Gå til innhold

Akupressur mot tretthet?

Anbefalte innlegg

Har siden nyttår følt meg sliten og er mye trøtt. Spiser og trener som før, har ikke blitt bedre av en uke i solen heller.

Ei jeg kjenner sa hun var blitt mye bedre av akupunktur. Kjenner ikke årsaken til hennes tretthet da.. og har ikke råd / tid til å gå til akupunktør. Så jeg lurer på om noen kan gi meg tips om akupressur-punkter, slik at jeg kan prøve dette på meg selv?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20381-akupressur-mot-tretthet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Flua.

Først og fremst ville jeg anbefale en sjekk hos lege med måling av blodprosent, jernlager og stoffskiftet.Det er viktig å utelukke en eventuell medisinsk årsak til din tretthet. Behandling av tretthet innen tradisjonell kinesisk medisin baseres ofte på en samtale, puls- og tungediagnose for å diagnostisere eventuell ubalanse. Et vanlig punktt er Ren 6 , som også kalles "energiens hav" og ligger to fingerbredder under navlen. Dette er et punkt som oftest behandles med varme (moxa) og ikke akupressur. Ofte brukes også stimulering av punkter på nyremeridianen nede på foten, men som sagt så avhenger alt av hva årsaken til trettheten kan være.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20381-akupressur-mot-tretthet/#findComment-88787
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...