Gå til innhold

Har noen vært i Venezuela?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei =)

Jeg har vært i Venezuela. Var der i 3 mnd. Jeg hadde det stort sett fantastisk bra. Hvordan er spansken og når reiser du?

Skrevet

Har aldri vært der og skal dit heller aldri, verdens største edderkopp som ifølge Guiness Rekordbok var på 1.3 kg ble funnet der. Need I say more.....?

Skrevet

Hei =)

Jeg har vært i Venezuela. Var der i 3 mnd. Jeg hadde det stort sett fantastisk bra. Hvordan er spansken og når reiser du?

Rundtur på 16 dager, guidet, pakke med alt, skal se alt.

Spansken er elendig, men det blir lite tid uten engelsktalende guider.

Skrevet

Har aldri vært der og skal dit heller aldri, verdens største edderkopp som ifølge Guiness Rekordbok var på 1.3 kg ble funnet der. Need I say more.....?

Edderkopper?

Kult! Jeg elsker dyr i alle størrelser og fasonger.

Jeg har matet edderkopp i naturen et annet sted i Søramerika, stor som en håndflate. Den var sulten, stakkars, og fikk en siriss av meg som den tok fra hånda og tok med seg inn i hulen sin i en jordbakke. Guiden var trollmann og de pleide spise edderkoppene, en delikatesse, og huggtenna er fine tannpirkere. Helt sant!

Skrevet

Rundtur på 16 dager, guidet, pakke med alt, skal se alt.

Spansken er elendig, men det blir lite tid uten engelsktalende guider.

Jeg hadde lonely planet som guide =) Spansken begrensa seg til å kunne bestille øl og pizza den forste måneden, men det kom seg etter hvert.

Jeg reiste rundt hele Venezuela. Både høyt og lavt. Utrolig vakkert land.

Venezulanere er utrolig imøtekommende, nyskjerrige og hjelpsomme. ..men de er noen luringer også =) Som nordisk jente måtte jeg ta mange forholdsregler, men jeg var forholdsvis godt forberedt så det gikk "stort sett bra" =)

Kultursjokket var faktisk værst da jeg kom heim til norge igjen.

Det er velig stor forskjell fra by til by. For ikke snakk om land og by.. Hvor er det i Venezuela dere skal reise?

Nå fikk jeg nesten reisefeber..

Skrevet

Edderkopper?

Kult! Jeg elsker dyr i alle størrelser og fasonger.

Jeg har matet edderkopp i naturen et annet sted i Søramerika, stor som en håndflate. Den var sulten, stakkars, og fikk en siriss av meg som den tok fra hånda og tok med seg inn i hulen sin i en jordbakke. Guiden var trollmann og de pleide spise edderkoppene, en delikatesse, og huggtenna er fine tannpirkere. Helt sant!

Ja, det er mange delikatesser å jamse i seg i sør amerika...

Firfisler... nam,nam =)

Skrevet

Venezuela er fantastisk, spennende og ikke minst veldig vakkert. Det er alt fra jungel, høye fjell, vakre strender og flotte mennesker, men der som her er det selvsagt noen kjeltriger innimellom.

Skrevet

Ja, det er mange delikatesser å jamse i seg i sør amerika...

Firfisler... nam,nam =)

Stekt marsvin har jeg spist. Det smakte godt, selv om brekningsrefleksen satt og lurte bak i halsen.

Skrevet

Venezuela er fantastisk, spennende og ikke minst veldig vakkert. Det er alt fra jungel, høye fjell, vakre strender og flotte mennesker, men der som her er det selvsagt noen kjeltriger innimellom.

Jeg har hørt at der finnes et av verdens flotteste naturscenarier.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Vi var der i en måned da jeg hadde fødselpermisjon. Tok ungene fri fra skolen og underviste dem selv.

Vi var på Margarita, og det mest fasinerende var strendene. Elles synes er det ikke det vakreste stedet jeg har vært. Mye søppel og løsbikkjer. Og varmen var litt for intens for meg, og jeg ble oppspist av mygg.

Dessuten er det en del kriminalitet der.

Men strendene i seg selv er en opplevelse. Man blir litt bergtatt.

Skrevet

Jeg har hørt at der finnes et av verdens flotteste naturscenarier.

Tenker du på Angel Falls er jeg hjertens enig, men jeg tror hele Venezuela er himmelen for alle som lar seg bergta av vakker natur. Og ikke minst for de som ikke trodde de kunne bli bergtatt av natur ;)

Jeg reiste rundt i ca 1 mnd og avsluttet turen på Isla Margarita hvor jeg lå på stranden og slappet av og gikk gjennom reisen og sorterte alle inntrykkene i hodet og føyde til litt mer i dagboken. fotoalbumet fra den turen er helt fantastisk, men bildene jeg har inni meg er mye vakrere.

Skrevet

Tenker du på Angel Falls er jeg hjertens enig, men jeg tror hele Venezuela er himmelen for alle som lar seg bergta av vakker natur. Og ikke minst for de som ikke trodde de kunne bli bergtatt av natur ;)

Jeg reiste rundt i ca 1 mnd og avsluttet turen på Isla Margarita hvor jeg lå på stranden og slappet av og gikk gjennom reisen og sorterte alle inntrykkene i hodet og føyde til litt mer i dagboken. fotoalbumet fra den turen er helt fantastisk, men bildene jeg har inni meg er mye vakrere.

Folk som har bodd der har ofte et annet inntrykk av et land enn en turist som er leid rundt og vist "kremen". Jeg vil se mest krem og mindre skitt.

Du skal bare høre hva en Brasilbeboer sier om sitt eget land.

Skrevet

Folk som har bodd der har ofte et annet inntrykk av et land enn en turist som er leid rundt og vist "kremen". Jeg vil se mest krem og mindre skitt.

Du skal bare høre hva en Brasilbeboer sier om sitt eget land.

Jeg så litt av begge deler, det er det jeg liker med reiser, mangfoldet. Selvom jeg ikke liker å se at mennesker ikke har det bra, så gjør det at man setter mer pris på det man har. En reality check på at vi har jævlig lite å klage på i dette landet her. Men det var jo ikke det denne diskusjonen skulle handle om...

Igjen god tur!

Skrevet

Jeg så litt av begge deler, det er det jeg liker med reiser, mangfoldet. Selvom jeg ikke liker å se at mennesker ikke har det bra, så gjør det at man setter mer pris på det man har. En reality check på at vi har jævlig lite å klage på i dette landet her. Men det var jo ikke det denne diskusjonen skulle handle om...

Igjen god tur!

Jeg betaler ikke for å se elendighet, men legger gjerne igjen en del penger i lokale kasser. Du verden så mye dyrt skrot jeg har kjøpt.

Skrevet

Jeg betaler ikke for å se elendighet, men legger gjerne igjen en del penger i lokale kasser. Du verden så mye dyrt skrot jeg har kjøpt.

he, he! Jeg betaler heller ikke for å se elendighet, men når man reiser alene rundt i et ukjent land møter man jo på livet.

Skrevet

he, he! Jeg betaler heller ikke for å se elendighet, men når man reiser alene rundt i et ukjent land møter man jo på livet.

Litt underlig å ikke få lov å forlate hotellet om kvelden av vaktene. De var utstyrt med pumpehagle, tre stykker.

"Arriesgado, senor! Muy peligroso!" Eller no sånt.

• 7 måneder senere...
Gjest Liv-82
Skrevet

Jeg hadde lonely planet som guide =) Spansken begrensa seg til å kunne bestille øl og pizza den forste måneden, men det kom seg etter hvert.

Jeg reiste rundt hele Venezuela. Både høyt og lavt. Utrolig vakkert land.

Venezulanere er utrolig imøtekommende, nyskjerrige og hjelpsomme. ..men de er noen luringer også =) Som nordisk jente måtte jeg ta mange forholdsregler, men jeg var forholdsvis godt forberedt så det gikk "stort sett bra" =)

Kultursjokket var faktisk værst da jeg kom heim til norge igjen.

Det er velig stor forskjell fra by til by. For ikke snakk om land og by.. Hvor er det i Venezuela dere skal reise?

Nå fikk jeg nesten reisefeber..

Hei!

Ser du har vært på rundreise i Venezuela! Skal selv dit om halvannen måned, og har også tenkt å reise rundt for å få sett mest mulig. Men vi blir bare en måned, og ikke tre slik som du, så kanskje du kan råde oss litt på vei om hva som er verdt å se og oppleve? Vi har hovedsaklig tenkt oss litt vestover og gå litt i fjellene, deretter litt sørover med litt jungel, og Angel Falls, for så å ta turen nord igjen, og over til Los Roches for å dykke og bade. Har du noe erfaring du kanskje kunne tenkt deg å dele?

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...