Gå til innhold

lese kjærestens sms-meldinger

Anbefalte innlegg

Gjest kalendria
Skrevet

Leste nettopp på samliv om ei som sjekket sambos mobil fordi hun trodde han var utro (og fant noen hete meldinger der), og beskriver det å sjekke meldingene som det nedrigste av det nedrige, omtrent.

Er det vanlig i sambo/ekteskap at mobil, brev osv er forbudt område for den andre parten? Vi har ingen restrikdjoner på sånt (er gift), begge kan lese sms-er hvis det passer sånn (en annen ting er at vi ikke gjør det ofte), og det er helt tilfeldig hvem som åpner brev, uansett hvem det er til. unntaket er for kjedelig post fra arbeidsgiver, og min mann leser ikke venninne-post, som han kaller det, av hensyn til venninnene mine. Vi har felles mailbox, og felles konto...

Jeg tror begges holdning er at siden vi er gift, skal vi pr. def ikke ha "farlige" hemmeligheter for hverandre. Dersom vi ikke kunne lest alt den andre fikk, ville det jo vært fordi vi hadde noe å skjule. Vi synes det er helt selvfølgelig å ha det sånn som vi har, og kunne ikke tenkt oss noe annet.

Er vi helt uvanlige? Hvor mye "privatliv" er det vanlig å ha i forhold rundt om kring?

• Svar 176
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

15

• flisa

14

• amber sun

14

• ShitDiddelyDo

6

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi er heller ikke så nøye på slikt. De eneste gangene jeg blir småirritert på mannen min når han har lest mine sms'er, er når han glemmer å si fra at jeg har fått melding...

Ingen av oss har noe å skjule, så hvorfor skulle det være problematisk å lese hverandres mailer og tekstmeldinger?

Så lenge vi begge synes det er greit ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Jeg åpner offentlige brev til samboeren min, og hvis han får noen "private" brev ringer jeg og sier han må komme hjem fort som F for jeg er dødsnysgjerrig. Han åpner aldri posten min, for han eier ikke genet supernysgjerrig. Dessuten er det aldri han som henter posten. ;)

Hverandres mobil ser vi ikke på uten lov, det er nesten en selvfølge for meg, selv om man ikke har noe farlig å skjule. Og hverandres pc går vi heller ikke inn på hvis ikke det skulle være noe veldig spesielt.

Skrevet

Nei dere er ikke uvanlige.

Meg og kjæresten min leser hverandres sms'er dersom det faller naturlig, f.eks jeg står på kjøkkenet og mobilen ligger ved siden av ham i stuen og piper, da roper jeg inn og spør om han bare kan lese den, det samme gjør han til meg.

Sist han var på reisejobb ringte han og sa han hadde problemer med å komme inn på mailen, han ventet noe viktig og ga meg passordet så jeg kunne se om jeg kom inn.

Jeg tror den dagen en av oss gjemmer vekk mobilen eller skifter passord på mailen, da er det grunn til å bli mistenkelig.

Vi respekterer hverandre og det er ikke sånn at vi leser mail/meld. bare for å lese, men hvis det er nødvendig er det greit.

Det er vel sånn det skal være?

Skrevet

Vi har det også som dere - åpner hverandres post, sms og epost uten at vi føler oss krenket i privatlivene våre.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

Vi er heller ikke så nøye på slikt. De eneste gangene jeg blir småirritert på mannen min når han har lest mine sms'er, er når han glemmer å si fra at jeg har fått melding...

Ingen av oss har noe å skjule, så hvorfor skulle det være problematisk å lese hverandres mailer og tekstmeldinger?

Så lenge vi begge synes det er greit ser jeg ikke problemet.

da blir jeg og irritert. En periode fikk jeg ofte høre av venninner at de hadde sendt mld jeg ikke hadde lest

Gjest mirakel*2?
Skrevet

vi er også slik, men det skjer bare innimellom

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Min mann ville aldri nekte meg å lese hans mail, og jeg ville ikke nektet ham det heller. Til tross for dette ville det aldri fallt meg inn å lese hans mail og meldinger eller åpne hans brev (og vice versa). NOE må man da få ha for seg selv, selv om man er gift. For meg er det viktigere å vise ham at jeg stoler på ham og at jeg ser på ham som et voksent selvstendig menneske, enn det er å "bevise" at jeg ikke har gjort noe galt..

Når det er sagt så hender det at han får et innmari spennede brev, og da står jeg med det i hånda og tripper på trappa når han kommer hjem. Har fått ham til å åpne brev før han var kommet inn døra, men om han da hadde valgt å ikke fortelle meg hva det var måtte jeg pent respektert det.

Skrevet

Vi hadde det slik vi også - men så opprette jeg egen mailadresse etc, - nettopp fordi jeg har venninner som vil snakke om ting som kanskje ikke var tiltenkt min mann -ikke ås mye for at han er han, men for at det var til MEG ;.)

Vi leser ikke hverandres sms'er heller om ikke vi ber den andre om å gjøre det.

Posten er det jeg som henter - men brevene til han -de åpner han selv - eller jeg spør om å få åpne dem (om jeg sitter med nettbank etc.) - selv om jeg ser at det er en regning etc. Det synes jeg er vanlig høflighet.

Om han skulle gått igjennom min mobil med mistenksomhet i blikket -så hadde han nok lagt sammen 2 og 2 og fått 204 - for jeg jobber med og sitter i styre og stell med mange menn -som syns det er festlig å sende meg groviser eller "gode tanker". Som regel leser jeg opp de morsomste for han ;)

Man kan lese mye rart ut av noe som ikke er. Det handler om tillit :)

Gjest respekt for avsender også
Skrevet

Jeg vil kunne sende kameraten min en sms eller mail uten at innholdet skal være felleseie for kona hans og ungene.

Det samme gjelder brev, sms-er og mail jeg mottar. De som sender dem skal vite at jeg ikke deler dem med andre.

Om faren min sender meg en mail om bekymringene for anginaen, blir det mellom oss. Jeg deler det ikke med partner og barn.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Meg og kjæresten min leser hverandres sms'er dersom det faller naturlig, f.eks jeg står på kjøkkenet og mobilen ligger ved siden av ham i stuen og piper, da roper jeg inn og spør om han bare kan lese den, det samme gjør han til meg.

Sist han var på reisejobb ringte han og sa han hadde problemer med å komme inn på mailen, han ventet noe viktig og ga meg passordet så jeg kunne se om jeg kom inn.

Jeg tror den dagen en av oss gjemmer vekk mobilen eller skifter passord på mailen, da er det grunn til å bli mistenkelig.

Vi respekterer hverandre og det er ikke sånn at vi leser mail/meld. bare for å lese, men hvis det er nødvendig er det greit.

"Vi respekterer hverandre og det er ikke sånn at vi leser mail/meld. bare for å lese, men hvis det er nødvendig er det greit. Det er vel sånn det skal være?"

Ja, akkurat sånn mener jeg det bør være.

Skrevet

da blir jeg og irritert. En periode fikk jeg ofte høre av venninner at de hadde sendt mld jeg ikke hadde lest

Godt det ikke bare er min mann som er distre ;-)

Gjest kalendria
Skrevet

Min mann ville aldri nekte meg å lese hans mail, og jeg ville ikke nektet ham det heller. Til tross for dette ville det aldri fallt meg inn å lese hans mail og meldinger eller åpne hans brev (og vice versa). NOE må man da få ha for seg selv, selv om man er gift. For meg er det viktigere å vise ham at jeg stoler på ham og at jeg ser på ham som et voksent selvstendig menneske, enn det er å "bevise" at jeg ikke har gjort noe galt..

Når det er sagt så hender det at han får et innmari spennede brev, og da står jeg med det i hånda og tripper på trappa når han kommer hjem. Har fått ham til å åpne brev før han var kommet inn døra, men om han da hadde valgt å ikke fortelle meg hva det var måtte jeg pent respektert det.

For ordens skyld, det at vi leser hverandres "ditt og datt", er ikke fordi vi ikke stoler på hverandre. Og det er ikke sånn at vi sjekker den andres mobil i tide og utide heller, det gidder vi jo ikke. Men mail/sms/post er ikke forbudt område for noen av oss, det er poenget mitt.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

hvis min ikke ville sagt hvem brevet var fra så ville han ikke fått fred på noen dager:) Jeg er så nysgjerrig

Gjest M.Angelica
Skrevet

"Vi respekterer hverandre og det er ikke sånn at vi leser mail/meld. bare for å lese, men hvis det er nødvendig er det greit. Det er vel sånn det skal være?"

Sånn er det med oss og.. Fin ordning spør du meg ;)

Tootsieroll1365380854
Skrevet

hvis min ikke ville sagt hvem brevet var fra så ville han ikke fått fred på noen dager:) Jeg er så nysgjerrig

hehe, det hadde han ikke her i huset heller, tro meg! ;O)

Men jeg hadde ikke smugkikket. Legger faktisk min stolthet i å stole på mannen min.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

For ordens skyld, det at vi leser hverandres "ditt og datt", er ikke fordi vi ikke stoler på hverandre. Og det er ikke sånn at vi sjekker den andres mobil i tide og utide heller, det gidder vi jo ikke. Men mail/sms/post er ikke forbudt område for noen av oss, det er poenget mitt.

Tror vi er ganske enige, jeg. Men jeg hadde nok ikke lest noe skrevet til ham uten at han ba meg gjøre det, eller uten å spørre om lov.

Skrevet

Den dagen jeg slutter å stole på sambo og begynner å rote på mobilen og pc'n hans, da er forholdet vårt uansett over altså. JEG kunne aldri levd sammen med en fyr hvis jeg ikke stolte på han, og HAN kunne nok aldri levd med ei dame som konstant invaderte privatlivet hans.

Skrevet

Selv om ikke har noe å skjule, liker jeg ikke at hverken mannen min eller andre leser sms, e-post osv. Noe er bare mitt og er privat, og slik vil jeg at det skal være.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Tekstmeldinger er personlig.

Jeg, som avsender av sms, sender meldinger til mine venner, og da forventer jeg at leseren av meldingene jeg sender leses av den jeg sender meldingene til.

Ikke hans kjæreste.

Det her går ikke bare på om dere stoler på hverandre eller ikke, deres eventuelle mistillit er deres greie, men av respekt for den som sender meldingen skal selvfølgelig ingen andre enn den meldingen er ment til lese den.

Det er helt utrolig at dette i det hele tatt skal debatteres av voksne mennesker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...