keinstein Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 av at de er gode på kjøkkenet og soverommet, hva skal vi menn si da? En her skrøt uhemmet at hun er en god elskerinne. En annen skryter av at hun er en god kokk. Er det lov i en mannefientlig opinion å sette pris på det når det skrytes av det? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 En skryter av hvilken sexgudinne hun er - prøv henne. En skryter av sine kokkekunnskaper - spis! 0 Siter
DarkPink Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er faktisk god til begge deler =D Men hvis jeg forteller det til noen, er det som regel en grunn til at jeg vil at de skal være klar over det. (Denne gangen teller ikke) Hvis det var det som var spørsmålet? 0 Siter
RZO Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Fint at jenter skryter av seg selv. Det kunne de trenge mer av, de fleste. Det er jo det vi gutta går rundt og gjør hele tiden. Skryter altså. Skryter av tisselurlengden og hvor mange jenter vi har nedlagt. :-)) 0 Siter
keinstein Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Jeg er faktisk god til begge deler =D Men hvis jeg forteller det til noen, er det som regel en grunn til at jeg vil at de skal være klar over det. (Denne gangen teller ikke) Hvis det var det som var spørsmålet? Skryter kvinner, eller er det bare menn som gjør det? 0 Siter
keinstein Skrevet 26. oktober 2005 Forfatter Skrevet 26. oktober 2005 Fint at jenter skryter av seg selv. Det kunne de trenge mer av, de fleste. Det er jo det vi gutta går rundt og gjør hele tiden. Skryter altså. Skryter av tisselurlengden og hvor mange jenter vi har nedlagt. :-)) Det verste er at vi ofte ikke kan gjøre det, for vi blir ikke trodd. Så en god elsker må holde kjeft for ikke å bli ansett for innbildsk. Litt usikker på ordet "innbildsk". 0 Siter
RZO Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Det verste er at vi ofte ikke kan gjøre det, for vi blir ikke trodd. Så en god elsker må holde kjeft for ikke å bli ansett for innbildsk. Litt usikker på ordet "innbildsk". Vet jo at jenter ser ned på jenter som skryter. Du skal ikke tro du er noe! Ikke sant? :-)) Og så nevnte du noe "mat" for RZO. Ord og uttrykk er interessant, og skrivefeil kan være vel så interessant. Hør bare: Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant. Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-)) mvh 0 Siter
Prozak Skrevet 26. oktober 2005 Skrevet 26. oktober 2005 Om det er kvinner eller menn som skryter, så vitner det helt klart om en mulig mangel som de prøver å overbevise seg og andre om at de ikke har. (Det kommer selvfølgelig an på settingen, og hvordan det skrytes). "............................................." 0 Siter
favn Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Vet jo at jenter ser ned på jenter som skryter. Du skal ikke tro du er noe! Ikke sant? :-)) Og så nevnte du noe "mat" for RZO. Ord og uttrykk er interessant, og skrivefeil kan være vel så interessant. Hør bare: Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant. Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-)) mvh 'Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant. Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))' Dette er veldig godt observert av deg. Den samme distinksjonen blir nemlig bevisst brukt av endel filosofer. Å innbille seg noe, er knyttet til illusjoner og falske forestillinger. Å bilde seg inn, innbilde seg noe, handler som du sier om bilder (av noe), mao kreativitet eller kanskje også avbilding (av noe). 0 Siter
DarkPink Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Skryter kvinner, eller er det bare menn som gjør det? Jeg for min del skryter hvertfall, men bare av det jeg faktisk mener jeg er god til. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg for min del skryter hvertfall, men bare av det jeg faktisk mener jeg er god til. Det er vel det som er forskjellen: Kvinner skryter bare over det de virkelig kan, menn skryter over det de vil kunne. Litt satt på spissen 0 Siter
DarkPink Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Det er vel det som er forskjellen: Kvinner skryter bare over det de virkelig kan, menn skryter over det de vil kunne. Litt satt på spissen Hehe.. mulig det. 0 Siter
RZO Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 'Innbilsk er et ord for selvgod eller overlegen (mm.), og kan jo også trekkes inn mot noe man "ser inni seg" (tolking av seg selv). Derfor er "innbildsk" en smart skrivefeil, satt sammen av "inn" og "bildsk" (fra bilde). Det er jo gjerne bilder en ser inni seg, ikke sant. Og det sa en som tydelig har veeldig mye å gjøre akkurat nå! :-))' Dette er veldig godt observert av deg. Den samme distinksjonen blir nemlig bevisst brukt av endel filosofer. Å innbille seg noe, er knyttet til illusjoner og falske forestillinger. Å bilde seg inn, innbilde seg noe, handler som du sier om bilder (av noe), mao kreativitet eller kanskje også avbilding (av noe). Da kan jeg skryte på meg et talent for filosofi...-) En lingvistisk nysgjerrigper...:-)) Er du forresten interessert i språk noe i den duren? Akademiker? 0 Siter
favn Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Da kan jeg skryte på meg et talent for filosofi...-) En lingvistisk nysgjerrigper...:-)) Er du forresten interessert i språk noe i den duren? Akademiker? Noe sånt, ja ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.