monass Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Jeg er ute etter tre typiske finansanalytiske begreper som ikke "hvermansen" har forutsetning til å forstå innholdet av. Siden jeg er hvermansen så trenger jeg hjelp til å finne begrepene - og jeg takker høflig på forhånd :-) 0 Siter
lalala1365380457 Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 kom med uttrykk du trenger gode ord for, så kanskje jeg kan hjelpe 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Et hvilket som helst begrep, så lenge det er vanskelig for folk flest å definere det? Hva med paretooptimalitet? 0 Siter
monass Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Skrevet 27. oktober 2005 Et hvilket som helst begrep, så lenge det er vanskelig for folk flest å definere det? Hva med paretooptimalitet? Excellent!!! hihihi.. hva pokker er det?? Men la meg gjerne få etpar til.. og ja.. det skal være hva som helst begreper.. tatt fra luften, men om en finansanalytiker leser det så skal han vite hva det er :-) 0 Siter
monass Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Skrevet 27. oktober 2005 kom med uttrykk du trenger gode ord for, så kanskje jeg kan hjelpe bare hva som helst av begreper som man bruker. Jeg er ute etter eksempler på begreper/uttrykk man bruker - helt generelt 0 Siter
Gjest printa Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Avskjedsordene til Per Kristian Foss, som avtroppende Finansminister. "Den nye Regjeringen går til dekket bord". Må være finansanalytisk begreper, godt nok. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Excellent!!! hihihi.. hva pokker er det?? Men la meg gjerne få etpar til.. og ja.. det skal være hva som helst begreper.. tatt fra luften, men om en finansanalytiker leser det så skal han vite hva det er :-) Eh..... *vrir hjernen* oppkjøpsarbitrasje derivathandel 0 Siter
monass Skrevet 27. oktober 2005 Forfatter Skrevet 27. oktober 2005 Eh..... *vrir hjernen* oppkjøpsarbitrasje derivathandel Herlige ord, da :-D Tusen takk!!! 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Herlige ord, da :-D Tusen takk!!! En sann glede! ;o) 0 Siter
skorpionfisken Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Hmmmm, en stund siden jeg leste finansanalyse...tenker så det knaker... Likviditetsgrad (det finnes to så du kan putte I og II bak), egenkapitalrentabilitet. Nei det får holde. Tok mesteparten av studiene på engelsk, og sliter med å finne de norske ordene her... 0 Siter
collins Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Du kan vel liste opp de begrepene du øsnker å vite definisjonen på? Forøvrig har jo skorpionfisken benevnt noen begreper. Likviditetgrad er forholdstallet mellom omløpsmidler og kortsiktig gjeld i balansen. helst skal omløpsmidlene(dvs varelager og kundefordringene) være noe større enn kortsiktig gjeld(dvs leverandørgjeld og kassakreditbelastning) Egenkapitalrentabilitet er den "forrentningsgrad" som selskapets resultatet er i prosent av egenkapitalen.. Det er den prosenten som avgjør om det kanskje er mer lønnsomt å ha egenkapitalen plassert andre steder enn i et selskap som ikke tjener penger. Egenkapital er forøvrig det beløpet som er satt inn som aksjekapital, plus det selskapet har tjent opp gjennom, og som ikke er tatt ut av aksjonærene. Vil du vite mer? 0 Siter
collins Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Mer: Egenkapitalgrad er den prosent av selskapets totale kapital, som ikke er fremmedfinansiert. Kalles også soliditetsgrad. 0 Siter
Lenny Skrevet 27. oktober 2005 Skrevet 27. oktober 2005 Finansleksikon: http://www.imarkedet.no/php/art.php?id=211890 0 Siter
monass Skrevet 28. oktober 2005 Forfatter Skrevet 28. oktober 2005 Du kan vel liste opp de begrepene du øsnker å vite definisjonen på? Forøvrig har jo skorpionfisken benevnt noen begreper. Likviditetgrad er forholdstallet mellom omløpsmidler og kortsiktig gjeld i balansen. helst skal omløpsmidlene(dvs varelager og kundefordringene) være noe større enn kortsiktig gjeld(dvs leverandørgjeld og kassakreditbelastning) Egenkapitalrentabilitet er den "forrentningsgrad" som selskapets resultatet er i prosent av egenkapitalen.. Det er den prosenten som avgjør om det kanskje er mer lønnsomt å ha egenkapitalen plassert andre steder enn i et selskap som ikke tjener penger. Egenkapital er forøvrig det beløpet som er satt inn som aksjekapital, plus det selskapet har tjent opp gjennom, og som ikke er tatt ut av aksjonærene. Vil du vite mer? Takk for innspill :-) Det var ingen spesifikke begreper jeg ønsket å få forklaring på, men jeg skal gi eks på begreper som ikke "alle" kjenner til. Og her har jeg fått masse :-D 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.