Gå til innhold

Hvem skal bestemme når en 17åring skal legge seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes nok 17-åringen må få bestemme det selv, ja...

Også burde han jo i høyeste grad ha ansvaret for å komme seg opp om morgenen selv også, spør du meg...

Skrevet

Synes nok 17-åringen må få bestemme det selv, ja...

Også burde han jo i høyeste grad ha ansvaret for å komme seg opp om morgenen selv også, spør du meg...

Selvfølgelig. Håper jeg ikke kommer til å bli så "påpasselig" når mine blir så store - noe ansvar får de sannelig ta selv!

Skrevet

Det synes jeg 17 åringen skal få bestemme selv altså!

Når han skal legge seg, og når han må stå opp om morgenen for å rekke skolen, det klarer en 17 åring utmerket godt selv!

Uten at mor vekker gang etter gang, kanskje han vil forsove seg noen ganger, men det får heller gå.

Han er snart mann(!) og skal snart ut i den store verden å klare seg selv vettu:-)

"Han er snart mann(!) og skal snart ut i den store verden å klare seg selv vettu:-)"

JA! Og da bør den jenta (evt. gutten) han ender opp med slippe å overta en latslamp som ikke engang kan ta ansvar for å stå opp om morran selv!

Skrevet

Jeg er snart 40, og skulle gjerne hatt noen som både jaget meg i seng om kvelden og vekket meg om morgenen jeg:-)

Skrevet

En 17-åring skal bestemme selv.

Fyren er jo snart myndig!!

Skrevet

La gutten styre det selv. La ham forsove seg og ta de konsekvensene som måtte dukke opp. Det ansvarliggjør ham mer enn foreldre som behandler ham som en 13-åring.

Mvh.

Skrevet

I den alderen fikk jeg ikke nok søvn. Aldri.

Det vil si, la meg altfor sent, slik at hverdagsmorgenene var et helvete. I helgene sov jeg over middagene...

Jeg burde blitt jaget i seng. Men det er jo feil, en 17-åring må bestemme selv. Men - kan godt oppmuntres!

Gjest a-menneske
Skrevet

I den alderen fikk jeg ikke nok søvn. Aldri.

Det vil si, la meg altfor sent, slik at hverdagsmorgenene var et helvete. I helgene sov jeg over middagene...

Jeg burde blitt jaget i seng. Men det er jo feil, en 17-åring må bestemme selv. Men - kan godt oppmuntres!

Har bestemt meg for å la det gå sin skjeve gang. I går var jeg oppe på natta og tissa, kl 03.30. Gjett hvem som satt foran PC'n fortsatt? Skal riktignok ikke opp før 10 idag, pga sen skolestart. Han skal få lov til å sove til han våkner. Er slutt på at jeg gidder vekke en gretten ungdom.

Hadde han enda gått og lagt seg kl 09 en kveld innimellom fordi han måtte ta igjen litt søvn, men det har aldri hent. Det store er visst å tøye legginga mest mulig.

Skrevet

"Han er snart mann(!) og skal snart ut i den store verden å klare seg selv vettu:-)"

JA! Og da bør den jenta (evt. gutten) han ender opp med slippe å overta en latslamp som ikke engang kan ta ansvar for å stå opp om morran selv!

DER har du et poeng! Har ei venninne som må vekke samboeren HVER dag (hvilket er litt av en jobb) og som får gjennomgå hvis han forsover seg. Som om det er HENNES ansvar!!!!

Det verste er at hun faktisk fortsetter med det, jeg hadde garantert gikk faen etter første omgang med kjeft.

fei1365380229
Skrevet

Selvfølgelig. Håper jeg ikke kommer til å bli så "påpasselig" når mine blir så store - noe ansvar får de sannelig ta selv!

Jeg har sluttet å vekke mine 11 og 13 åringer jeg :o), men jeg jager dem fortsatt i seng til rimelig tid da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...