Gå til innhold

et spørsmål om senebetennelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg maser fælt nå,men jeg har så fryktelig vondt helt fra armhulen og ned til håndleddet og bare jeg rører fingre eller arm så river det i med smerter

Det er så vondt at kvalmen og svimmelheta tar meg.

Får armen ligge inntil magen helt i ro så slutter det å gjøre vondt.

Er det sånn man har senebetennelse eller?

trodde det liksom skulle være bare håndleddet jeg.

Har ikke tatt kontakt med lege -skulle jeg ha gjort det kanskje?

Skrevet

Hvis det gjør så vondt så kan det være fornuftig å ta en tur til legen.

Senebetennelser kan være vanskelig å bli kvitt, og det kan hjelpe å få noen betennelsesdempende medisiner.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg ville ha gått til legen. Den høres kraftig ut, og om det er senebetennelse eller ikke, kan det hende du må ha medisiner for og få bukt med det.

Evnt fysioterapi.

God bedring da!

Skrevet

Kontakt lege.

Hadde tennisalbue for noen år siden, og det verket fra håndledd til skuldra på det værste. Fikk tabeletter (som funket dårlig) og senere kortisonsprøye (som funket godt).

Skrevet

Jeg ville ha gått til legen. Den høres kraftig ut, og om det er senebetennelse eller ikke, kan det hende du må ha medisiner for og få bukt med det.

Evnt fysioterapi.

God bedring da!

Takk!

Får se litt utover ettermiddagen og evt ta kontakt med legevakta i kveld.

Skrevet

Kontakt lege.

Hadde tennisalbue for noen år siden, og det verket fra håndledd til skuldra på det værste. Fikk tabeletter (som funket dårlig) og senere kortisonsprøye (som funket godt).

Ja det hadde vært godt med ei sprøyte nå.

Skal ta kontakt med legevakt i kveld hvis det er like ille.

Gjest Shira12
Skrevet

Takk!

Får se litt utover ettermiddagen og evt ta kontakt med legevakta i kveld.

Ikke drøy det for lenge da du :-)

Kjenner ei som ikke gikk, det endte med at det satte seg i skulderen, og det gikk lenge før hun var bra igjen. Ikke for og skremme deg altså :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gå til legen, så får du piller som fjerner det verste ubehaget.

Men det er jævla viktig at du følger legens råd og holder hånda og armen i ro, og er forsiktig med den også etter at den akutte smerten er over.

For den slags blir jævla fort kronisk.

Hadde senebetennelse i håndleddet i vinter/vår, og det var et helvete. Men jeg gjorde ting riktig og har ikke vært plaget etterpå.

Skrevet

Gå til legen, så får du piller som fjerner det verste ubehaget.

Men det er jævla viktig at du følger legens råd og holder hånda og armen i ro, og er forsiktig med den også etter at den akutte smerten er over.

For den slags blir jævla fort kronisk.

Hadde senebetennelse i håndleddet i vinter/vår, og det var et helvete. Men jeg gjorde ting riktig og har ikke vært plaget etterpå.

Skal ringe legevakt i ettermiddag tenker jeg.

Å ja jeg skal prøve å ta livet med ro.

Skrevet

En durabelig senebetennelse det der. Ikke vær redd for å virke pysete, dette er ille nok til å få respet for.

Skrevet

Ta det med ro, er mitt råd også. Denslags er ike til å spøke med, og det kan ta jævlig lang tid før man blir kvitt det.

Er smertene for ille, ta Ibux og is ned der det er vondt. Varmt vann kan også lindre.

Stikk til legen.

Skrevet

Ta det med ro, er mitt råd også. Denslags er ike til å spøke med, og det kan ta jævlig lang tid før man blir kvitt det.

Er smertene for ille, ta Ibux og is ned der det er vondt. Varmt vann kan også lindre.

Stikk til legen.

Kom fra legen nettopp og det ble voltaren og sykmelding i 10 dager.

Nå blir det doling for det er heldigvis ikke armen jeg bruker til det som er vond.

Skrevet

En durabelig senebetennelse det der. Ikke vær redd for å virke pysete, dette er ille nok til å få respet for.

Kom fra lege nettopp og er sykmeldt i 10 dager og har fått resept på voltaren.

Med andre ord så blir det mye doling! skal se den andre arma får betennelse etterpå.

Skrevet

Kom fra legen nettopp og det ble voltaren og sykmelding i 10 dager.

Nå blir det doling for det er heldigvis ikke armen jeg bruker til det som er vond.

Vær forsiktig så du ikke overbelaster den andre armen da. Been there, done it. :(

Skrevet

Vær forsiktig så du ikke overbelaster den andre armen da. Been there, done it. :(

Ja det blir sikkert mye doling og data så det skal ikke forbause meg.

Må vel binde fast armene bak ryggen og sitte i en stol å se tv til øynene blir firkantete.

Skrevet

Kom fra lege nettopp og er sykmeldt i 10 dager og har fått resept på voltaren.

Med andre ord så blir det mye doling! skal se den andre arma får betennelse etterpå.

God bedring!

c",)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...