Gå til innhold

Holder du deg innendørs når du er borte fra jobb?

Anbefalte innlegg

Gjest må ha mat
Skrevet

Jeg er alene denne uka og som noen av dere vet så er jeg hjemme fra jobb pga senebetennelse i en arm i dag.

Jeg må ha mat og så må jeg hente en pakke,er det dumt av meg å vise meg utendørs i dag?

Burde jeg få noen andre til å handle for meg?

Skrevet

Selvsagt kan du ta deg en tur i butikken. Tror arbeidsgiveren setter mer pris på at du får i deg mat enn at du skal daua før du rekker å bli frisk igjen:-)

Gjest ikke signatur på det
Skrevet

Jeg har også alltid tenkt slik, men siden jeg ofte har vondt i hodet og migrene så må jeg ut og gå tur av og til. Nå er jeg sykemeldt for første gang, og jeg har vært ute.

Skrevet

Selvsagt kan du ta deg en tur i butikken. Tror arbeidsgiveren setter mer pris på at du får i deg mat enn at du skal daua før du rekker å bli frisk igjen:-)

Ja det mener jeg også,men så ble jeg litt usikker likevel for det finnes så mange meninge.

Jeg er jo ikke syk,bare handikappet og skikkelig vondt hvis jeg så mye som prøver å røre på hånden.

Skal prøve å få på meg dongeribuksa snart og så kommer moren min å blir med meg på handel.

Skrevet

Jeg har også alltid tenkt slik, men siden jeg ofte har vondt i hodet og migrene så må jeg ut og gå tur av og til. Nå er jeg sykemeldt for første gang, og jeg har vært ute.

Enig!

Fordi om man klarer å gå en tur ut så er det ikke sikkert kroppen klarer en hel arbeidsdag.

outet meg selv har jeg også gjort nå ser jeg. :)

Skrevet

Ja det mener jeg også,men så ble jeg litt usikker likevel for det finnes så mange meninge.

Jeg er jo ikke syk,bare handikappet og skikkelig vondt hvis jeg så mye som prøver å røre på hånden.

Skal prøve å få på meg dongeribuksa snart og så kommer moren min å blir med meg på handel.

Jeg innrømmer at jeg føler at jeg MÅ være inne når jeg er sykemeldt, men når jeg har vært i sengen med migrene og er på bedringens vei er det godt å gå ut og få frisk luft. Og har jeg en god dag så må jeg da få lov til å være ute litt? Bare gå i butikken du, og om noen skulle bli skeptiske eller noe så ikke bry deg. :-)

Skrevet

Enig!

Fordi om man klarer å gå en tur ut så er det ikke sikkert kroppen klarer en hel arbeidsdag.

outet meg selv har jeg også gjort nå ser jeg. :)

Jaja....;-)

Skrevet

Du er for syk til å jobbe, men det betyr ikke at du må ligge under dyna uten å gjøre noe som helst. Selvsagt gjør du det du kan gjøre, besøk gjerne jobben din også så du kan snakke litt med dem.

Skrevet

Hvis jeg hadde ligget til sengs tidlig på dagen med sterk forkjølelse og ble bra utover dagen, så fikk jeg meg aldri til å gå ut om kvelden, selv om jeg følte meg bra nok til det.

Men er en vekk fra jobben i lengre tid pga noe som ikke gjør at en er sengeliggende, så kan en jo gå ut. Det er jo mange plager en kan fungere med i fritida selv om en ikke klarer det ens kal gjøre på jobben. Det er ikke alle som sitter ved en kontorpult.

Skrevet

Hvis jeg hadde ligget til sengs tidlig på dagen med sterk forkjølelse og ble bra utover dagen, så fikk jeg meg aldri til å gå ut om kvelden, selv om jeg følte meg bra nok til det.

Men er en vekk fra jobben i lengre tid pga noe som ikke gjør at en er sengeliggende, så kan en jo gå ut. Det er jo mange plager en kan fungere med i fritida selv om en ikke klarer det ens kal gjøre på jobben. Det er ikke alle som sitter ved en kontorpult.

Nei jeg sitter ikke ved kontorpult og er ganske så avhengig av å få bruke begge hender når jeg er på jobb da jeg jobber med små skolebarn.

Bare det å knyte sko blir et kjempeproblem.

Heldigvis er det ikke hånda jeg skriver med for da hadde det vært enda værre.

Skrevet

Å være sykemeldt er ikke på noen som helst måte det samme som å være lenket til sengen eller heimen.

Det er ulike og individuelle årsaker til hvorfor man ikke kan utføre det arbeidet man har og som medfører en sykemelding.

Men det betyr selvfølgelig ikke at du skal være låst til heimen din.

Gjør det du selv føler du kan, og ha god samvittighet for det - så lenge du ikke samtidig føler at du gjerne kunne ha vært på jobb:-)

Skrevet

Du gjør vel som du vil!

Ja egentlig,men så ville jeg lufte det her for å se hvordan andre gjør det.

Skrevet

Å være sykemeldt er ikke på noen som helst måte det samme som å være lenket til sengen eller heimen.

Det er ulike og individuelle årsaker til hvorfor man ikke kan utføre det arbeidet man har og som medfører en sykemelding.

Men det betyr selvfølgelig ikke at du skal være låst til heimen din.

Gjør det du selv føler du kan, og ha god samvittighet for det - så lenge du ikke samtidig føler at du gjerne kunne ha vært på jobb:-)

Jeg er ikke sykmeldt så jeg må bruke egenmelding,får håpe å tro at jeg er bedre til Mandag.

Men synes du det blir det samme om jeg er borte bare en dag som om jeg hadde sykmelding over lengre tid?

Skrevet

Jeg er ikke sykmeldt så jeg må bruke egenmelding,får håpe å tro at jeg er bedre til Mandag.

Men synes du det blir det samme om jeg er borte bare en dag som om jeg hadde sykmelding over lengre tid?

Det blir også en helt individuell vurdering - hvilket nettopp er hva egenmelding er til for.

Det er du som må vurdere om du kan være på jobb, og samtidig kunne ta deg noen turer ut.

Selv har jeg vært nødt til å gå i butikken og på apoteket selv om jeg egentlig følte meg for syk til bare en slik tur (40 i feber og helt i ørska:)

Så gjør det du selv føler er riktig. Og hvis det gjør at du føler deg bedre, så bandasjerer du hånden/armen din slik at hvis du møter noen bekjente/kolleger så synes det at du har en sykdom/skade....

Skrevet

Det blir også en helt individuell vurdering - hvilket nettopp er hva egenmelding er til for.

Det er du som må vurdere om du kan være på jobb, og samtidig kunne ta deg noen turer ut.

Selv har jeg vært nødt til å gå i butikken og på apoteket selv om jeg egentlig følte meg for syk til bare en slik tur (40 i feber og helt i ørska:)

Så gjør det du selv føler er riktig. Og hvis det gjør at du føler deg bedre, så bandasjerer du hånden/armen din slik at hvis du møter noen bekjente/kolleger så synes det at du har en sykdom/skade....

....det ble jo helt galt:-)

"Det er du som må vurdere om du kan være på jobb, og samtidig kunne ta deg noen turer ut."

Det skulle selvfølgelig stått "Det er du som må vurdere om du IKKE kan være på jobb, og samtidig kunne ta deg noen turer ut."

:-)

Skrevet

Har satt på støttebandasje ja!

Skrevet

Har satt på støttebandasje ja!

Det er lurt - og ikke bare for "syns skyld" :-)

Skrevet

Ja egentlig,men så ville jeg lufte det her for å se hvordan andre gjør det.

Nesa i sky - du vet best hva som er bra for deg! :)

Ikke gjør som han i reklamen som hiver seg opp i en seng på et kjøpesenter! *s*

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis jeg er forkjøla holder jeg meg inne, men det er klart det er noe helt annet hvis du har senebetennelse. Det har da ingenting å si for din rekonvalesens om du er inne eller ute, så lenge du ikke belaster skaden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...