Gå til innhold

Hvem skal være hvor på julaften....

Anbefalte innlegg

Gjest skilsmissebarnernoedritt
Skrevet

I fjor var vi alle samlet hjemme hos oss, 16 stk. Mine foreldre er skilt, og begge kom med hver sin nye samboer.

Feiringen gikk bra helt til kaka kom på kvelden. Da satte jeg meg sammen med svigermor for å prate litt. Jeg hadde stresset rundt hele kvelden.

Da reiste moren min seg og sa til kjæresten sin:kom vi går, ingen vits å sitte her alene....

Hun ble tydeligvis sjalu for at jeg ikke satte meg siden av henne. Denne barnslige oppførselen har hun ofte.

Jeg ble lei meg for at hun gikk i sinne og ødela stemningen resten av kvelden,jeg hadde gjort så godt jeg kunne for alle sammen følte jeg.

Dette gjør at jeg ikke ønsker å samle hele familien hjemme i år også, selv om alle de andre hadde det kjempekoselig.

Vi er bedt til svigerforeldrene i år, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har feiret jul sammen med søstrene mine og mamma hvert år og får dårlig samvittighet hvis jeg drar et annet sted.

Nå er familiesituasjonen vår veldig spesiell....

Feirer ikke jeg, mammen min og barna julaften sammen med min mor, kommer hun til å sitte alene sammen med moren. (kjæresten hennes feirer sammen med sine barn)

Min yngste søster vil feire sammen med kjæresten og han vil min mor ikke se, av gode årsaker.

Min eldste søster og min mor er ikke gode venner, så hun ønsker ikke å komme...

Selv har faren min feiret jul sammen med kona og moren sin i mange år, men han klager ikke over det.

Hver enste jul og bursdag er et mareritt i denne familien.

Egentlig ønsker jeg selv å gå bort til svigerforeldrene på julaften og slappe av, og mamma har ikke nevnt noe om jul enda. Ikke pleier hun å be oss 1. eller 2. dag heller.

Hvis du fortsatt henger med i dette familiekaoset. Hva ville du gjort?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Dorthe

5

• serendipity

4

• Aryane

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Kan ikke moren din feire sammen med kjæresten sin og barna hans da?

Skrevet

Jeg syntes du skal gjøre det som passer deg og din familie best! Skal man hele tiden ta hensyn til ALLE andre sine aønsker får man ALDRI jul slik man selv ønsker. I år gjør jeg som passer oss best! Så får de som vil det bare sitte der med gjeipen, jeg blåser langt idet.

Skrevet

Jeg samler alle hos meg, og siden mamma og pappa ikke kan være i samme hus, inviterer jeg dem annethvert år.

De andre søsknene mine har stadig dårlig samvittighet overfor faren vår, men jeg orker ikke ha dårlig samvittighet for ham når han selv velger å være aleine på kvelden julaften f.eks etter at han har spist julemiddag hos meg.

Hvis jeg var deg hadde jeg dratt til svigermor. Si til din familie at du vil være annethvert år hos dine foreldre og din manns foreldre.

Skrevet

Kan ikke moren din feire sammen med kjæresten sin og barna hans da?

Hun har ikke vært hjemme hos han på 2 år (de har vært sammen i 5) for hun liker ikke barna hans.....Ja hun er vanskelig

Skrevet

Jeg syntes du skal gjøre det som passer deg og din familie best! Skal man hele tiden ta hensyn til ALLE andre sine aønsker får man ALDRI jul slik man selv ønsker. I år gjør jeg som passer oss best! Så får de som vil det bare sitte der med gjeipen, jeg blåser langt idet.

Man kan jo ikke akkurat gjøre det som passer seg sjøl best bestandig da,

Skal jeg lage til julaften her da og forlange at alle skal komme hit da for det passer meg best? For jeg tror at dattera mi vil være med kjæresten, sønnen min helst med noen kamerater, faren min med mora mi på gamlehjemmet og minstemann vil nok helst til pappan for da er det barnefri.

Så da blir jeg sittende alene og det er jo ikke det kuleste i verden.

Skrevet

Jeg samler alle hos meg, og siden mamma og pappa ikke kan være i samme hus, inviterer jeg dem annethvert år.

De andre søsknene mine har stadig dårlig samvittighet overfor faren vår, men jeg orker ikke ha dårlig samvittighet for ham når han selv velger å være aleine på kvelden julaften f.eks etter at han har spist julemiddag hos meg.

Hvis jeg var deg hadde jeg dratt til svigermor. Si til din familie at du vil være annethvert år hos dine foreldre og din manns foreldre.

Hadde foreldrene mine fortsatt vært gift hadde alt vært mye lettere. Da kunne vi feiret jul sammen annenhvert år.

Problemet mitt nå, er at mamma blir sittende alene sammen med mormor hvis jeg drar til svigerfamilien.

Men på den andre siden har hun bare seg selv å takke siden hun oppførte seg som hun gjorde på julaften i fjor.

Skrevet

Jeg hadde dritet i de som oppfører seg som små barn , som din mor, og sagt klart i fra. Slik type oppførsel gidder jeg ikke å forholde meg til.

Skrevet

Jeg hadde dritet i de som oppfører seg som små barn , som din mor, og sagt klart i fra. Slik type oppførsel gidder jeg ikke å forholde meg til.

Problemet er at jeg aldri tør å si ifra, jeg ønsker helst å unngå bråk. Jeg har ikke sagt til henne at jeg synes det var dårlig det hun gjorde på julaften, selv om jeg tenker mye på det.

Mannen min sier han kan snakke med henne, men da ønsker nok ikke hun kontakt med oss noe mer.

Nei, jeg er for svak til å si ifra, og da blir aldri ting bedre heller, andre kan si og gjøre som de vil mot meg.

Skrevet

Problemet her er jo helt klart din mor! Jeg er helt enig med alle som skriver at du skal gi blaffen i henne, men vet selv at det ikke er så lett å gi blaffen i sin egen mor...

Jeg har jobbet med å frigjøre meg fra min mor i storparten av mitt voksne liv, det er tøft, men det er deilig når en merker at mors evne til å styre livet ditt i den retning HUN ønsker, minker!

Lykke til!

mvh

skorpionfisken
Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg dratt til svigermor med god samvittighet.

Vi måtte snu tradisjonene på hodet da vi endte i skilsmisse. Etter å ha feiret alle juler hos foreldrene mine ble det hjemmejul på grunn av stebarn, og barn hit og dit. Foreldrene vil være hjemme hos seg selv julaften så vi endte med å møtes i romjula istedet. Ingen sure miner for det heller.

Skrevet

Problemet her er jo helt klart din mor! Jeg er helt enig med alle som skriver at du skal gi blaffen i henne, men vet selv at det ikke er så lett å gi blaffen i sin egen mor...

Jeg har jobbet med å frigjøre meg fra min mor i storparten av mitt voksne liv, det er tøft, men det er deilig når en merker at mors evne til å styre livet ditt i den retning HUN ønsker, minker!

Lykke til!

mvh

Jeg vet at det er moren min som er problemet, det er det i alle selskaper.

Jeg merker at jeg bryr meg mindre nå om ting hun sier, men det er fortsatt noe som sårer.

Man ønsker så veldig at man hadde en snill og god mor, men man må jo bare ta til takke med den man har fått.

Jeg vet iallefall hvordan jeg ikke skal behandle mine egne barn....

Gjest Mødre til besvær
Skrevet

Jeg hadde definitivt planlagt jul uten den mora, hun har seg sjøl å takke i grunnen.

Reis til svigerfamilien, informer mora di om det. La henne bli sur. Hun går jo ikke over ens med noen, jo!

Skrevet

Jeg ville feiret jul - kun med mine egne -synes mora di er utrolig barnslig som setter ungene sine i slike vanskelige situasjoner.

Skrevet

Skal jeg lage til julaften her da og forlange at alle skal komme hit da for det passer meg best? For jeg tror at dattera mi vil være med kjæresten, sønnen min helst med noen kamerater, faren min med mora mi på gamlehjemmet og minstemann vil nok helst til pappan for da er det barnefri.

Det er en plass ledig ved bordet hos oss! :)

Skrevet

Problemet er at jeg aldri tør å si ifra, jeg ønsker helst å unngå bråk. Jeg har ikke sagt til henne at jeg synes det var dårlig det hun gjorde på julaften, selv om jeg tenker mye på det.

Mannen min sier han kan snakke med henne, men da ønsker nok ikke hun kontakt med oss noe mer.

Nei, jeg er for svak til å si ifra, og da blir aldri ting bedre heller, andre kan si og gjøre som de vil mot meg.

*nikker gjenkjennende* - men har du først tatt oppgjøret ~en gang - så skal du se du VOKSER på det! :)

Skrevet

Det har jeg heller ikke alltid gjort, men i år så blir det det som passer mange best :-)!!

Skrevet

Hun har ikke vært hjemme hos han på 2 år (de har vært sammen i 5) for hun liker ikke barna hans.....Ja hun er vanskelig

Hm. liker kun seg selv hun høres det ut som.

Skrevet

Det er en plass ledig ved bordet hos oss! :)

Takk Flisa :o)

Skrevet

Da har du nok et problem der, synd at du har det slik for andre vil vise deg for lite respekt.

I tillegg vil du slite med alt det andre kan finne på av dumheter også.

Du som alltid vil være den store taperen i en slik situasjon, dessverre.

Skillsmissebarn er noe dritt, dine, mine og våre barn, tanter og onkler i hytt og pine, fullt av "svigerforeldre" som haler og drar i alle retninger, ekser som lager problemer og faenskap. Nei takke meg til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...