Gå til innhold

Noen helsefolk her, gjelder lukt av urin

Anbefalte innlegg

Gjest Lukter vondt
Skrevet

Delikat tema!

Men altså, i lang tid har det luktet vondt av urinen min. Gammel kållukt. Æsj!! Tenk deg kokt kål som du har latt stå i kjøleskapet. Den skikkelige gamle kållukta. Den er det! Det er skikkelig tydelig også. Ungene klager hvis de kommer inn på badet etter at jeg har tisset. Det er så ille at jeg er flau på offentlige toaletter hvis noen går inni det avlukket jeg kommer ut fra. Eller hvis jeg må på do hjemme hos folk. Redd for at noen kommer inn rett etterpå. Flaut å etterlate en slik lukt da. Selv om det ikke har med urenslighet å gjøre.

Hva KAN det være? Er dette et tegn på en eller annen ubalanse eller sykdom i magesekk, tarmer eller noe slikt?

Kan ikke komme på noe jeg spiser nå som jeg ikke spiste da urinen hadde normal lukt.

Gjest vindsurferen
Skrevet

Urinveisinfeksjon? Lever en urinprøve til legen i dag.

Gjest lukter vondt
Skrevet

Drikker du nok? Hvilken farge har urinen?

Jeg har tatt urinprøve pga lukta tidligere, var ikke noe galt der.

Forresten kom jeg til å tenke på, når du spurte om drikke, at jeg har økt kaffedrikkinga betydelig. Tror du det kan være grunnen? Drikker vel en fire store glass vann hver dag, og noe juice. Og av og til litt urtete.

Kikker ikke så nøye på urinen da, men helt klar er den iallefall ikke, men tror ikke den er faretruende mørk heller.

Skrevet

Jeg har tatt urinprøve pga lukta tidligere, var ikke noe galt der.

Forresten kom jeg til å tenke på, når du spurte om drikke, at jeg har økt kaffedrikkinga betydelig. Tror du det kan være grunnen? Drikker vel en fire store glass vann hver dag, og noe juice. Og av og til litt urtete.

Kikker ikke så nøye på urinen da, men helt klar er den iallefall ikke, men tror ikke den er faretruende mørk heller.

Både kaffen og urteteen kan vel gi lukt. Prøv å kutt det ut noen dager da vel, og drikk vann istedet. Blir det ikke bedre av det så var det ikke det som var problemet..

Tror ikke at "frisk" urin skal lukte veldig vondt, men man merker jo at når man har drukket lite så lukter det sterkere og fargen er ikke lys. Sjekk fargen også:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...