Gå til innhold

Hvem skal være hvor på julaften....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg heller ikke alltid gjort, men i år så blir det det som passer mange best :-)!!

Poenget mitt er vel at kabalen må gå opp og da må noen ta hensyn til andre enn seg selv.

Jeg synes faktisk folk blir mer og mer egoistiske og da særlig de mellom 20 og 35 og de over 70. Vi andre i midten skal liksom bare stå til tjeneste for de yngre og de eldre.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

7

• Dorthe

5

• serendipity

4

• Aryane

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Problemet er at jeg aldri tør å si ifra, jeg ønsker helst å unngå bråk. Jeg har ikke sagt til henne at jeg synes det var dårlig det hun gjorde på julaften, selv om jeg tenker mye på det.

Mannen min sier han kan snakke med henne, men da ønsker nok ikke hun kontakt med oss noe mer.

Nei, jeg er for svak til å si ifra, og da blir aldri ting bedre heller, andre kan si og gjøre som de vil mot meg.

Si ifra til mora di, kanskje hun ikke er klar over problemet. Jeg har sjøl en mor som har trampet seg fram og over alle hele livet og det ble aldri noe bedre fordi alle var redde henne og ingen ønsket bråk. Resultatet er at vi aldri fikk noen familietradisjoner for hun styrte alle.

Gjest Gruer meg til jul
Skrevet

Jeg vil gjerne at du skriver hva det ender opp som. Hvorfor er det alltid noen som må sette seg selv til side og stå på pinne for alle andre? Egoistiske mødre osv.

Mora mi er 70 og handicapped. Hun bor på sykehjem. Jeg har nettopp fått sambo. Mora mi skal "hjem" til meg på julaften. Det er en selvfølge. Hun vil ikke hjem til min søster. Mine store barn gidder ikke å komme hjem hit. Mor vil heller ikke "feire" jul sammen med min sambos barn, barnebarn og gamle mor. Han må dra og feire familiejul sammen med dem uten meg.

Hjemme her blir det bare mor og meg, mens hun gnåler om at ungene svikter.

Jeg er sliten, har tungt arbeid og kunne trenge litt ro, men jula blir bare stress.

Skrevet

Poenget mitt er vel at kabalen må gå opp og da må noen ta hensyn til andre enn seg selv.

Jeg synes faktisk folk blir mer og mer egoistiske og da særlig de mellom 20 og 35 og de over 70. Vi andre i midten skal liksom bare stå til tjeneste for de yngre og de eldre.

He he.. Da bikker jeg snart over i den "snille" kategorien.

mil1365380270
Skrevet

Dratt til svigers på julaften og invitert mor på middag 1. eller 2. juledag.

Skrevet

Jeg vil gjerne at du skriver hva det ender opp som. Hvorfor er det alltid noen som må sette seg selv til side og stå på pinne for alle andre? Egoistiske mødre osv.

Mora mi er 70 og handicapped. Hun bor på sykehjem. Jeg har nettopp fått sambo. Mora mi skal "hjem" til meg på julaften. Det er en selvfølge. Hun vil ikke hjem til min søster. Mine store barn gidder ikke å komme hjem hit. Mor vil heller ikke "feire" jul sammen med min sambos barn, barnebarn og gamle mor. Han må dra og feire familiejul sammen med dem uten meg.

Hjemme her blir det bare mor og meg, mens hun gnåler om at ungene svikter.

Jeg er sliten, har tungt arbeid og kunne trenge litt ro, men jula blir bare stress.

Men hvorfor i all verden lar du den gamle burugla styre livet ditt sånn?!? Hun har da vel ingen verdens ting med å bestemme hvem _du_ skal feire jul med!

Gjest gruer meg til jul
Skrevet

Men hvorfor i all verden lar du den gamle burugla styre livet ditt sånn?!? Hun har da vel ingen verdens ting med å bestemme hvem _du_ skal feire jul med!

Nei, det kan du si..

Dette viser hvor mye makt de egoistiske, gamle buruglene faktisk har.

Jeg er ikke alene, vet jeg.

Kanskje typisk for meg å være rundt de 50.

Skrevet

Takket ja til svigermor! Skynd deg før moren din snakker om jula. hehe... Så sier du bare at dere er bedt til svigermor i år. Ferdig med det. Etter den oppførselen hennes, så skylder du iallefall ikke henne noe. Og å ha 16 til julemiddag! Phu... Da trenger du pause i år.

Lykke til!

Skrevet

Nei, det kan du si..

Dette viser hvor mye makt de egoistiske, gamle buruglene faktisk har.

Jeg er ikke alene, vet jeg.

Kanskje typisk for meg å være rundt de 50.

Sett ned foten og si at dersom hun vil være sammen med deg på julaften så må hun godta at samboeren din og hans familie er der også.

Godtar virkelig samboeren din dette?!

Skrevet

He he.. Da bikker jeg snart over i den "snille" kategorien.

Knis, det finnes alltid unntak vet du, både den ene og den andre veien :o)

Gjest gruer meg til jul
Skrevet

Sett ned foten og si at dersom hun vil være sammen med deg på julaften så må hun godta at samboeren din og hans familie er der også.

Godtar virkelig samboeren din dette?!

Samboeren min?! Hva skulle han kunne gjøre med det da?

Skrevet

"Egentlig ønsker jeg selv å gå bort til svigerforeldrene på julaften og slappe av, og mamma har ikke nevnt noe om jul enda."

Takk ja til å være hos svigerforeldrene dine, du.

Du kan jo evt invitere mora di på middag 1. eller 2.juledag.

Skrevet

Samboeren min?! Hva skulle han kunne gjøre med det da?

Vel, om jeg hadde blitt jagd ut av mitt eget hjem på julaften fordi min samboers mor ikke ville feire jul sammen med meg så hadde jeg virkelig lurt på hans følelser overfor meg!

Skrevet

Vi gjorde det enkelt da jeg bodde med eks'en. Vi fant ut at vi måtte bryte ut av det mønsteret med jul annenhvert år her og der. Vi bestemte oss for å feire julaften hjemme hos oss selv alene. Det var kjempe koselig, så hadde vi mine foreldre til middag første dag og hans andre (eller omvendt) Litt sure miner til å begynne med, men etterhvert godtok alle det. Julen skal jo være en koselig høytid.

Nå bor vi ikke sammen mer og meg og barna skal være hos min familie.

Ikke lett å tilfredstille alle, men det er lov å tenke litt på seg selv også da, ikke slit deg ut...

Skrevet

Vi gjorde det enkelt da jeg bodde med eks'en. Vi fant ut at vi måtte bryte ut av det mønsteret med jul annenhvert år her og der. Vi bestemte oss for å feire julaften hjemme hos oss selv alene. Det var kjempe koselig, så hadde vi mine foreldre til middag første dag og hans andre (eller omvendt) Litt sure miner til å begynne med, men etterhvert godtok alle det. Julen skal jo være en koselig høytid.

Nå bor vi ikke sammen mer og meg og barna skal være hos min familie.

Ikke lett å tilfredstille alle, men det er lov å tenke litt på seg selv også da, ikke slit deg ut...

Da jeg bodde sammen med barnas far lagde vi en eneste regel ang julen etter at ungene ble født: De som vil feire julaften sammen med oss må komme til oss og det er åpent hus for alle. :o)

Nå bor jeg ikke lengre sammen med barnas far og den første jula var ungene og han og hans familie hos meg. I fjor var ungene med ham og samboeren. I år skal vi feire julaften sammen alle 5 + søstrene mine. :o) Og verdens nydeligste kattepus...!!! Hun er bare såååå skjønn!

Skrevet

Da jeg bodde sammen med barnas far lagde vi en eneste regel ang julen etter at ungene ble født: De som vil feire julaften sammen med oss må komme til oss og det er åpent hus for alle. :o)

Nå bor jeg ikke lengre sammen med barnas far og den første jula var ungene og han og hans familie hos meg. I fjor var ungene med ham og samboeren. I år skal vi feire julaften sammen alle 5 + søstrene mine. :o) Og verdens nydeligste kattepus...!!! Hun er bare såååå skjønn!

Ja det er koselig når man kan gjøre det på den måten. Det er godt å høre at par som skiller lag kan ha en god tone også etter bruddet, spesielt når det er barn i bildet.

Meg og eks'en har et veldig greit forhold, spiser middag sammen rett som det er i hverdagen, og kan uten problemer ta ungene med på noe sammen.

Var litt vanskelig til å begynne med da jeg fikk ny kjæreste, men nå har vi liksom funnet den gylne middelvei og alle er fornøyd.

Skrevet

Ja det er koselig når man kan gjøre det på den måten. Det er godt å høre at par som skiller lag kan ha en god tone også etter bruddet, spesielt når det er barn i bildet.

Meg og eks'en har et veldig greit forhold, spiser middag sammen rett som det er i hverdagen, og kan uten problemer ta ungene med på noe sammen.

Var litt vanskelig til å begynne med da jeg fikk ny kjæreste, men nå har vi liksom funnet den gylne middelvei og alle er fornøyd.

Nå vet jeg ikke hvordan det hadde blitt om kjæresten min var hjemme i jula, men han skal jobbe på julaften og de første juledagene så... :o(

Men jeg tror det blir veldig koselig da. :o) Og min kjære vet utmerket godt at jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å feire ting sammen med eksen, men at jeg gjør det for ungenes skyld og han har ingen problemer med det.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan det hadde blitt om kjæresten min var hjemme i jula, men han skal jobbe på julaften og de første juledagene så... :o(

Men jeg tror det blir veldig koselig da. :o) Og min kjære vet utmerket godt at jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å feire ting sammen med eksen, men at jeg gjør det for ungenes skyld og han har ingen problemer med det.

Har han fått seg jobb her nå?

Min kjære skal være sammen med sine barn og kommer hit senere i romjulen.

Skrevet

Har han fått seg jobb her nå?

Min kjære skal være sammen med sine barn og kommer hit senere i romjulen.

Jepp! :o) Riktignok turnus nå også, men myyyyye kortere turnus med mer fri i løpet av året, men selvfølgelig klarte de å få det til sånn at han jobber akkurat i julehelga. :o| Men nyttårshelga - den er vår! :o)

Skrevet

Jeg ville gjort som jeg selv hadde lyst til, og fortalt evt. grinebitere og folk som ikke ser lenger enn sin egen nese hvor skapet skal stå...

Her i huset har vi hittil feriet 2.hvert år med mine og hans foreldre - men så liker jeg hans foreldre kjempegodt, og omvendt... I år skal hans tre barn, vår felles baby (som forhåpentligvis bestemmer seg for å bli født snart) og vi to til mine foreldre. Kunne gjerne feiret med både svigers og mine også, men svigers har gamle foreldre i live fortsatt, og siden de bor 50 mil unna er det vanskelig for dem å både komme hit OG være sammen med de gamle...

Men som sagt: det er på tide å slutte å ha på følelsen at man skal gjøre alle til lags... Det er de som ikke "liker" andre som må skjerpe seg - ikke hele verden som skal tilpasse seg folk som ikke synes om hverandre!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...