner dagen for 2 da? -

Den summen holder til både røyk og mat og klær til ungen. Klær til den voksne vet jeg ingen ting om for jeg er sponset med ca 250 kr i klær i mnd fra trygdekontoret.

Heldigvis er jeg ikke så blakk lenger som jeg har vært. Kun en liten hjemme som kun koster klær, skole og SFO.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Venezuela, filmoppdrag.

Åååå!!!!

*misunnelig, både på turen og oppdraget*

Mrxx, hvorfor får ikke jeg filmoppdrag i Venezuela?!?!

Sorry, Webbis ;O)

Skrevet

Vi røkte for 3900 i månende, gubben og jeg - for noen år siden -og holdt dermed klokelig kjeft over banhageprisen - som var på 3700,- Vi hadde heldigvis vett nok til å slutte....:)

Himmel og hav, så mye penger. Det der er mer enn 3 ganger så mye på røyk som det jeg, mannen min og 1 barn levde på(måtte dekke alt utenom husleie) i mnd for 12-13 år siden det...

Må si meg enig i at man bør være veldig forsiktig med å klage på andre utgifter når man har råd til å fyre opp slike summer ja.

Skrevet

Åååå!!!!

Sorry, Webbis ;O)

Vi tar en tur dit, slapp av, det kommer det kommer:-)

Skrevet

Åååå!!!!

Sorry, Webbis ;O)

"Mrxx, hvorfor får ikke jeg filmoppdrag i Venezuela?!?!"

Fordi du ikke har servert en fullt ferdig ide for et reisebyrå. eksotiske reisemål er vanskelig å beskrive skikkelig uten film.

Gjest likgtre
Skrevet

Den summen holder til både røyk og mat og klær til ungen. Klær til den voksne vet jeg ingen ting om for jeg er sponset med ca 250 kr i klær i mnd fra trygdekontoret.

Heldigvis er jeg ikke så blakk lenger som jeg har vært. Kun en liten hjemme som kun koster klær, skole og SFO.

250 kr. i mnd.fra trygdekontoret som du kan bruke på KLÆR? Er jo nesten mer enn det jeg bruker som jobber!

Skrevet

250 kr. i mnd.fra trygdekontoret som du kan bruke på KLÆR? Er jo nesten mer enn det jeg bruker som jobber!

Og så bruker jeg antagelig tre ganger så mye klær som deg også da. Hvis jeg skal se skikkelig ut. Ikke alle som vasker ytterjakker og bukser hver dag da.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Tuller du? Hva får du for 250,- i dag, da? Jeg kjøper nesten alle mine klær på salg, men det går da mer enn 250,- i mnd (eller rettere, mer enn 250,- når jeg drar på shopping). Kan forresten si at jeg aldri har eid en Levi's bukse eller en Ball genser i hele mitt liv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...