Gå til innhold

Mus i huset

Gjest Uvitende museeier

Anbefalte innlegg

Gjest Uvitende museeier
Skrevet

Vi har mus i vegg og gulv inne på soverommet vårt.Jeg har ikke sovet i natt pga av de :;_`?^***^musene.Må vi bryte opp gulv og vegger?Eller forsvinner de av seg selv?Katta ligger ved ei sprekk i gulvet, slikker seg rundt munnen og bare venter på en godbit den ikke får tak i.

kan vi spraye inn noe gift eller liknende i den sprekka i gulvet?

Gjest musejakt
Skrevet

Legge litt musegift på et ark og skyve inn i en sprekk?

Skrevet

Det finnes en del midler å få tak i for å bekjempe disse søte man akk så ødeleggende krypene :)

Jeg ville lagt ut musefeller i skap og på steder hvor ikke pusen fikk satt sine føtter.

Man får også kjøpt gift som ikke skal plage musene men alikavel drepe dem...hvordan det funker vet jeg ikke sikkert, men har blitt fortalt at de blir veldig tørsta og derfor søker seg ut.

Men med pus i huset så er det ikke særlig å risikere at den får tak i en forgiftet mus.

Jeg har alltid brukt feller selv og har klart å bekjemte småtrolla på den måten.

Skrevet

Bare å legge ut en musefelle med en liten godbit av en ost, så vips er problemet borte.

De forsvinner ikke av seg selv, har de tilgang til mat så holder de seg der. Godt og varmt og nok mat så hvorfor skulle de forsvinne?

Mus i huset er bare koselig det, hvis det er av den rette typen mus mener jeg:-)

skorpionfisken
Skrevet

De forsvinner IKKE av seg selv. Når du merker dem, så er det nok ikke en eller to, det er en hel klan. Vi hørte en, og så en der jeg bodde før. Skadedyrsfirmaet kom og satte ut rottegift og feller. De måtte til slutt lage hull i veggen for å komme innafor, fant omtrent 50 stykker og konkluderte med at sikkert like mange hadde dødd på utilgjengelige plasser.

Katta vår var det ikke mye hjelp i.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Bare å legge ut en musefelle med en liten godbit av en ost, så vips er problemet borte.

De forsvinner ikke av seg selv, har de tilgang til mat så holder de seg der. Godt og varmt og nok mat så hvorfor skulle de forsvinne?

Mus i huset er bare koselig det, hvis det er av den rette typen mus mener jeg:-)

Grisegutt ;O)

Skrevet

Grisegutt ;O)

Ikke grisegutt jeg.......men en gammel gris:-)

Skrevet

Om de befinner seg mellom kledningen og isolasjonen så har de vel ikke mye tilgang til mat, og kanskje de går ut? hihi... jeg vet ikke hvordan mus oppfører seg, men uansett; på Felleskjøpet får du kjøpt noen bokser som du kan sette ved husveggen og boksen lokker mus inn dit i stedet for at den kryper oppunder kledningen på huset.

Sjekk på Felleskjøpet, du. Kjekk butikk

Skrevet

Legg ut musefeller, foreksemel på kjeller eller loft, eller der de får tak i mat. Vi fikk besøk i skapet under benken hvor vi har søpla. To musefeller så var de borte.

Gjest gladiol
Skrevet

Du har helt sikkert noen åpninger under kledningsbordene. Disse må tettes for å bli kvitt problemet.

Du kan sette inn luser(tre plugger som fyller åpningen) eller tette med veldig finmasket netting.

De som allerede er kommet inn vil dø.

Gjest mirakel*2?
Skrevet

det finnes små elektrikse dingsedangser (nå får jeg vist litt av min tekniske side *stolt*) som en plugger i stikkontakten. Vi begynte å høre mus i veggen. Samme dag satte vi på denne dingsedangsen og neste dag var det ingenting i veggen lenger.

*blinker med øyevippene, krøller håret mellom fingrene og blåser en hubbabubbaboble*

Tootsieroll1365380854
Skrevet

Ikke grisegutt jeg.......men en gammel gris:-)

Ja, hvis du foretrekker "gammel gris", så.. ;O)

Skrevet

Ja, hvis du foretrekker "gammel gris", så.. ;O)

Hehe, gammel gris passer kanskje bedre enn gutt:-)

Jeg er ingen sofagris, men kan være en gris i sofaen:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...