Gå til innhold

stor veranda-møblering?

Anbefalte innlegg

Gjest hjelp ønskes i dag
Skrevet

Har en stor veranda over garasje. Det er kun et gjerde rundt og platting i tre. Har så problemer med å gjøre den koselig!

Har noen her inne noen ideer? Eller linker med bilder av hvordan man kan gjøre den koselig. Har heller ikke allverden med penger å bruke, så å bygge opp et stort leskur blir ikke aktuelt.

Skrevet

Om den er stor - som vår, så kan du dele den opp -nærmest som på en café. Lag små grupper med stoler og border - litt unna hverandre - og en benk med en krukke og plante et annet sted.

Du kan slå sammen alt om du skal sitte mange sammen - men når bare en eller to skal drikke kaffe der - er det fint å ha småbord.

Jeg startet med noe bilig søl fra JYSK - men det ble veldig koselig -så har vi kjøpt til etterhvert - men de billige klappstolene til JYSK har vi brukt MASSE - også inne om vi har hatt virkelig langbord:

Sånne; http://brisak.nu/2004/plast/enstyck/90birki%20klappstol.jpg bare at vi har hvite.

Gjest gladiol
Skrevet

Jeg har også en slik veranda og samme problem.

For å få den litt lunere har jeg hengt opp gardiner. Kjøpte noen hvite gjennombrutte til 1/2 pris.

Ellers har jeg tre sittegrupper fordelt utover. Den ene har plass til åtte personer, den andre fire og den siste er en liten en til to. Under bordene har jeg lagt tepper som ikke var i bruk lenger.

Jeg har også laget en liten "kjøkkenkrok" med grill, kjøleskap, kokeplate og to underskap med benkeplate på. Dette var overskudd etter en tidligere oppussing.

På sommeren har jeg mye blomster. Kasser på utsiden, ampeller og flere punkter med krukker, gjerne tre i sammen og blomster på bordene.

Til tross for dette så er jeg ikke helt fornøyd, og har nå kjøpt meg tre "glass"fugler i forskjellig str. Har også noen tallerkener fra Spania som jeg skal henge opp på veggen. (Disse tingene er beregnet på utebruk.)

I tillegg har jeg bestemt meg for å kjøpe en eller to slike vegger som jeg ikke vet hva heter. De fås i forskjellige høyder og med et felt øverst som er litt dekorativt. Disse maler jeg i samme farge som huset.

Håper det kan bli bedre når verandaen blir litt mer oppdelt. Vår er firkanta og ca 50 kvm.

Kan du bruke noe av dette så er jo det bra. Men jeg er desverre ikke så oppfinnsom av meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...