Ettena76 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Jeg tror jeg er lettere deprimert, og har vært det en stund. Er liksom inne i en litt vond sirkel. Det er ikke så alvorlig at jeg ikke greier å fungere, men jeg er redd det kan bli værre. Hovedproblemene er dårlig økonomi og overvekt. Det er nok en sammenheng der. Jeg greier ikke å betale regningene, uttrykket papirangst kan vel passe på meg. Innimellom når jeg greier å åpne en regning så betaler jeg alt jeg greier, men det holder aldri. Jeg trives på jobben, og er glad der. Men når jeg kommer hjem, og er mye alene så blir alt bare rot. Tenker mye. Og spiser mye godteri, derav overvektig. Ellers er jeg veldig lite syk, men sover dårlig, har høyt blodtrykk. Målte for et år siden, legen bad meg komme regelmessig å følge det opp men det har jeg ikke gjort. Tannhelsen er også veldig dårlig, fikk et overslag på 30 000 å ordne tennene. Det har jeg ikke hatt mulighet til. Hvordan kommer jeg meg ut av dette? Jeg vet på mange måter svaret selv. Få orden, ring alle inkassobyråer, lage avtaler. Starte å trene, spise sunt. Jeg vet i praksis hvordan jeg skal komme ut av det, men likevel, jeg greier ikke! Og jeg har prøvd flere ganger i mange år nå... Jeg vet også at jeg må snakke med noen om dette, men ikke det greier jeg en gang. Har en hyggelig familie, men de har mye større problem med en annen i familien nå, så vil ikke legge mer på dem. Ikke greier jeg å prate med dem om mine problem heller. Har du gode råd til meg? Har tenkt på om jeg kanskje skulle pratet med en psykolog, fått hjelp til å ordne opp i tankene mine. Jeg vil veldig gjerne få orden på livet mitt. Og jeg vil veldig gjerne greie det selv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203867-litt-deprimert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitis Gabonica Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Hvis du føler deg ok med fastlegen din, foreslår jeg at du kontakter denne og fremlegger problemet. Vis evt innlegget du skrev her hvis du synes det er vanskelig å snakke. Det er viktig å ha noen som støtter og veileder i den prosessen du må igjennom for å få mer struktur på det du strever med. Håper dette var litt til hjelp! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/203867-litt-deprimert/#findComment-1458254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.