Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har PC på leasingavtale med jobben, men siden jeg slutter, må jeg enten levere den inn eller betale for den.

Jeg kan kjøpe den for 7400 + moms, det er pc, skjerm, skriver og scanner. Utstyret er 2.5 år gammelt.

Er ikke det dyrt ? Burde jeg heller kjøpe en ny ? Isåfall hvor og hva ?

Jeg bruker den til nettsurfing, enkel tekstbehandling og litt excel, samt behandling av bilder fra kameraet mitt, og iTunes. Ikke så veldig avansert altså.

Skrevet

Vanskelig å si om det er billig eller dyrt, siden du ikke sier noe om hva slags PC det er... .

Hva slags prossessor? hva slags skjerm? Hva slags skriver?

Jeg kjøpte nettopp ut min leasingavtale og fikk en veldig god pris, men mitt utstyr er bare 6 mnd gammelt.

Ditt hørtes relativt dyrt ut i forhold til alderen.

Skrevet

Vanskelig å si om det er billig eller dyrt, siden du ikke sier noe om hva slags PC det er... .

Hva slags prossessor? hva slags skjerm? Hva slags skriver?

Jeg kjøpte nettopp ut min leasingavtale og fikk en veldig god pris, men mitt utstyr er bare 6 mnd gammelt.

Ditt hørtes relativt dyrt ut i forhold til alderen.

IBM NetVista med Pentium4. 15" flatskjerm. Canon i850 printer.

Skrevet

For så gammelt utstyr er det altfor høy pris. Du kan få helt nytt utstyr til bare litt mer.

Skrevet

For så gammelt utstyr er det altfor høy pris. Du kan få helt nytt utstyr til bare litt mer.

Det var det jeg hadde en mistanke om.

Har du noen gode tips til hva jeg bør se etter, og hvor ?

Skrevet

Det var det jeg hadde en mistanke om.

Har du noen gode tips til hva jeg bør se etter, og hvor ?

Tja.. selv kjører jeg bare laptoper, så jeg har ikke så god oversikt over hvor det er lurt å kjøpe stasjonære maskiner for tiden. Men http://komplett.no/ har jeg generelt god erfaring med.

Skrevet

IBM NetVista med Pentium4. 15" flatskjerm. Canon i850 printer.

det hadde jeg levert inn igjen, for det utstyret er ikke verdt den prisen :)

Skrevet

Et PC-år er 30 mennskeår, så det der er så nær søppel som det kan komme.

Skrevet

Et PC-år er 30 mennskeår, så det der er så nær søppel som det kan komme.

Det er derfor jeg ble så overrasket over prisen.

Maskinen fyller behovet mitt helt utmerket, den. Men jeg hadde sett for meg at den skulle koste meg litt mindre.

Har du noen anbefalinger ?

Skrevet

Det er derfor jeg ble så overrasket over prisen.

Maskinen fyller behovet mitt helt utmerket, den. Men jeg hadde sett for meg at den skulle koste meg litt mindre.

Har du noen anbefalinger ?

2,5 år er mye. Hvis det er mye minne i den, 512 MB eller mer, harddisk mer enn 40GB, og LCD-skjerm mer enn eller lik 15", kan den være verd ca 1000 kr.

Er noe under dette, vil jeg si det er verdiløst i forhold til en ny.

PC er en meget spesiell verden, så det koster 2500 pr år å ha en PC i avskrivning på maskinvare. Etter 3 år er den avskrevet og du vil ha en ny.

Skrevet

2,5 år er mye. Hvis det er mye minne i den, 512 MB eller mer, harddisk mer enn 40GB, og LCD-skjerm mer enn eller lik 15", kan den være verd ca 1000 kr.

Er noe under dette, vil jeg si det er verdiløst i forhold til en ny.

PC er en meget spesiell verden, så det koster 2500 pr år å ha en PC i avskrivning på maskinvare. Etter 3 år er den avskrevet og du vil ha en ny.

Men hvorfra, og hvilken ?

Vanskelig dette.

Skrevet

Men hvorfra, og hvilken ?

Vanskelig dette.

Den du stoler på. Din lokale.

Eller f eks Dell eller komplett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...