Gå til innhold

Må ha trøst av andre PMS-matvrak !!!

Anbefalte innlegg

Gjest pms-vrak
Skrevet

Blir verre og verre jeg. I forbindelse med eggløsning og fram til mensen kommer svinger hormonene og gir meg en voldsom lyst til å stappe i meg mat. Stagger det som regel, men de kveldene jeg av en eller annen grunn ikke får sove, DA er det i gang.

Dette greide jeg å stappe imeg ved 01-tiden i går. Er kvalm enda. Altså: først to Nutrilett bars. Slike måltiderstattere. Tanken var å ta en siden jeg var sulten, og at jeg dermed ble såpass full i magen at jeg sovnet. To i esken, så begge to gikk ned. Deretter spiste jeg åtte peanøttkjeks. Sparte de siste fire i pakka, ikke dårlig? Så var det rett i kjøleskapet. Der lå et gulost stykke jeg hadde brukt til å rive ost fra. 2 cm tykk, 15x10 cm, tenker jeg. Delte det i to. Det første gikk ned som det var. Det andre la jeg på ei brødskive (sunt brød med solsikkefrø da...) og tok ketchup oppå. Så avsluttet jeg med ei banan.

ER det bare meg som har et slikt sjukt spisemønster når hormonene herjer som verst? MÅ ha litt trøst!

Please.

Når mensen kommer så er jeg så oppblåst, så da orker jeg nesten ikke mat et par dager. Så det jevner seg ut på en måte. Men hater den her hormnonetinga. Føler meg helt elendig etterpå med tanke på alt jeg har stappet i meg. Som regel er det jo ikke akkruat sunne ting.

Skrevet

Jeg får ikke et sånt spisemønster på mat, men jeg MÅ ha sjokolade og litt kake/kjeks. Har de en uke i måneden og unner meg det.

lalala1365380457
Skrevet

har du prøvd å ta krom som kostilskudd, eventuellt multivitaminer med krom? dette hjelper veldig på søtsuget, jeg merker at jeg blir mye mindre snavelsjuk i pms perioder om jeg husker å ta multivitamin med krom hver dag =) ett lite tips bare ;)

..og som osiris skriver under her, man kan unne seg litt ekstra i forkant av mens, det er jo noe herk ;)

Gjest pms-vrak
Skrevet

har du prøvd å ta krom som kostilskudd, eventuellt multivitaminer med krom? dette hjelper veldig på søtsuget, jeg merker at jeg blir mye mindre snavelsjuk i pms perioder om jeg husker å ta multivitamin med krom hver dag =) ett lite tips bare ;)

..og som osiris skriver under her, man kan unne seg litt ekstra i forkant av mens, det er jo noe herk ;)

Jeg tar en multivitamin hver dag. Sjekket boksen, og det er krom i dem. 50 ug (mikrogram?). Men det er kanskje for lite. Kanskje jeg skal prøve å ta ekstra krom ved siden av?

Takk for svar forresten...

lalala1365380457
Skrevet

Jeg tar en multivitamin hver dag. Sjekket boksen, og det er krom i dem. 50 ug (mikrogram?). Men det er kanskje for lite. Kanskje jeg skal prøve å ta ekstra krom ved siden av?

Takk for svar forresten...

kan være det kan hjelpe ja. for meg holder det med multivitamin med krom (merker et ufattelig større søtsug om jeg dropper vitaminene lenge nok til at "kromen går ut av kroppen"). Er jo forskjell på hvor mye krom folk behøver mtp hva man får i seg gjennom kosthold og slikt, så kanskje det kan være verdt å prøve? =)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...