Gå til innhold

Når kvinner ærlig skryter

Anbefalte innlegg

Skrevet

av at de er gode på kjøkkenet og soverommet, hva skal vi menn si da?

En her skrøt uhemmet at hun er en god elskerinne.

En annen skryter av at hun er en god kokk.

Er det lov i en mannefientlig opinion å sette pris på det når det skrytes av det?

ShitDiddelyDo
Skrevet

En skryter av hvilken sexgudinne hun er - prøv henne.

En skryter av sine kokkekunnskaper - spis!

Skrevet

Jeg er faktisk god til begge deler =D Men hvis jeg forteller det til noen, er det som regel en grunn til at jeg vil at de skal være klar over det. (Denne gangen teller ikke)

Hvis det var det som var spørsmålet?

Skrevet

Fint at jenter skryter av seg selv. Det kunne de trenge mer av, de fleste.

Det er jo det vi gutta går rundt og gjør hele tiden. Skryter altså. Skryter av tisselurlengden og hvor mange jenter vi har nedlagt. :-))

Skrevet

Jeg er faktisk god til begge deler =D Men hvis jeg forteller det til noen, er det som regel en grunn til at jeg vil at de skal være klar over det. (Denne gangen teller ikke)

Hvis det var det som var spørsmålet?

Skryter kvinner, eller er det bare menn som gjør det?

Skrevet

Fint at jenter skryter av seg selv. Det kunne de trenge mer av, de fleste.

Det er jo det vi gutta går rundt og gjør hele tiden. Skryter altså. Skryter av tisselurlengden og hvor mange jenter vi har nedlagt. :-))

Det verste er at vi ofte ikke kan gjøre det, for vi blir ikke trodd. Så en god elsker må holde kjeft for ikke å bli ansett for innbildsk.

Litt usikker på ordet "innbildsk".

Skrevet

Det verste er at vi ofte ikke kan gjøre det, for vi blir ikke trodd. Så en god elsker må holde kjeft for ikke å bli ansett for innbildsk.

Litt usikker på ordet "innbildsk".

Vet jo at jenter ser ned på jenter som skryter. Du skal ikke tro du er noe! Ikke sant? :-))

Og så nevnte du noe "mat" for RZO. Ord og uttrykk er interessant, og skrivefeil kan være vel så interessant. Hør bare:

Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant.

Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))

mvh

Skrevet

Om det er kvinner eller menn som skryter, så vitner det helt klart om en mulig mangel som de prøver å overbevise seg og andre om at de ikke har. (Det kommer selvfølgelig an på settingen, og hvordan det skrytes).

"............................................."

Skrevet

Vet jo at jenter ser ned på jenter som skryter. Du skal ikke tro du er noe! Ikke sant? :-))

Og så nevnte du noe "mat" for RZO. Ord og uttrykk er interessant, og skrivefeil kan være vel så interessant. Hør bare:

Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant.

Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))

mvh

'Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant.

Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))'

Dette er veldig godt observert av deg. Den samme distinksjonen blir nemlig bevisst brukt av endel filosofer. Å innbille seg noe, er knyttet til illusjoner og falske forestillinger. Å bilde seg inn, innbilde seg noe, handler som du sier om bilder (av noe), mao kreativitet eller kanskje også avbilding (av noe).

Skrevet

Skryter kvinner, eller er det bare menn som gjør det?

Jeg for min del skryter hvertfall, men bare av det jeg faktisk mener jeg er god til.

Skrevet

Jeg for min del skryter hvertfall, men bare av det jeg faktisk mener jeg er god til.

Det er vel det som er forskjellen: Kvinner skryter bare over det de virkelig kan, menn skryter over det de vil kunne.

Litt satt på spissen :)

Skrevet

Det er vel det som er forskjellen: Kvinner skryter bare over det de virkelig kan, menn skryter over det de vil kunne.

Litt satt på spissen :)

Hehe.. mulig det.

Skrevet

'Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant.

Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))'

Dette er veldig godt observert av deg. Den samme distinksjonen blir nemlig bevisst brukt av endel filosofer. Å innbille seg noe, er knyttet til illusjoner og falske forestillinger. Å bilde seg inn, innbilde seg noe, handler som du sier om bilder (av noe), mao kreativitet eller kanskje også avbilding (av noe).

Da kan jeg skryte på meg et talent for filosofi...-:)) En lingvistisk nysgjerrigper...:-))

Er du forresten interessert i språk noe i den duren? Akademiker?

Skrevet

Da kan jeg skryte på meg et talent for filosofi...-:)) En lingvistisk nysgjerrigper...:-))

Er du forresten interessert i språk noe i den duren? Akademiker?

Noe sånt, ja ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...