Gå til innhold

Vennskap er viktig!

Anbefalte innlegg

Gjest pfuh.....
Skrevet

kan man ha et godt vennskapsforhold til en venn som er forelsket i en?

Er nemlig i det dilemmaet. Min venn er forelsket i meg og har vært det leeeenge. Nå står jeg i den situasjonen at det er mulig singeltilværelsen svinner hen, og dermed blir det ikke like mye venneleking mer.

Tror du man kan overkomme dette problemet og forbli så gode venner som vi hele tiden har vært? Begge er innstilt på å beholde hverandre men det virker så vanskelig...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det kan gå helt fint.

Men du bør introdusere fyren for noen venninner, få han forelsket, og så - bang! Han er over deg.

Gjest pfuh.....
Skrevet

Det kan gå helt fint.

Men du bør introdusere fyren for noen venninner, få han forelsket, og så - bang! Han er over deg.

Joa! Er glad for positive svar for jeg er nokså engstelig. Dette er ingen vanlig romanse/svermeri, det har vart i halve hans liv... Men han er vel like redd for å miste meg som jeg er for å miste ham så vi finner vel en løsning.

Men sannelig hadde det vært fint om han forelsket seg. (og for ikke snakke om rart å miste den posisjonen.... :) )

Skrevet

Jeg forelsket meg i min beste venn. Da jeg skjønte jeg hadde følelser for ham var jeg nettopp brutt ut av et 13 år langt samboerforhold, mens han fremdeles hadde samboer. Jeg ville ikke gjøre noe for å skade deres forhold, så jeg klarte fint å være venner med ham selv om jeg var dødsforelsket. Jeg fortalte ham aldri det, men jeg visste at han visste, noe jeg har fått bekreftet i ettertid.

Nå ville skjebnen det sånn at hans samboer forlot ham, og vi ble sammen. Men hadde ikke det skjedd hadde vel forelskelsen tatt slutt og vi ville forblitt venner. Jeg tror et sterkt vennskap tåler det.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...