Gå til innhold

Har du sendt brev til Jens? :-)

Anbefalte innlegg

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• Goliath

9

• mil1365380270

4

• favn

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest H..J..x
Skrevet

hæ?

Skifte nick i samme tråd...,DA BLIR IKKE WEBMASTER BLID! :o)))

Men saken er den at jeg ikke ønsker å høres ut som jeg har lyst til å sxxx Jens heller, derfor skifter jeg. Fått det inn? ;)

Skrevet

Her i huset er vi 3 som må dele med alle, og 1 som har lav skatt(blir sponsa eller hva du kaller det?).

De 3 som må dele/har høyere skatt synes det er helt ok.

Legger du sammen all vår samlede skatt og deler på oss(4),blir skatteprosenten høyere enn gjennomsnittet.

Ingen klager, alle er glade for å få kunne bidra til et mer rettferdig samfunn.

Det virker som Frp-ere er litt avstumpet når det gjelder medmenneskelige følelser, synd.

(tidligere Heia Jens)

Slutt med egoismen sier jeg!

Nå vet ikke jeg hvor du har det fra at jeg er en Frp'er, men deg om det. Ei heller vet jeg hva du mener med "avstumpet følelsesmessig"?

Men for meg er de "vakre ord og pene taler" vesentlig mindre verdt enn virkeligheten.

Og virkeligheten er slik:

(Sakset fra en annen tråd og annen forfatter)

"Når skal vi lære at de ikke er de "rike"'s skatt som monner noe når det gjelder det offentliges skatteinntekter? Det er VI, den store massen av skatteytere med inntekt mellom 250-500 tusen, som må beskattes hardere hvis det skal monne noe.

Det finnes i Norge i dag, ca 3000 såkalt rike personer. Hvis man øker skatten for disse med 100 tusen, så gir det 300 millioner til det offentlige.

Det finnes ca 2,6 millioner personer i Norge med en vanlig gjennomsnittsinntekt som beskrevet ovenfor. Hvis man øker skatten for disse med 10 tusen, så gir det 26 milliarder(!) i økte skatteinntekter for det offentlige.

Tenk litt på det, du som mener at alle problemer skal løses med å øke skatten for de rike."

Men det hadde kanskje ikke de mange sosialistene tenkt på når de stemte rød/grønt?

Hvis nå renta blir hevet, og skattetrykket går opp (hvilket begge deler er meget sansynlig med vår nye regjering) - hvem er det da som må lide av det tror du?

Les her: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5184128.html

Og SÅ kan du stille deg spørsmålet om hvem som i realiteten fører en politikk som først og fremst går ut over de som har lite fra før.

Men du må gjerne falle for de vakre ord og taler - hvis du ennå ikke har lært hvor lite det betyr, i forhold til de faktiske resultater.

For meg spiller det liten rolle, for jeg har så jeg klarer meg og vel så det.

Årsaken til at jeg ønsker en borgerlig regjerning er at den politikken er noe som ALLE vil tjene på på sikt.

Men jeg synes det er direkte dumt å la missunnelsen over at de som har mye får enda mer, først og fremst skal gå ut over

de som har lite fra før.

Det er idioti - men likefullt noe som dere selv ber om og har fått. Og da har dere vel egentlig ikke fortjent så mye mer...?

mil1365380270
Skrevet

He he morsom den der. Hør bare hva som står i artikkelen:

"Å øke skattene tilbake til 2001 kan medføre forverret situasjon for bedriftene med massearbeidsledighet som resultat. "

Akkurat som natta mi er god har detta reddet dagen min også...:-)))

Etter at den borgelige regjeringen tok over i 2001 har den vært med på å øke registrerte arbeidsledige fra 59.000 i 2001 til 89.000 i 2005. Ikke så verst det? Det skulle bli sånn ca 50 prosent flere ledige det. Så selv om bedriftseierne har nytt godt av gode skattelettelser, så har det samtidig blitt mange flere arbeidsledige. Selv jern-Erna ble stum da dette ble tatt opp i en diskusjon...

Hilsen en som var med på å stemme inn de borgelige nettopp i 2001. hehe

mvh

Registrerte arbeidsløse går ned (2004-2005), og antall sysselsatte stiger, ref. SSB.

Gjest H..J..x
Skrevet

Nå vet ikke jeg hvor du har det fra at jeg er en Frp'er, men deg om det. Ei heller vet jeg hva du mener med "avstumpet følelsesmessig"?

Men for meg er de "vakre ord og pene taler" vesentlig mindre verdt enn virkeligheten.

Og virkeligheten er slik:

(Sakset fra en annen tråd og annen forfatter)

"Når skal vi lære at de ikke er de "rike"'s skatt som monner noe når det gjelder det offentliges skatteinntekter? Det er VI, den store massen av skatteytere med inntekt mellom 250-500 tusen, som må beskattes hardere hvis det skal monne noe.

Det finnes i Norge i dag, ca 3000 såkalt rike personer. Hvis man øker skatten for disse med 100 tusen, så gir det 300 millioner til det offentlige.

Det finnes ca 2,6 millioner personer i Norge med en vanlig gjennomsnittsinntekt som beskrevet ovenfor. Hvis man øker skatten for disse med 10 tusen, så gir det 26 milliarder(!) i økte skatteinntekter for det offentlige.

Tenk litt på det, du som mener at alle problemer skal løses med å øke skatten for de rike."

Men det hadde kanskje ikke de mange sosialistene tenkt på når de stemte rød/grønt?

Hvis nå renta blir hevet, og skattetrykket går opp (hvilket begge deler er meget sansynlig med vår nye regjering) - hvem er det da som må lide av det tror du?

Les her: http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/5184128.html

Og SÅ kan du stille deg spørsmålet om hvem som i realiteten fører en politikk som først og fremst går ut over de som har lite fra før.

Men du må gjerne falle for de vakre ord og taler - hvis du ennå ikke har lært hvor lite det betyr, i forhold til de faktiske resultater.

For meg spiller det liten rolle, for jeg har så jeg klarer meg og vel så det.

Årsaken til at jeg ønsker en borgerlig regjerning er at den politikken er noe som ALLE vil tjene på på sikt.

Men jeg synes det er direkte dumt å la missunnelsen over at de som har mye får enda mer, først og fremst skal gå ut over

de som har lite fra før.

Det er idioti - men likefullt noe som dere selv ber om og har fått. Og da har dere vel egentlig ikke fortjent så mye mer...?

Gjesp..

Skrevet

Gjesp..

Realitetene er ofte kjedelige de - ikke sant:-)

Men om man synes det er viktigere med vakre ord og gode prinsipper enn de harde realiteter, så gjør du jo helt rett i ikke å klage når det så viser seg at det faktisk bare blir værre.

Såpass har du i hvert fall forstått:-)

mil1365380270
Skrevet

Her i huset er vi 3 som må dele med alle, og 1 som har lav skatt(blir sponsa eller hva du kaller det?).

De 3 som må dele/har høyere skatt synes det er helt ok.

Legger du sammen all vår samlede skatt og deler på oss(4),blir skatteprosenten høyere enn gjennomsnittet.

Ingen klager, alle er glade for å få kunne bidra til et mer rettferdig samfunn.

Det virker som Frp-ere er litt avstumpet når det gjelder medmenneskelige følelser, synd.

(tidligere Heia Jens)

Slutt med egoismen sier jeg!

Det blir mindre igjen til gode formål når pengene tas inn gjennom skatt. Systemet skal driftes.

Med så mange sosialistiske stemmer, burde det blitt donert utrolig mye penger med skatten vi har hatt nå. Da kommer jo pengene direkte dit de skal.

Hvorfor har ikke det skjedd? Hvorfor har det ikke flommet over av gaver fra alle de som stemte for at vi skal dele godene?

Den eneste grunnen er at de som har og sier de vil gi, de håper de slipper, og at noen andre kan betale.

Gjest H..J..x
Skrevet

Realitetene er ofte kjedelige de - ikke sant:-)

Men om man synes det er viktigere med vakre ord og gode prinsipper enn de harde realiteter, så gjør du jo helt rett i ikke å klage når det så viser seg at det faktisk bare blir værre.

Såpass har du i hvert fall forstått:-)

zzzzzzzzzzzzz

ordet er ditt, bare spam ivei!

zzzzzz

Skrevet

zzzzzzzzzzzzz

ordet er ditt, bare spam ivei!

zzzzzz

Ok - da fortsetter jeg:-)

I 2004 gikk skattenivået ned både for privatpersoner og for næringslivet, MEN det ble likevel betalt mer penger inn i skatt enn noen gang før. Med andre ord kom det enda mer penger inn til fellesskapet.

Da kan du kanskje forklare meg hva som er så egoistisk og uheldig med det?

Hvor mye penger staten får inn gjennom skatter og avgifter er også avhengig av en del andre faktorer enn bare skattenivået. Når skattenivået oppleves som for høyt, så vil mange foreta både lovlige og mindre lovlige tiltak for å forsøke å undra så mye som mulig for beskatning.

Legger man det derimot på et mer rimlig nivå, så vil alle tjene på det.

Og av en eller annen merkelig grunn, så finner i hvert fall jeg det som mest hensiktsmessig:-)

Skrevet

Det blir mindre igjen til gode formål når pengene tas inn gjennom skatt. Systemet skal driftes.

Med så mange sosialistiske stemmer, burde det blitt donert utrolig mye penger med skatten vi har hatt nå. Da kommer jo pengene direkte dit de skal.

Hvorfor har ikke det skjedd? Hvorfor har det ikke flommet over av gaver fra alle de som stemte for at vi skal dele godene?

Den eneste grunnen er at de som har og sier de vil gi, de håper de slipper, og at noen andre kan betale.

En annen interessant ting er jo at selv om skattenivået ble senket i 2004, så økte likevel skatteinntektene til staten vesentlig (også fra beskatningen av privatpersoner og firmaer).

Årsaken er selvfølgelig at bedriftene går bedre med mer gunstige rammevilkår, og folk flest føler ikke et like stort behov for å forsøke alle triks for å undra beskatning - ergo tjener ALLE på dette.

Og da er jeg så "enkelt" skapt at jeg finner det særdeles hensiktsmessig for ALLE.

Men det er tydelig at ikke alle tenker som meg....:-)

Skrevet

Skifte nick i samme tråd...,DA BLIR IKKE WEBMASTER BLID! :o)))

Men saken er den at jeg ikke ønsker å høres ut som jeg har lyst til å sxxx Jens heller, derfor skifter jeg. Fått det inn? ;)

AHA

Skrevet

Ikke i følge SV....

I følge dem bør/skal alle kunne ha en inntekt på minst 300.000,- - uansett om de jobber, er trygdet eller arbeidsløse.

Det merkelige med SV er at de så ofte synes å miste all bakkekontakt, og evner ikke å utrede konsekvensene av det de ønsker/mener/gjennomfører.

Er det galt å ha som ideal at alle skal kunne tjene 300000?

Jeg tviler for øvrig sterkt på at SV kaller folk med lavere inntekt FATTIGE. Dokumentasjon?

Skrevet

Er det galt å ha som ideal at alle skal kunne tjene 300000?

Jeg tviler for øvrig sterkt på at SV kaller folk med lavere inntekt FATTIGE. Dokumentasjon?

Å ha det som ideal at alle som JOBBER skal kunne tjene 300.000 eller mer, er selvfølgelig ikke galt.

Men å jobbe aktivt for at det skal være beløpsgrensen man skal utbetale arbeidsledighetstrygd etc etter er fullstendig idiotisk.

ps: arbeidsledighetstrygd, uføretrygd etc er ikke penger du tjener - det er penger du mottar....

Og nei - jeg kan ikke dokumentere at SV mener at alle som tjener eller mottar mindre enn 300.000 er fattige.

Men hvis de ikke mener det, så er deres forslag enda mer uforståelig og idiotisk.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...