mAd Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Poenget er jo ikke at vi leser hverandres sms og post fordi vi ikke stoler på hverandre. I praksis leser jeg sjelden hans sms og han leser sjelden min. Men posten åpner vi stort sett, rett og slett fordi vi ikke får mye privat post. Det dreier seg stort sett om julebrev + brev fra forsikringsselskap osv, og de gjelder begge, selv om det står bare ett navn på konvolutten. Private brev fra venner, åpner vi ikke, men det forekommer sjelden. Og akkurat det med å ha respekt for avsender, er jo årsaken til at han ikke leser min venninne-post. Men jeg trenger ikke holde det hemmelig for ham for det. Poenget er at vi har ikke HEMMELIGHETER for hverandre, skjult i SMS'er og brev, som det ville vært en katastrofe for oss om den andre oppdaget, så det gjør ingenting om vi leser hverandres post, og ingen av oss plages med det, heller. Vi har som sagt felles mailbox (med to forskjellige adresser knyttet opp til), og skjønner ikke vitsen med å ha hver vår. Nei jeg mente det ikke som et slag ut mot deg, for all del, dere gjør som dere syns er riktig. Jeg snakka om de som sjekker i hemmelighet fordi de hele tida går rundt og tror at kjæresten er utro eller skjuler noe for dem Det har flere ganger hendt at jeg har venta en melding fra noen, men vært opptatt med noe når den kom, og dermed bedt sambo lese den, og omvendt. Men jeg kunne aldri tenkt meg å sniklese. 0 Siter
Gjest Kamillete Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 "med yngre damer..." Tusen takk, så snill du er! *SMASK* Lenge siden noen har omtalt meg som en yngre dame! Den skal jeg leve lenge på! *Humrer fornøyd* Han(hun) mente egentlig gamle røya =) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Skjønner at jeg formulerte meg feil, siden alle oppfatter det sånn at vi på død og liv MÅ lese hverandres post av ymse slag. Det verken må eller gjør vi. Og vi leser ikke post fra andre som åpenbart er veldig personlig for avsender. Men det oppdager vi jo temmelig raskt dersom vi åpner en epost (har som sagt felles mailbokst). Men det er ikke noe poeng for oss å hemmeligholde ting, og begge er helt klar over at den andre har full tilgang til post og mobiler. Og jeg ville nok blitt skeptisk dersom han plutselig hadde lagt masse innsats inn i å skjule sånt fra meg. Synes det er merkelig med forhold som liksom skal være nære, men hvor det er nødvendig å skjule/sile informasjon til den andre. Det er jo ganske langt mellom det å lese alt av hverandres e-post til det å ønske å hemmeligholde ting for hverandre. Et ønske om å holde e-post, brev og meldinger privat har overhodet ingenting med hemmeligholdelse å gjøre. Synes bare ikke det er et poeng å dele absolutt alt. 0 Siter
Gjest Kamillete Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hvorfor tror du jeg rettet den mot deg? Hun er så innbilsk atte.. 0 Siter
mAd Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Jo da, om han ønsket det selv, og om dere begge syntes det var okay. Men det gjør dere ikke! For andre(som oss) derimot, kan det være helt okay og uproblematisk. Vi har ingen krampe over dette, og det faller seg helt naturlig å ha det sånn. Når du sender en sms må du være forberedt på at flere kan se den uansett, du skal aldri sende en melding du ikke kan stå for. Jeg tror det er veldig mange som viser smséne sine for underholdningens skyld, mange flere enn du tror. Ikke bare fjortiser. Om han hadde hatt lyst til å være sammen med et menneske som ikke stolte på han, og snoket i mail og sms i tide og utide, og jeg hadde vært helt ok med at jeg hele tida er overbevist om at han er utro, hehe, vel, da hadde det vel for all del vært greit. Men er det et BRA forhold? Jeg snakker altså ikke om forhold der man automatisk leser meldingene som kommer inn på mobilen til kjæresten, fordi kjæresten syns dette er helt ok. Greit, mange gjør det sånn, det skal jeg for all del ikke blande meg opp i. Men mange går hen og snoker i mobiler og mail fordi de er overbevist om at kjæresten er utro eller skjuler noe for dem. Dette vet selvfølgelig ikke kjæresten noe om, og da er det IKKE ok. Eksen til ei venninne av meg presterte til og med å SLETTE mannsnavn fra adresseboka hennes, for så å nekte for at det var han som hadde gjort det. Nå snakker vi mann i tredveåra, da er det noe seriøst galt syns jeg. Vet også om jenter (som jeg ikke kjenner personlig) som syns det er deres rett å snoke igjennom ALT av kjærestens eiendeler for å finne ut om han er utro, gjerne en gang i uka, sånn for sikkerhets skyld. Wow.. Og forøvrig sender jeg aldri ut sms-er med "krenkende" innhold. Det har jeg hittil ikke hatt behov for. Men nå er vennene mine uansett så voksne og gode venner, at jeg ville følt meg helt trygg på at innholdet i meldinga ville forblitt hos personen jeg sendte den til. Må da være utrolig slitsomt å ikke engang kunne stole på vennene sine? 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hvorfor tror du jeg rettet den mot deg? Fordi jeg bruker å flørte med mrxx??? Om du ikke mente meg, burde du ha skrevet:"yngre damer, bortsett fra lurulf". Det virker som om du er veldig opphengt i mrxx, og da burde du ha fått med deg at det ikke er så mange dager siden jeg ble beskylt for å være den som flørtet mest med mrxx. Jeg antar at amber ville benekte det med det sterkeste, men det var nå det som ble påstått. Mener du ikke meg likevel altså? *Skuffet* Jeg kunne trenge noen flere å flørte med jeg også. Du er kanskje en yngre mann? *Håpefull* 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Han(hun) mente egentlig gamle røya =) Det var det jeg fryktet, jeg også... Det var liksom for godt til å være sant at jeg var en av de "yngre damene" 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hun er så innbilsk atte.. Ja, her må man prøve å grabbe til seg de komplimenter man kan ;-) 0 Siter
Gjest hurricane snobb Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Fordi jeg bruker å flørte med mrxx??? Om du ikke mente meg, burde du ha skrevet:"yngre damer, bortsett fra lurulf". Det virker som om du er veldig opphengt i mrxx, og da burde du ha fått med deg at det ikke er så mange dager siden jeg ble beskylt for å være den som flørtet mest med mrxx. Jeg antar at amber ville benekte det med det sterkeste, men det var nå det som ble påstått. Mener du ikke meg likevel altså? *Skuffet* Jeg kunne trenge noen flere å flørte med jeg også. Du er kanskje en yngre mann? *Håpefull* Jeg bare sa det slik, for det var tydelig at du visste utmerket godt at dere flørter mye, siden du med en gang visste hvem jeg hintet til. 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg bare sa det slik, for det var tydelig at du visste utmerket godt at dere flørter mye, siden du med en gang visste hvem jeg hintet til. "Jeg bare sa det slik, for det var tydelig at du visste utmerket godt at dere flørter mye, siden du med en gang visste hvem jeg hintet til. " Men kjære deg, da, sier du nå at det var meg du mente likevel? *Forvirret* Hadde det ikke vært mye enklere bare å innrømme med en gang at du ikke vet alderen min? Du er ikke alene om det, jeg har ikke sagt hvor gammel jeg er. 0 Siter
Gjest hurricane snobb Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 "Jeg bare sa det slik, for det var tydelig at du visste utmerket godt at dere flørter mye, siden du med en gang visste hvem jeg hintet til. " Men kjære deg, da, sier du nå at det var meg du mente likevel? *Forvirret* Hadde det ikke vært mye enklere bare å innrømme med en gang at du ikke vet alderen min? Du er ikke alene om det, jeg har ikke sagt hvor gammel jeg er. hehe.. nå roter du fælt, eller ror eller hva du vil kalle det. Gotcha... 0 Siter
Gjest Kamillete Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Jeg bare sa det slik, for det var tydelig at du visste utmerket godt at dere flørter mye, siden du med en gang visste hvem jeg hintet til. Hehehe, hurricane er et ungtroll som tuller 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 hehe.. nå roter du fælt, eller ror eller hva du vil kalle det. Gotcha... "hehe.. nå roter du fælt, eller ror eller hva du vil kalle det. Gotcha... " Meget godt uttrykt, det var noe sånt jeg prøvde å si til deg også. 1. Du sa at mrxx flørter med yngre damer. 2. Jeg vet at jeg flørter med mrxx (prøver ikke å skjule det, jeg er stolt over å være en av bondpikene hans). Så jeg takket for komplimentet. 3. Du spør hvorfor jeg tror at den hyggelige kommentaren om yngre damer var til meg. 4. Jeg sa jeg trodde det fordi jeg flørter med mrxx, og ble skuffet over at du ikke mente meg likevel. 5. Du sier at du vet at jeg flørter med mrxx og at jeg følte meg truffet. Går vi ikke litt i sirkel nå? Jeg blir rent svimmel, og lurer sterkt på om jeg er en yngre dame eller ikke... 0 Siter
Gjest lurulf Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Hehehe, hurricane er et ungtroll som tuller "Hehehe, hurricane er et ungtroll som tuller ;)" Aha, er det derfor han er så søt? Nå begynte jeg virkelig å kose meg med å snakke med han, men jeg får vel gi meg da, siden webmaster ikke vil at vi skal gi trollene oppmerksomhet :-( 0 Siter
Velouria Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Å lese andres post, e-mail, sms, dagbok etc er for meg mangel på respekt. Jeg gidder ikke ha forhold til folk jeg ikke stoler på, er det noe jeg ser er absolutt nødvendig å informere en kjæreste om gjør jeg selvsagt det. Det kunne aldri falle meg inn å gjøre det med andre heller, hva min kjæreste får av e-mail etc er jeg helt uinteressert i. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Poenget er jo at vi ikke har mistillit mellom oss. Nettopp derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor det er noen stor sak om han leser mine og jeg leser hans post, meldinger osv. I praksis gjør vi det sjelden, men det er ikke noen stor sak om jeg "forgriper" meg på hans mobil eller omvendt. Vi lever i et åpent og hemmlighetsløst ekteskap, og det er det viktigste for oss. Ekteskapet vårt er viktigere enn evt. venners forventninger til oss også, og det får folk rundt oss akseptere. Når det er sagt, så leser ingen av oss sms og brev fra nære venner som opplagt bare er ment for den andres øye. Men det går det da fint an å la være å gjøre uten å bannlyse mailbox og sms. Joda, hvis dere synes det er helt greit å bryte bekjentes tillit ved å gjøre noe som best kan sammenlignes med å åpne personlig post som ikke er ment til dere, så dere om det. 0 Siter
Tootsieroll1365380854 Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Pføy, det der siste sier du bare fordi det aldri har skjedd. Vent til den dagen det skjer du! Det handler dessuten ikke om å kontrollere hverandre, men mange gjør det fordi det faller seg naturlig. Samma hvem som gjør det liksom(åpner brev, sjekker sms og mail), bare det blir gjort. "Pføy, det der siste sier du bare fordi det aldri har skjedd. Vent til den dagen det skjer du!" Visst har det skjedd! Men mest på tull fordi han vet hvor nysgjerrig jeg er, så da har jeg fått vite det til slutt. Hvis han har fått sms fra en kompis har jeg gjerne spurt "hva sa han til godt, da?", og det har hendt han har sagt at han ikke vil si det videre. Helt i orden for meg. Synes det er betryggende å vite at mannen min er en mann man kan fortelle ting til uten at det kommer videre. 0 Siter
Gjest hurricane snobb Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 "hehe.. nå roter du fælt, eller ror eller hva du vil kalle det. Gotcha... " Meget godt uttrykt, det var noe sånt jeg prøvde å si til deg også. 1. Du sa at mrxx flørter med yngre damer. 2. Jeg vet at jeg flørter med mrxx (prøver ikke å skjule det, jeg er stolt over å være en av bondpikene hans). Så jeg takket for komplimentet. 3. Du spør hvorfor jeg tror at den hyggelige kommentaren om yngre damer var til meg. 4. Jeg sa jeg trodde det fordi jeg flørter med mrxx, og ble skuffet over at du ikke mente meg likevel. 5. Du sier at du vet at jeg flørter med mrxx og at jeg følte meg truffet. Går vi ikke litt i sirkel nå? Jeg blir rent svimmel, og lurer sterkt på om jeg er en yngre dame eller ikke... Ja, du virker ikke av de skarpeste her i verden så ikke rart du blir svimmel. Jeg bare synes det var litt morsomt at du meldte deg frivillig til å være hans flørt, jeg hadde nemlig ikke nevnt noen dame-nick. Noen påstår jo at det ikke er flørt det her, men du meldte deg jo frivillig. Ikke tenk på det du, blir nok litt komplisert for din enkle hjerne. 0 Siter
Gjest Kamillete Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 "hehe.. nå roter du fælt, eller ror eller hva du vil kalle det. Gotcha... " Meget godt uttrykt, det var noe sånt jeg prøvde å si til deg også. 1. Du sa at mrxx flørter med yngre damer. 2. Jeg vet at jeg flørter med mrxx (prøver ikke å skjule det, jeg er stolt over å være en av bondpikene hans). Så jeg takket for komplimentet. 3. Du spør hvorfor jeg tror at den hyggelige kommentaren om yngre damer var til meg. 4. Jeg sa jeg trodde det fordi jeg flørter med mrxx, og ble skuffet over at du ikke mente meg likevel. 5. Du sier at du vet at jeg flørter med mrxx og at jeg følte meg truffet. Går vi ikke litt i sirkel nå? Jeg blir rent svimmel, og lurer sterkt på om jeg er en yngre dame eller ikke... Jeg tror leken begynner å gå mot slutten nå når han begynner å bite seg selv i halen *yukk* 0 Siter
flisa Skrevet 28. oktober 2005 Skrevet 28. oktober 2005 Poenget er jo at vi ikke har mistillit mellom oss. Nettopp derfor kan jeg ikke skjønne hvorfor det er noen stor sak om han leser mine og jeg leser hans post, meldinger osv. I praksis gjør vi det sjelden, men det er ikke noen stor sak om jeg "forgriper" meg på hans mobil eller omvendt. Vi lever i et åpent og hemmlighetsløst ekteskap, og det er det viktigste for oss. Ekteskapet vårt er viktigere enn evt. venners forventninger til oss også, og det får folk rundt oss akseptere. Når det er sagt, så leser ingen av oss sms og brev fra nære venner som opplagt bare er ment for den andres øye. Men det går det da fint an å la være å gjøre uten å bannlyse mailbox og sms. F.eks: gubben din sin kamerat sender han en sms: "kjære Kalendarimann, - jeg har vært utro - det var bare en glipp - har du tid til en prat - livet mitt går til hælvete!" ...tror du han kameraten ville likt at du åpnet den? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.