Gå til innhold

Hvordan merker de det?

Anbefalte innlegg

Gjest jallaballahalla
Skrevet

Jeg har et spørsmål til dere: hvordan kan andre folk merke om en er trygg på seg selv?

Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk høre det av en jente. Den jenta og jeg har hatt noe på gang og kanskje har vi det nå også. Men det ble en del tull og før sommer ble vi uvenner. Nå er vi igang igjen på skolen og det har vært variabelt mellom oss. Vi har vært gjennom mye. Men ingen av oss har gitt slipp på hverandre.

Idag sa hun til meg at hun følte at jeg var mer trygg og sikker på meg selv, ikke så stresset og panisk som før. Det samme hadde venninna vår sagt til henne. Hvordan merker hun at jeg er tryggere på meg selv? Og er det viktig for henne?

Skrevet

Kanskje du virker mer avslappet, utstråler mer selvtillit.

Og ikke virker for desperat?

Mulig det ligger noe der. :)

Gjest nycomed
Skrevet

Kanskje du virker mer avslappet, utstråler mer selvtillit.

Og ikke virker for desperat?

Mulig det ligger noe der. :)

Enig, det er noe med å oppføre seg naturlig - vi har en utrolig fin sans for det, mest ubevisst naturlig ... men kanskje kan man 'trene' på å se det bevisst også ;-)

Skrevet

Enig, det er noe med å oppføre seg naturlig - vi har en utrolig fin sans for det, mest ubevisst naturlig ... men kanskje kan man 'trene' på å se det bevisst også ;-)

Ja, det er noe en bare senser. :) Og det betyr mye, helt klart.

Skrevet

Hvordan kan hun i samme setning at du var mer utrygg på deg selv, før da?

Når noen sier slikt til meg, føler jeg at det er en form for hersketeknikk. Om jeg skulle være mer trygg nå, måtte jeg jo være "terrible" før. Det vil bety at det jeg sa, gjorde, mente og sto for før, ikke ble tatt seriøst av den som sier slik i dag.

Jeg var jo MEG, da også.

Det er bare noen tanker jeg har. Mulig, fordi jeg har levd litt lengre og har vært nødt til å forholde meg til forskjellige personer. Dette er selvfølgelig ingen fasit, men det kan være verdt å tenke over.

Gjest nycomed
Skrevet

Ja, det er noe en bare senser. :) Og det betyr mye, helt klart.

Akkurat som man merker at noe er galt, uten at man alltid kan sette fingeren på det :-)

Gjest jallaballahalla
Skrevet

Hvordan kan hun i samme setning at du var mer utrygg på deg selv, før da?

Når noen sier slikt til meg, føler jeg at det er en form for hersketeknikk. Om jeg skulle være mer trygg nå, måtte jeg jo være "terrible" før. Det vil bety at det jeg sa, gjorde, mente og sto for før, ikke ble tatt seriøst av den som sier slik i dag.

Jeg var jo MEG, da også.

Det er bare noen tanker jeg har. Mulig, fordi jeg har levd litt lengre og har vært nødt til å forholde meg til forskjellige personer. Dette er selvfølgelig ingen fasit, men det kan være verdt å tenke over.

Er uenig med deg. Før så var jeg rimelig usikker på det meste og det ødela mye for oss.Men nå har jeg tatt oppgjør med mye. Før når jeg var usikker så ringte jeg andre og fikk deres mening, hadde ingen egne meninger. Men nå tar jeg avgjørelsene selv. Før når jeg fikk kritikk så kunne jeg forsvare meg med at jeg var uerfaren på ganske mye, nå hører jeg på kritikken og hvis den er berettiget så er jeg enig. Hvis ikke så er jeg selvsagt ikke enig. Begge var horrible før men har blitt bedre nå.

Skrevet

Er uenig med deg. Før så var jeg rimelig usikker på det meste og det ødela mye for oss.Men nå har jeg tatt oppgjør med mye. Før når jeg var usikker så ringte jeg andre og fikk deres mening, hadde ingen egne meninger. Men nå tar jeg avgjørelsene selv. Før når jeg fikk kritikk så kunne jeg forsvare meg med at jeg var uerfaren på ganske mye, nå hører jeg på kritikken og hvis den er berettiget så er jeg enig. Hvis ikke så er jeg selvsagt ikke enig. Begge var horrible før men har blitt bedre nå.

Ok, flott!

Dette vet du best selv. Jeg kjenner deg jo ikke. så....

Stå på du!;-)

Skrevet

Hvordan vi merker det?

Det er vanskelig å si, men det merkes! Alt fra håndbevegelser, ordvalg, ansiktsuttrykk, øyekontakt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...