Gjest Shira12 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Tenkte jeg skulle ha lettvindt middag idag, stekt middagspølse med makaronistuing. Har aldri laget slik stuing før, har søkt etter oppskrift, men finner ikke med ost i. Innbiller meg at det smaker godt med ost i jeg, men så igjen har jeg egentlig aldri spist makaronistuing før. Har du en oppskrift du synes er god? 0 Siter
Gregga Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Da koker du makaroni, lager en tykk hvit saus, har oppi revet ost (Ta den osten du har i kjølesapet, ja ikke brunost da, he he...) Hell sausen over makaronien, ta litt av gangen, til stuingen er presis sånn du vil ha den. Veldig enkelt, og veldig godt! Lykke til! 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Da koker du makaroni, lager en tykk hvit saus, har oppi revet ost (Ta den osten du har i kjølesapet, ja ikke brunost da, he he...) Hell sausen over makaronien, ta litt av gangen, til stuingen er presis sånn du vil ha den. Veldig enkelt, og veldig godt! Lykke til! Okay, da gjør jeg det, takk for tips. Og nei, jeg skal ikke ta brunosten ;-) 0 Siter
Babette Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har en lettvint latmannsutgave. Kok makaronien, sil av vannet. Rist sammen litt melk og mel i sånt risteglass med lokk, og sleng oppi.Varm eventuelt forsiktig opp stuingen et øyeblikk, uten å svi. Det skal ikke være noe særlig synlig væske, den skal liksom gå inn i makaronien. 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg har en lettvint latmannsutgave. Kok makaronien, sil av vannet. Rist sammen litt melk og mel i sånt risteglass med lokk, og sleng oppi.Varm eventuelt forsiktig opp stuingen et øyeblikk, uten å svi. Det skal ikke være noe særlig synlig væske, den skal liksom gå inn i makaronien. Ok, takk. Latmansutgaver liker vi vet du ;-) 0 Siter
flisa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 PST - de under her har glemt krydder: litt salt - bittelitt sukker og muskat - er det som skal til Ellers koker jeg makaronien -og siler den i kaldt vann, Så koker jeg opp melk i en kjele og heller i slik LYS JEVNER til passe konsistens. Om jeg vil - jeg ha oppi en klatt margaring - og så makaronien til slutt. Nå jeg har sånn middag så er eldstejenta helt STUM ( og det skal litt til) - det er det BESTE hun vet. Jeg bruker å brune en løk og har poteter og brun saus til også da. Og tyttebær! ;.) 0 Siter
Gjest Shira12 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 PST - de under her har glemt krydder: litt salt - bittelitt sukker og muskat - er det som skal til Ellers koker jeg makaronien -og siler den i kaldt vann, Så koker jeg opp melk i en kjele og heller i slik LYS JEVNER til passe konsistens. Om jeg vil - jeg ha oppi en klatt margaring - og så makaronien til slutt. Nå jeg har sånn middag så er eldstejenta helt STUM ( og det skal litt til) - det er det BESTE hun vet. Jeg bruker å brune en løk og har poteter og brun saus til også da. Og tyttebær! ;.) Hørtes godt ut og skal prøves. Med unntak tyttebær, det klarer jeg bare ikke. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.