Gå til innhold

Småfluer... *uæææ*

Anbefalte innlegg

Gjest Flystripa
Skrevet

Å %Ggjokhrp% jeg har masse småfluer på stua. Hva gjør jeg? En ananas er årsaken. Trenger gode råd!

*hyyyyl*

Gjest har ikke noe tips
Skrevet

Åååå det hadde vi også, gikk å slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo å jammen var de der fortsatt.

Tok laaaaaaang tid før de var ute av huset.

Gjest Flystripa
Skrevet

Åååå det hadde vi også, gikk å slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo og slo å jammen var de der fortsatt.

Tok laaaaaaang tid før de var ute av huset.

Jeg blir gaaaal! Jeg har smekka ned et par dusin med utysket nå - men det er mange igjen...

Skrevet

Kjent fenomen. Det mest effektive er å "spraye ned" hele rommet med radar, la det virke litt og så sett opp vinduene.

Ev. spray ned "svermen" når du finner den over en frukt.

Skrevet

Min erfaring er at småfluene stammer fra nedi jorda til en eller annen grønn plante. Fluene legger eggene sine der, og klekkes ut med jevne mellomrom.

Til dette får man kjøpt et middel på blomsterbutikk. Husker ikke helt hva det heter. Ellers skal det være effektivt å skifte jord, vaske pottene med klorin eller grønnsåpe.

Yækk, småfluer er discusting, I know.

Skrevet

Hadde samme styret her, til slutt fant vi løsningen.

De lever ikke så lenge, men formerer seg sinnsykt fort, da trenger de fuktighet.

Vi fjernet våte kluter på kjøkkenet.

Tørket med papir som vi kastet etterpå, i noen dager.

Ikke vann plantene, kast kaffefilteret rett etter at kaffen er ferdig...

Passet på at det ikke lå matrester framme eller drikke i glass.

Og i slukene sprayet vi med jif universal, så likte de seg ikke der.

Det er et styr, men til slutt dør de ut ;o)

Gjest ananasen kom de fra
Skrevet

Min erfaring er at småfluene stammer fra nedi jorda til en eller annen grønn plante. Fluene legger eggene sine der, og klekkes ut med jevne mellomrom.

Til dette får man kjøpt et middel på blomsterbutikk. Husker ikke helt hva det heter. Ellers skal det være effektivt å skifte jord, vaske pottene med klorin eller grønnsåpe.

Yækk, småfluer er discusting, I know.

Nå kom disse fra en ananas da, å da trenger en vel ikke skifte jord på potteplantene .........

Skrevet

Nå kom disse fra en ananas da, å da trenger en vel ikke skifte jord på potteplantene .........

Nei, nettopp!

Bare, just in case ;-)

mil1365380270
Skrevet

Fruktfluer. De går på alt som er søtt og fuktig. Hvis du ikke har sånt fremme, forsvinner de ganske fort. De hater forresten å ha det kaldt. 18-19 grader, og de later til å synes livet er uutholdelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...