Gå til innhold

Makaronistuing, oppskrift?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Tenkte jeg skulle ha lettvindt middag idag, stekt middagspølse med makaronistuing.

Har aldri laget slik stuing før, har søkt etter oppskrift, men finner ikke med ost i.

Innbiller meg at det smaker godt med ost i jeg, men så igjen har jeg egentlig aldri spist makaronistuing før.

Har du en oppskrift du synes er god?

Skrevet

Da koker du makaroni, lager en tykk hvit saus, har oppi revet ost (Ta den osten du har i kjølesapet, ja ikke brunost da, he he...)

Hell sausen over makaronien, ta litt av gangen, til stuingen er presis sånn du vil ha den.

Veldig enkelt, og veldig godt!

Lykke til!

Gjest Shira12
Skrevet

Da koker du makaroni, lager en tykk hvit saus, har oppi revet ost (Ta den osten du har i kjølesapet, ja ikke brunost da, he he...)

Hell sausen over makaronien, ta litt av gangen, til stuingen er presis sånn du vil ha den.

Veldig enkelt, og veldig godt!

Lykke til!

Okay, da gjør jeg det, takk for tips.

Og nei, jeg skal ikke ta brunosten ;-)

Skrevet

Jeg har en lettvint latmannsutgave.

Kok makaronien, sil av vannet.

Rist sammen litt melk og mel i sånt risteglass med lokk, og sleng oppi.Varm eventuelt forsiktig opp stuingen et øyeblikk, uten å svi.

Det skal ikke være noe særlig synlig væske, den skal liksom gå inn i makaronien.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har en lettvint latmannsutgave.

Kok makaronien, sil av vannet.

Rist sammen litt melk og mel i sånt risteglass med lokk, og sleng oppi.Varm eventuelt forsiktig opp stuingen et øyeblikk, uten å svi.

Det skal ikke være noe særlig synlig væske, den skal liksom gå inn i makaronien.

Ok, takk.

Latmansutgaver liker vi vet du ;-)

Skrevet

PST - de under her har glemt krydder: litt salt - bittelitt sukker og muskat - er det som skal til :)

Ellers koker jeg makaronien -og siler den i kaldt vann, Så koker jeg opp melk i en kjele og heller i slik LYS JEVNER til passe konsistens.

Om jeg vil - jeg ha oppi en klatt margaring - og så makaronien til slutt.

Nå jeg har sånn middag så er eldstejenta helt STUM ( og det skal litt til) - det er det BESTE hun vet.

Jeg bruker å brune en løk og har poteter og brun saus til også da.

Og tyttebær!

;.)

Gjest Shira12
Skrevet

PST - de under her har glemt krydder: litt salt - bittelitt sukker og muskat - er det som skal til :)

Ellers koker jeg makaronien -og siler den i kaldt vann, Så koker jeg opp melk i en kjele og heller i slik LYS JEVNER til passe konsistens.

Om jeg vil - jeg ha oppi en klatt margaring - og så makaronien til slutt.

Nå jeg har sånn middag så er eldstejenta helt STUM ( og det skal litt til) - det er det BESTE hun vet.

Jeg bruker å brune en løk og har poteter og brun saus til også da.

Og tyttebær!

;.)

Hørtes godt ut og skal prøves.

Med unntak tyttebær, det klarer jeg bare ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...