Gå til innhold

Unge, farlige SV'ere:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det er ingen tvil om at SV har en "venstreside" som nå er klare til å overta partiapparatet når alle de "moderate" sitter i regeringsposisjon. Disse folkene flørter faktisk med slike grufulle begreper som f eks proletariatets diktatur. Fiske har ved flere anledninger gitt uttrykk for det.

Nå vil disse folkene være i posisjon til å presse SV'erne som sitter i regjering, som nå i en viss grad har påtatt seg en viss ansvarlighet både i forhold til ideologi og politisk håndverk.

Ganske skremmende.

Skrevet

Dette er to flotte ungdommer som jeg kjenner veldig godt. De er absolutt ikke farlige, men demokratiske mennesker som vil ha forandring i samfunnet.

Skrevet

Dette er to flotte ungdommer som jeg kjenner veldig godt. De er absolutt ikke farlige, men demokratiske mennesker som vil ha forandring i samfunnet.

Men hvordan kan de med vettet i behold MENE bl.a:

«Kapitalistenes eiendom skal konfiskeres og overlates til fellesskapet»

Gjennom en planstyring av økonomien skal ressursene styres dit de trengs»

«Derfor må sosialister også kjempe om kontroll over staten (...) fordi vi må bryte ned statsapparatet»

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

«Derfor må sosialister også kjempe om kontroll over staten (...) fordi vi må bryte ned statsapparatet»

Ja, du kan jo spørre. :-)

Som gammel SV'er tror jeg ikke partiet er tjent med noe som minner om gammeldags kommunisme av dette kaliberet. Hjelper lite om det er flotte mennesker aldri så mye, et sted må grensa gå.

Jeg er en annen
Skrevet

Dette er da bare koselig og akkurat slik det skal være.

Skrevet

Neppe farlige, mer morsomme.

Det tankevekkende oppi denne gymnasiale revolusjonsiver, er at dette landet ledes av et parti som har slike folk i partiledelsen.

Jeg har forsøkt å påpeke hva SV's sosialisme faktisk innebærer og her har vi svaret. Slett ikke overraskende. Overraskende dog at så mange stemmer på slikt.

Skrevet

er mye værre. Hold nå kjeft om den politikken din, vi er lei!

Skrevet

Selv du har påstått at du ikke er enig i alt i din egen partipolitikk, du må forstå det er slik for andre politikere også.

Noen kameler må du sluke, ellers kan du ikke være politiker.

Men det må være vondt å gå rundt sånn å være skitredd SVérne!

Skrevet

Dette er noe som ungdomsorganisasjonen SU en gang vedtok. Disse to arbeider nå etter SVs program og står bak det. Ungdomsorganisasjonen stiller ikke til valg. I alle parti har ungdommen aalltid alltid mer kontroversielle meninger enn partiet har, Unge Venstre har vel også det? Det er jo ungdommens rolle å utfordre oss gamliser

Skrevet

Helt fantastisk at noen kan være så lite intelligente. Det er nøyaktig like patetisk uintelligent som om man står og ser på 10 personer som forsøker å løpe over en trafikkert motorvei, og selv om alle sammen blir kvestet så tror man fortsatt at det vil fungere om en gjør det selv.

".............................................."

Skrevet

Neppe farlige, mer morsomme.

Det tankevekkende oppi denne gymnasiale revolusjonsiver, er at dette landet ledes av et parti som har slike folk i partiledelsen.

Jeg har forsøkt å påpeke hva SV's sosialisme faktisk innebærer og her har vi svaret. Slett ikke overraskende. Overraskende dog at så mange stemmer på slikt.

Ja, når grip(p) taler, da er det jaggu rart at ikke alle forholder seg til det som sies som nøytral, saklig informasjon...

"............................................"

Skrevet

Ja, du kan jo spørre. :-)

Som gammel SV'er tror jeg ikke partiet er tjent med noe som minner om gammeldags kommunisme av dette kaliberet. Hjelper lite om det er flotte mennesker aldri så mye, et sted må grensa gå.

Det er mange psykopater som er fryktelig "flotte" mennesker :-)

"..........................................."

Skrevet

Ja, når grip(p) taler, da er det jaggu rart at ikke alle forholder seg til det som sies som nøytral, saklig informasjon...

Mine innlegg er nøytrale og saklige, og det har vel de fleste oppfattet.

Gjest tidligere '!-o-!'
Skrevet

Det er mange psykopater som er fryktelig "flotte" mennesker :-)

"..........................................."

Sant nok! :-D

Skrevet

Mine innlegg er nøytrale og saklige, og det har vel de fleste oppfattet.

Heh-heh...jepp - på samme måte som grisene som flyr ut av rævva di :-)

Gjest lange laban
Skrevet

Ja, det er ingen tvil om at SV har en "venstreside" som nå er klare til å overta partiapparatet når alle de "moderate" sitter i regeringsposisjon. Disse folkene flørter faktisk med slike grufulle begreper som f eks proletariatets diktatur. Fiske har ved flere anledninger gitt uttrykk for det.

Nå vil disse folkene være i posisjon til å presse SV'erne som sitter i regjering, som nå i en viss grad har påtatt seg en viss ansvarlighet både i forhold til ideologi og politisk håndverk.

Ganske skremmende.

"Disse folkene flørter faktisk med slike grufulle begreper som f eks proletariatets diktatur. Fiske har ved flere anledninger gitt uttrykk for det."

Den kan du godt få dokumentere.

Skrevet

er mye værre. Hold nå kjeft om den politikken din, vi er lei!

DU er leoi - mange er det ikke. Politikk er jo et helt vanlig tama på en debattside vil jeg nå si! :-)

gå og legg deg i kurven din!

Skrevet

"Disse folkene flørter faktisk med slike grufulle begreper som f eks proletariatets diktatur. Fiske har ved flere anledninger gitt uttrykk for det."

Den kan du godt få dokumentere.

Et politisk budskap som innebærer et ønske, et mål, om at staten skal ta kontroll over produkjonsmidlene, sverger til proletariatets diktatur. Det faktum er ikke diskuterbart overhodet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...